Archief - Baardgroei bevorderen..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bolteh

Legacy Member
Ik had vandaag een kleine discussie met een vriend over baardgroei. Hij beweerde dat vaak scheren de baardgroei bevorderd en je daardoor een hardere, donkerdere baard krijgt. Ik had horen zeggen dat dit helemaal geen waar is, dat scheren niks van effect heeft op een toekomstige baardgroei.

Nu, wie van ons heeft nu gelijk? En als ik gelijk heb, hoe bevorder je de baardgroei dan wel? (zou het wel eens kunnen gebruiken ;) na een maand ofzo staat er mss hooguit een halve cm zacht haar, maar dus totaal geen baard te noemen.

Sir. K

Legacy Member
Wees content dat uwen baard nie straf is.. hatelijk, iederen dag of om de 2 dagen scheren.

Nuja, vaak scheren bevorderd de baardgroei NIET, er is al eens een topic over geweest.

Bolteh

Legacy Member
Sir. K zei:
Wees content dat uwen baard nie straf is.. hatelijk, iederen dag of om de 2 dagen scheren.

Nuja, vaak scheren bevorderd de baardgroei NIET, er is al eens een topic over geweest.

Nja, toch..

Enneuh, ik had gezocht, maar vond niks.. Wrs iets te lang geleden?

Darth-Falcon

Legacy Member
integendeel, weinig scheren zorgt net voor een zwaardere baard.

JohnDodger

Legacy Member
Ik heb daar nogal last van eerlijk gezegd :(
Ik ben nu 17 en heb al een baard van soms 1.5cm lang :p Ik scheer me dan ook niet vaak ^^

Maar als je je vaak scheert heb je wel een vollere baard zenne, anders in mijn geval scheert da veel moeilijker.

Starrk

Legacy Member
JohnDodger123 zei:
Ik heb daar nogal last van eerlijk gezegd :(
Ik ben nu 17 en heb al een baard van soms 1.5cm lang :p Ik scheer me dan ook niet vaak ^^

Zo'n schapenvachtje zeker :p

bulldog567

Legacy Member
JohnDodger123 zei:
Ik heb daar nogal last van eerlijk gezegd :(
Ik ben nu 17 en heb al een baard van soms 1.5cm lang :p Ik scheer me dan ook niet vaak ^^

Maar als je je vaak scheert heb je wel een vollere baard zenne, anders in mijn geval scheert da veel moeilijker.
en da is dan as ge u een halfjaar ni geschoren hebt zeker;)
j/k :p

TomD

Legacy Member
Het lijkt dat je baard harder wordt als je je geschoren hebt omdat bij een stoppelbaardje de haartjes kort en relatief dik zijn.
Uiteindelijk zal het toch weer als zachte haren aanvoelen omdat ze veel beweegbaarder zijn als ze langer zijn.

Zoals velen correct bevestigden, het feit dat scheren je haargroei bevordert is compleet gezeik/gelul.

killgore

Legacy Member
ik denk dat zijn vraag was, zal uw initiële baardgroei rapper gaan van het moment dat je je scheert.

En niet:

groeit je baard rapper vlak nadat je je geschoren hebt?

Die 2 vragen worden hier dooreen geslagen.

Brazuca

Legacy Member
Erg, ik stond juist voor de spiegel en vroeg mij af of mij meer scheren juist de haargroei zou bevorderen. Ga naar boven, open forum, zie deze thread...

Maar ontopic, heb het ook ooit gehoord. Denk wel dat er iets inzit aangezien het haar iedere keer opnieuw moet groeien en daardoor sterker word.

User_BELGIUM

Legacy Member
killgore zei:
ik denk dat zijn vraag was, zal uw initiële baardgroei rapper gaan van het moment dat je je scheert.

En niet:

groeit je baard rapper vlak nadat je je geschoren hebt?

Die 2 vragen worden hier dooreen geslagen.

idd..

uit ervaring + observatie
(want ik moet mij al scheren vanaf mijn 14e en dat vond ik nie normaal)

u baard groeit er niet rapper van en u baard wordt er ook niet voller van (want een haartje komt uit een haarzakje en deze zijn vastgesteld dus je zal nooit meer haar krijgen dan je voorbestemd was te krijgen)
u baard is even hard bij de 1e scheerbeurt als bij de 100ste en de kleur van de haartjes veranderd mee met uw leeftijd en natuurlijke haarkleur.

SilentSpring

Legacy Member
nudak dees ier lees:
Toenek 16 was ofzo zattek echt te verlangen achter nen baard, ma nu...
In't begin volstond 1x om de 2weken scheren, tegen dak 17 was mochtek me elke week scheren, en om altijd glad rond te lopen 2x per week.
Nu moedek da praktisch iedere dag doen, ma ken daar geen goesting voor:p.
Nobody cares about die stoppeltjes. In de vakantie is da soms wel kut:p. Dan latek hem gewoon groeien en doek hem pas af als'k es uitga ofzo, dan stade daar nen half uur aan bezig:p.
M'n snor daarentegen willek laten groeien, tis pas sinds ne goeie maand dat diejen koppigaard beetje van lengte aan't komen is, ma staat nog nie dik. 't is meer zo'n wannabe snor nu:(
'k vind da wel lekker aanvoelen als je baard een beetje van lengte is, zo lekker zacht^^. Anders zijn't van die harde stoppels...

Os ma zegt ier altijd dat baard enzo rapper groeit als ge meer scheert, maar da's gewoon zukke volksverzinselke imo. Ge krijgt gewoon dien indruk.

Brazuca

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
idd..

uit ervaring + observatie
(want ik moet mij al scheren vanaf mijn 14e en dat vond ik nie normaal)

u baard groeit er niet rapper van en u baard wordt er ook niet voller van (want een haartje komt uit een haarzakje en deze zijn vastgesteld dus je zal nooit meer haar krijgen dan je voorbestemd was te krijgen)
u baard is even hard bij de 1e scheerbeurt als bij de 100ste en de kleur van de haartjes veranderd mee met uw leeftijd en natuurlijke haarkleur.

Dus gij zegt dat een man van 40 jaar nog altijd dezelfde schapenvacht heeft als toen hij 15 was?

User_BELGIUM

Legacy Member
uw huid en haargroei zijn niet verwant aan elkaar he.
maar ik wil zeggen dat met de leeftyd haar 'uitkomt' aan u 14 zullen nog nie uit alle haarzakjes een haartje uitsteken. terwijl tegen u 24 dat wel het geval zal zijn. daardoor lijkt het alsof je een vollere baard krijgt en je je meer moet scheren.

pina

Legacy Member
baardgroei wordt erfelijk en genetisch bepaald. Sommige mensen hebben nu eenmaal een zwaardere baardgroei dan de andere.

DéWé

Legacy Member
Brazuca zei:
Maar ontopic, heb het ook ooit gehoord. Denk wel dat er iets inzit aangezien het haar iedere keer opnieuw moet groeien en daardoor sterker word.

Serieus, 'opnieuw beginnen groeien"... Uw haar groeit constant zonder ophouden, of ge het nu korter maakt of niet, het blijft groeien. Het is niet zo dat eens een haar er is het nietmeer groeit. En haar dat zich buiten het lichaam bevindt, m.a.w., hetgeen ons haar en onze baard enzovoort vormt, is dood. De levende haarcellen bevinden zich in het lichaam, de rest is gewoon aanhangsel waar wij gel in doen of weet ik veel om er cool uit te zien :)

Bolteh

Legacy Member
Nja, m'n familie heeft aan beide kanten toch wel mensen met serieuze baardgroei, ik ben zo gelijk enige die het niet heeft.. Ma swat :) 't Is ni da ik snak achter een baard, ma het is toch wel raar om mensen te zien die na 3-4 dagen al me een serieuze stoppelbaard staan, en bij mij zijn da zo klein stoppelkes (+ puur wit) en na 2-3 weken is het terug wa zachter en na 2 maand is da mss zo 7-10mm, maar verre van hard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan