Archief - Belgie, het land van je dromen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoe sta jij ten opzichte van België?


  • Totaal aantal stemmers
    306
  • Opiniepeiling gesloten.

Frans_tsoenamie

Legacy Member
Ik leef hier graag, maar als ik ooit de kans zou krijgen om in Engeland of in de VS te gaan werken ben ik weg:)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik woon hier heel graag, maar mis mijn familie in Ierland wel, dus wie weet .. ooit.

Lon$daLe

Legacy Member
ik verander mn vote naar "ik haat dit land " , kzeg 1 keer mn mening op lifestyle gedeelte en ze springen al direct met 2 op u " welke opvoeding gij ook hebt gehad , tis nie de juiste "

op een UK forum zeg je zo 1.000 x je mening en niemand valt je aan , vet pauperland dit :D ( of nee , gwn e-thug land 2k7 )

Bubba

Legacy Member
Ik heb ook andere gestemd.

Ik hoor niet graag bij die bouwvallige constructie die ze belgie noemen, maar ik hou wel van vlaanderen. En jammer genoeg kan ik het één momenteel nog niet krijgen zonder het andere.

snake880

Legacy Member
Lon$daLe zei:
ik verander mn vote naar "ik haat dit land " , kzeg 1 keer mn mening op lifestyle gedeelte en ze springen al direct met 2 op u " welke opvoeding gij ook hebt gehad , tis nie de juiste "

op een UK forum zeg je zo 1.000 x je mening en niemand valt je aan , vet pauperland dit :D ( of nee , gwn e-thug land 2k7 )
:hug:

Darks

Legacy Member
Ik blijf hier nog even maar ben uiteindelijk van plan te vertrekken.

Ben heel dankbaar dat ik in Vlaanderen geboren ben en leef, maar 100% thuis voel ik me hier toch niet. Als ik ooit ergens heen trek zal het waarschijnlijk Canada zijn.

Maar ik ben nog jong, moet nog gaan studeren en werken, en op 5 jaar tijd kunnen de dingen fel veranderen natuurlijk.

sink

Legacy Member
ik blijf nog heel lang in België..
maar mss overweeg ik het wel om na m'n pensioen of zo naar zuid-europa te trekken als de omstandigheden het toelaten..

ComputerVISTA

Legacy Member
'k Ben content dat ik in België woon, maar van de moment dat het splitst of vlaanderen bij Nederland trekt ben ik weg. UK waarschijnlijk.

Stancke

Legacy Member
Darks zei:
Ik blijf hier nog even maar ben uiteindelijk van plan te vertrekken.

Ben heel dankbaar dat ik in Vlaanderen geboren ben en leef, maar 100% thuis voel ik me hier toch niet. Als ik ooit ergens heen trek zal het waarschijnlijk Canada zijn.

Maar ik ben nog jong, moet nog gaan studeren en werken, en op 5 jaar tijd kunnen de dingen fel veranderen natuurlijk.

Jap, hier ook. Niet naar Canada maar naar Zweden. Is altijd al m'n droomland geweest.

Mja, hangt af van vele factoren:) Hopelijk vind ik ooit een vrouwtje die het zelfde idee erover heeft:D

epsilon

Legacy Member
Ik heb gekozen voor de optie "Ik blijf hier nog even maar ben uiteindelijk van plan te vertrekken."

Aangezien ik binnekort de studie voor lijnpiloot aanvat (als alles volgens plan verloopt), zal ik verplicht zijn om te vertrekken om een goede job te vinden. Waar? Dat zal de toekomst wel uitwijzen. UK, Nederland, Dubai,...?

MaVaCa

Legacy Member
Blij dat ik in België woon.

Ik heb geen echte redenen om hier weg te willen. Maar dat wil niet zeggen dat ik kost-wat-kost in België wil blijven. Ik zie wel waar het leven mij brengt.

Stichero

Legacy Member
Ik ben al in veel landen geweest en Belgie is voor mij een zalig land om in te wonen
dat gezegd hebbende zal ik waarschijnlijk een paar jaar in Tokyo wonen nadak afgestudeerd ben
een paar jaar hard doorwerken voor een groot bedrijf en miss naar London of Amerika gaan dunno yet
maar wat ik stiekem wil is terugkeren naar Belgie, een groot huisje zette (da kost al veel geld tegenwoordig) en ook wil ik dat m'n kinderen hier opgroeien :)
weinig natuurrampen ook hier :D
en natuurlijk uitstekend onderwijs en tradities (sinterklaas ftw)
mijn familie is het al gewend dak vaak in Japan zit dus veel problemen zijn er ook niet moestik vertrekken
een factor is ook wel een 'lief' hebben, tis nu uit met m'n Japanse vriendin en lange afstandsrelaties kwamen me wel de strot uit.... dus wie weet
vindik hier een vriendinneke en settle ik me niet in Japan lol

Amaryllis

Legacy Member
Lon$daLe zei:
tis overal wel iets zenne , om dan direct belgie op de klaagplank te zwieren...

zweden , finland , noorwegen zie ik wel zitten qua vrouwen en ISP's , maar de taal is wel ne trap te hoog

UK heb ik altijd boeiend gevonden , maar in vergelijking met hier kost alles daar wel rap "ne fiver" meer , natuurlijk als je daar werkt krijg je wel meer geld dan hier , maar de boel kost ook meer dus da balanceert dan ook weer

ne kwiet die in de UK werkt bij Ford net een trapje (of miss 2 ) boven bandwerk werkt krijgt iets van een 1600 £ per maand , halo kroket zegge we dan

Vergeet dan niet dat die kwiet in de UK niks vergoed krijgt via de council voor zijn huur. Als hij een council of verhuurgroepwoning heeft dan kan de prijs nog meevallen volle pot maar als hij prive huurt dan is het wel een ander verhaal.
Het gaat hem niet om het totaalbedrag per maand maar wat je er eigenlijk van overhoudt. Ik ken hier genoeg mensen die op de rand van de armoede grens zitten. Je kan veel krijgen als je niks hebt, maar eens je iets hebt moet je ook veel afgeven.

spray-bunny

Legacy Member
Blij dat ik Vlaanderen woon, het leven is hier goed. Toch wil'k later naar het buitenland. Kwestie van de wereld te leren kennen. Ik plan er ook mijn studiekeuze verder op te richten door vakken te nemen waar ik in het buitenland ook iets mee ben. Dan heb'k later hopelijk een job waarmee ik veel kan reizen, of voor geruime tijd in het buitenland aan de slag kan. En wie weet word ik wel verliefd op een land en blijf'k er plakken.:)

Bart Religion

Legacy Member
Ergens waar er veel minder mensen zijn. Belgïe is veel te opeengepakt. Ik heb niet genoeg ruimte.

killgore

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
'k Ben content dat ik in België woon, maar van de moment dat het splitst of vlaanderen bij Nederland trekt ben ik weg. UK waarschijnlijk.

UK dat met nog meer communautaire problemen (schotland en ierland) zit als wij :rofl:. Ga je daar ook vertrekken als schotland en engeland splitsen?

Verstandige keuze :niceone:.

Zelf: kan me niet schelen, momenteel ben ik zeer tevreden in België, heb een goed leven, betere economie in de wereld, een van de beste vormen van onderwijs, ... . Maar als ik na mijn studies een geweldige job ergens anders krijg aangeboden zal ik wrsch niet lang moeten twijfelen om weg te gaan :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan