Archief - Belgie, het land van je dromen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoe sta jij ten opzichte van België?


  • Totaal aantal stemmers
    306
  • Opiniepeiling gesloten.

Doggiedog

Legacy Member
ik heb voor #care gekozen, uiteindelijk heeft ieder land wel zijn eigen problemen. En België is nog zo superslecht niet als ge het vergelijkt met ander landen. Maar ik wil wel wat van de wereld zien, dus ik zou graag rondreizen willen maken, wsl dan in functie van toekomstig werk want ik ben niet rijk. Ik denk niet dat ik zo gemakkelijk zal verhuizen naar een ander land doordat al mijn familie in België woont, en ik ben aan hen gehecht.

Moest ik toch ooit verhuizen, dan denk ik niet dat ik naar de VS ga. Ten eerste lopen daar redelijk veel gekken rond, ten tweede is de sociale zekerheid daar nagenoeg onbestaande, ten derde zijn wapens daar legaal (en dat in combinatie met het eerste puntje is een big no-no), ten vierde is dat racisme daar wel extreem, en ten vijfde moet ik gewoon niet van de mentaliteit van die mensen hebben.

Defees

Legacy Member
Moest ik de kans hebben, dan vertrok ik naar Oklahoma, gewoon, daarom :)

ironhorn

Legacy Member
andere, voor de reden die hier al veel is aangehaald (aangenaam land; heeft wat problemen, maar valt nog goed mee; misschien dat ik ooit nog ergens anders naartoe trek)

andere landen? Canada comes to mind... maarja: it isn't a real country anyway

ComputerVISTA

Legacy Member
killgore zei:
UK dat met nog meer communautaire problemen (schotland en ierland) zit als wij :rofl:. Ga je daar ook vertrekken als schotland en engeland splitsen?

Verstandige keuze :niceone:.

Get gelijk jongen, echt ge hebt gelijk :')

^MystiQ

Legacy Member
Ik heb gewoon schijt aan belgië, het is ieder jaar opnieuw veel te koud, ja, zelfs in de zomer vind ik het koud. En al dat politiek gezever hier ook altijd. De dag dat ik de kans heb om te vertrekken, ben ik weg :)

Emu

Legacy Member
Binnen enkele jaren hoop ik uit België te vertrekken. Niet omdat ik België haat ofzo hoor, maar omwille van het klimaat en de drukte in België. Ik vind de bevolkingsdichtheid hier een beetje teveel aant worden, de huisjes steeds kleiner (en helaas ook duurder) en dat is natuurlijk een spijtige zaak.

Oldskooler

Legacy Member
Kweet niet, momenteel is het hier nog best goed leven.

Maar binnen 20 jaar zal het hier totaal anders zijn:

De prijzen zijn de lucht aan het inschieten, de huizen worden onbetaalbaar. Nu ja, dat is niet een gegeven dat alleen van toepassing is op belgië, maar in half west europa. Voor een kruipkot betaal je al snel 200.000 euro. Men verwacht dat de prijzen van de grond binnen 10 jaar nog eens zullen verdriedubbelen. Wie gaat dat nog kunnen betalen, niemand? In 10 jaar tijd zijn de prijzen van woningen maar liefst verdubbeld.

Ons sociaal systeem dat overprezen wordt, het is stervende, het wordt meer en meer onbetaalbaar. En de meesten vergeten blijkbaar dat het de bedrijven zijn die voor een groot deel opdraaien voor de sociale zekerheid. Dit terwijl de concurrentie steeds groter wordt, en de loonkosten omlaag moeten. Wij behoren tot de duurste werknemers van de wereld, dit net omdat we een uitgebreid sociaal net hebben. Een werknemer moet een 13% rsz afstaan, de werkgever maar liefst 30% bovenop uw loon. Op langere termijn zal dat zwaar in ons nadeel gaan spelen.

De belg blijft te duur:
http://www.jobat.be/nl/info/redactie/belg_te_duur.aspx

Het sociaal systeem gaat achteruit, tevens wordt de armoede alsmaar groter, 1 op 7 mensen leeft nu al onder de armoedegrens in belgië. En om die op te vangen zouden we de nog wat meer geld moeten oppompen wat niet meer lukt.

België verliest zijn identiteit, 1 op 3 leerlingen in het antwerps lager onderwijs is nu al islamondericht, binnen 20 jaar zal er zich een heel ander scenario afspelen in ANtwerpen. En nee ik moet niets van de islam hebben.

België is gewoonweg saai :D:D, veel valt er echt niet te beleven.

Het verkeer, pfft, de e313 staat elke dag stil, constant accidenten. Overal files. Veel leuke jobs zijn in het brusselse gelegen, maar zijn haast onbereikbaar of je moet al uw vrije tijd afstaan.

Het belgisch huwelijk is kapot, we staan heel ver aan de top als het op echtscheidingen aankomt.
Drie echtscheidingen voor iedere vier huwelijken http://www.statbel.fgov.be/press/fl040_nl.asp

1 op de 3 belgen krijgt in zijn leven met kanker te maken, nu ja, ik weet niet hoe in andere landen zit. Maar wat velen niet weten is, dat we bij de meest vervuilde landen horen van de wereld.
We hebben allesinds de vuilste lucht: http://www.sweetlove.be/act_luchtvervuiling.htm

....straks zal ik mss nog wat verzonnen hebben.

Karre

Legacy Member
Volgens een onderzoek van de universiteit van het Duitse Heidelberg behoort de Vlaamse lucht tot de meest vervuilde ter wereld, althans voor wat betreft NO2 of stikstofdioxide. Dit gas leidt tot astma, allergieën en long- en ademhalingsproblemen.

Dank u Vlaanderen door mijn longen te verkloten! :angry:

Eens mijn budget het toelaat ben ik weg naar Canada :). Dat zou tenminste ook al veel beter zijn voor mijn gezondheid omdat ik last heb van allergieën.

^MystiQ

Legacy Member
Oldskooler zei:
....straks zal ik mss nog wat verzonnen hebben.

Het is allezins geen nieuw nieuws dat u hier verkondigt, het enige probleem is dat 3/4 van de belgen het gewoonweg niet wil aanvaarden of aanhoren.

België zit met een probleem, een groot probleem, en het wordt hoog tijd dat er werk van gemaakt wordt.
Waar ik mij nog meer zorgen in maak is trouwens dat die trend van "Ik wil hier weg", enorm toeneemt onder de blanke jongeren in dit land. En als het effectief zo is dat de meesten vertrekken dan is dit land gedoemd want de niet blanke jongeren hebben meestal geen mooie opleiding gekregen.

Dus hoe je het ook draait of keert, dit land is volgens mij gedoemd om eraan kapot te maken.

Epyon

Legacy Member
Careless zei:
Dank u Vlaanderen door mijn longen te verkloten! :angry:
Die Duitse onderzoekers lachen in hun vuistje. Het is hun vuile lucht die mooi de grens over drijft en hier de boel verziekt.

denkimi

Legacy Member
Volgens een onderzoek van de universiteit van het Duitse Heidelberg behoort de Vlaamse lucht tot de meest vervuilde ter wereld, althans voor wat betreft NO2 of stikstofdioxide. Dit gas leidt tot astma, allergieën en long- en ademhalingsproblemen.
wat een zever. de hoofdoorzaak van astma en allergieën is het overdreven hygiene in ons land. ontsmettingsmiddel veel duurder maken voor particulieren zou al een enorme daling betekenen in het aantal astmapatienten

Freekje

Legacy Member
binne paar jaar int buiteland gaan studeren en dan wel zien hoe het zit met belgie :P

GMotha

Legacy Member
Andere...

Ik ben bereid een ander land op te zoeken als het me hier niet meer aanstaat. Ik ben geen nationalist en zal het ook nooit zijn.

Phil

Legacy Member
Waar is de optie "Ik hou van België, maar nog meer van..."...

In mijn geval ga ik, als alles goed verloopt etc, ergens eind volgend jaar naar Japan wonen.

Varathx

Legacy Member
IK zou niet weten waar naar verhuizen btw, overal is het wel iets. Al zijn er genoeg dingen die hier zouden moeten veranderen, er zijn landen genoeg waar het pakken erger is en we mogen blij zijn dat we hier zijn geboren

Gentille

Legacy Member
Phil zei:
Waar is de optie "Ik hou van België, maar nog meer van..."...

In mijn geval ga ik, als alles goed verloopt etc, ergens eind volgend jaar naar Japan wonen.

Woonde jij daar al niet?

Phil

Legacy Member
gentille zei:
Woonde jij daar al niet?

Ik heb daar een jaar gestudeerd. Maar ik moet m'n laatste jaar hier nog afmaken voor m'n diploma :)

Dus forcément zit ik terug in België :)

^MystiQ

Legacy Member
Phil zei:
Ik heb daar een jaar gestudeerd. Maar ik moet m'n laatste jaar hier nog afmaken voor m'n diploma :)

Dus forcément zit ik terug in België :)

En hoe zijn je ervaringen met de japanners ? :)

[LRRP]

Legacy Member
België, een apenland int kwadraat
Een land waar de staat hopen geld van u pikt en wat krijgt ge ervoor terug?
Een land waar het ofwel te koud of te warm is.
Een land vol randdebielen.

Maar ach ja, zo slecht is het hier nu ook niet... Er zijn mensen die het veel slechter hebben
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan