Archief - Betekenis van je naam

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
"Vind je je naam leuk of niet?" vond ik wel een leuke thread, maar het zou nog leuker zijn om de betekenis van je naam te weten.

Als je het niet zou weten kun je hier opzoeken, gewoon je naam intikken:

http://www.zemma.nl/index.asp?babynamen.asp

mijn naam is Waqas Ali en het betekent 'nobele strijder'

Vind het wel een leuke naam.

Atrox

Legacy Member
Gilles, Frans, Schild van Zeus, Aegidius, m

Normaal gezien heeft da nog andere betekenis zoals geitenvel en heilige der mindervaliden ofget :ironic:
Heb da ooit es erges opgezocht in zo'n boek. Voor de rest klopt het.

Mijn familienaam betekent "franstalig" trouwens, wat voor die kant van de familie ook klopt

Starrk

Legacy Member
Jani: Finse variant van John. John: Engelse variant op Johannes. Johannes: Latijnse vorm van de griekse naam Ioannes (Ιωαννης). Ιωαννης is afgeleid van het Hebreeuwse Yochanan en dat wil zeggen: Jahwe is genadig.

:x

EternalSilence

Legacy Member
:offtopic: sorry, ma de meeste posten ook hun betekenis van hun naam in die "Vind je je naam leuk of niet?"-thread ... :s


ff copy pasten :p

Gothrek

Legacy Member
Scandinavisch Overwinnaar van het volk Nicolaas

kvind het nog zalig :D

Bontus

Legacy Member
Pieter
Steen, rots. Symbool van vastheid en betrouwbaarheid.

Tuurlijk :D

Ali_

Legacy Member
Doom Dragon zei:
:offtopic: sorry, ma de meeste posten ook hun betekenis van hun naam in die "Vind je je naam leuk of niet?"-thread ... :s


ff copy pasten :p

Tja, eigenlijk net niet. De meesten deden het niet, daarom dat ik dacht dat het beter zou zijn een aparte thread te starten.

protnie

Legacy Member
Als ik mijn naam, Yoshi, intik vind hij het onder meisjes naam :o
das nie grappig :(

EternalSilence

Legacy Member
Doom Dragon zei:
Babynaam: Stijn

Geslacht: Mannelijk

Oorsprong: Latijns

Betekenis Stijn: De voornaam Stijn is een verkorting van Augustijn, wat afgeleid is van het Latijnse woord augustus dat 'geheiligd' of 'eerwaardig' betekent. Vele Romeinse keizers gebruikte Augustus als bijnaam en vele keizerinnen noemde zich Augusta. Het gebruik van de voornaam Augustus werd populair in de vierde eeuw naar aanleiding van de kerkleraar Aurelius Augustinus. De voornaam Stijn kan ook afgeleid zijn van Stein, met als betekenis 'stenen wapen'.


coole is nog.. ben in augustus geboren :cool:
21/08


edit:: waar vind je dat van die 'hoeveel mensen er met je voornaam rondlopen'-site? url?

komt er dus op neer dat de voornaam: Stijn
:: stenen wapen, betekend

SeQ

Legacy Member
Naam : Siegert
Land/streek: Duits
Betekenis Sterke overwinning
Afgeleid van: Sigert
geslacht : m
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan