Archief - Betekenis van je naam

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fragrag

Legacy Member
Helaas, niets gevonden

Ben ik uniek in onsw ereld?..

EDIT:

Opgezocht op http://www.behindthename.com

En ik vond mijn naam weeral niet (Haryo). Maar er waren gelijkaardige namen en er zijn twee mogelijke namen vanwaar mijn naam komt
HARI

Gender: Masculine

Usage: Indian
Means either "brown, green" or "lion" or "monkey" in Sanskrit. This was another name of both the Hindu gods Vishnu and Krishna. It was also borne by the son of the Garuda, the bird-like mount of Vishnu.

Dit is het waarschijnlijk, want Indonesië mijn thuisland is sterk beïnvloed door Hindoeisme, toeval of niet, ik werd geboren in 1992 wat de jaar van de aap is:P

Twee mogelijkheid

HAGAR

Gender: Feminine

Usage: Biblical

Other Scripts: הָגָר (Hebrew)

Pronounced: HAY-gur [key]
Possibly means "flight" in Hebrew, though it could also be of unknown Egyptian origin. In the Old Testament she was the concubine of Abraham and the mother of Ishmael, the founder of the Arab people. After Abraham's wife Sarah finally gave birth to a child, she had Hagar and Ishmael expelled into the desert. However, God heard their crying and saved them.

Ik ben ook Moslim dus het kan zijn dat het ook hiervan komt, maar minder waarschijnlijk door een groter verschil in schrijfwijze en dat het vrouwelijk is.

^^pathfinder^^

Legacy Member
Jeroen

Hieronymus

"met een heilige naam"

wat een toeval, ik was net de kerkvaders aan het studeren :)

LiteC

Legacy Member
Naam Land / Streek Betekenis Afgeleid van Geslacht
Maarten De kleine krijgshaftige Martinus m

klopt nimeer :<

^^pathfinder^^

Legacy Member
Cock :

Gehoornde


who the fuck heet er nu cock met zijn voornaam

Atrox

Legacy Member
Atrox zei:
Gilles, Frans, Schild van Zeus, Aegidius, m

Normaal gezien heeft da nog andere betekenis zoals geitenvel en heilige der mindervaliden ofget :ironic:
Heb da ooit es erges opgezocht in zo'n boek. Voor de rest klopt het.

Mijn familienaam betekent "franstalig" trouwens, wat voor die kant van de familie ook klopt

Voila

GILES
Gender: Masculine

Usage: English

Pronounced: JIE-ulz [key]

From the Late Latin name Aegidius, which meant "young goat" from Greek &#945;&#953;&#947;&#953;&#948;&#953;&#959;&#957; (aigidion). Saint Giles was an 8th-century miracle worker from Greece who regarded as the patron saint of cripples.

:sop:

Gavin

Legacy Member
^^pathfinder^^ zei:
Cock :

Gehoornde


who the fuck heet er nu cock met zijn voornaam
ik vind het anders ook behoorlijk ziek dat gij in elke zoekmachine cock moet intypen!


en nog:
Gavin
Schots, De witte valk/havik
van: Gawein

Cazzz

Legacy Member
Roy komt van het Iers het betekent "Rood" en het is afgeleid van Ray

Vind dit maar een zwakke betekenis maar ja.. Kwist het al wel langer als vandaag :p

Raukaris

Legacy Member
Dimitri afgeleide van Demetrius, zoon van Demeter, godin van de aarde

wouter_dc

Legacy Member
Code:
Naam 	Land / Streek 	Betekenis 	Afgeleid van 	Geslacht
Wouter 		Heerser over het leger          Walter[INDENT][/INDENT] 	m
:cool:
Mja, wist de betekenis al wa langer, niks nieuws voor mij :unsure:
Code:
WOUTER

Gender: Masculine

Usage: Dutch

Pronounced: VOW-tur, WOW-tur

Wie spreekt da nu zo uit :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan