Archief - anti dronken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Virz

Legacy Member
KULeest zei:
Als je alcohol met een rietje drinkt, kun je wel degelijk iets sneller dronken worden. Nochtans krijg je niet meer alcohol binnen dan wanneer je ‘gewoon’ uit een glas drinkt. Wel komt de alcohol sneller in het bloed terecht, waardoor je ook wat sneller dronken wordt.
Wanneer je alcohol zonder rietje drinkt, stroomt de drank voornamelijk over de tong. Door met een rietje te drinken, komt de drank meer in contact met je gehemelte. Ter hoogte van het gehemelte is de huid erg dun en sterk doorbloed, waardoor stoffen gemakkelijk doorheen de huid in de bloedsomloop terechtkomen. De alcohol komt langs deze weg sneller in het bloed dan via de spijsvertering (wat een relatief trage manier is om stoffen op te nemen).
Bovendien zuig je, wanneer je met een rietje drinkt, de drank op door een lage druk in de mond te creëren. Als de druk lager is, verdampt de alcohol sneller. Alcoholdampen worden vlot opgenomen door inademing en komen zo via de longen in de bloedsomloop terecht.

bron: druglijn.be

Hier heb ik toch mijn twijfels over..

Een lage druk in de mond? Verdampen? Ik hou men bier geen 20min in mijn mond.. en je hangt toch ook geen ganse avond aan een rietje(=druk wordt terug normaal: mond en maag)?

Als ik drink laat komt mijn bier altijd tegen m'n gehemelte en ik word daarvan toch niet sneller dronken.
En ik heb al eens een hele avond met een rietje gedronken omdat er een paar aan tafel zaten die er steenvast van overtuigd waren dat hun 'flair-kennis' juist was.. en deed me niet echt iets speciaals.. Het drinken is alleen moeilijker.

CyberLama

Legacy Member
Zoals al veel gezegd: vooraf goed eten (moet daarom niet altijd vettig of zwaar zijn, maar een voldoende grote hoeveelheid), drank genoeg spreiden, en op tijd overschakelen op cola. Dan, eens je terug thuis/op kot bent drink je nog zoveel water als je binnenkrijgt (liter moet wel lukken) en dan is het de morgen erop al wat doenbaarer :).
Water kopen op café is not done. Sjeus, anderhalve euro voor wat veredeld kraantjeswater?

Fighting Hobbit

Legacy Member
Iemand die weet hoe de gevolgen van bier en daarna een paar minislokjes tabasco te bestrijden zijn? Heb al van gisteren redelijk zwaar last van de maag...
(eerste cantus en daarna hebben we dan nog het spelletje "wij drinken samen tabasco uitgevonden, big mistake)

Mr. SLASH

Legacy Member
virtualdude zei:
aspirine is volgens bronnen toch ideaal.

Mij maakt het ihmo geen bal uit want ik ben nie zoals sommige losers die zich totaal canard drinken om op te vallen

yeah right

ik drink mij soms ook volledig canard , dak volgende dag ,den helft nie meer weet wat ik uitgestoken heb :$

maar das zeker nie om stoer te doen , meestal is da gewoon , als ge zat zijt , da ge et nie meer beseft en gewoon blijft verder drinken , zo is et bij mij toch en de meeste in mijn vriendenkring .

mss , moete eens op andere plaatsen uitgaan ;)

Massis

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Iemand die weet hoe de gevolgen van bier en daarna een paar minislokjes tabasco te bestrijden zijn? Heb al van gisteren redelijk zwaar last van de maag...
(eerste cantus en daarna hebben we dan nog het spelletje "wij drinken samen tabasco uitgevonden, big mistake)

da KAN gewoon nie gezond zijn...

ergste "kater" heb ik gehad na men ontgroening, alle bier is er terug uitgekomen die avond op 1 pintje na, namelijk de befaamde ontgroeningsping met het zout...
heb 4 dagen lang creperend van de pijn op bed gelegen met maagkrampen :(

rare is da ik soms echt STRAALbezopen ben en de dag erop geen kater heb, en soms maar beetje drink en toch ne snoeiharde kater krijg...

voorbeeld: fuifke gehad, wa pintjes gedronken ma nie overdreven => dag erop kater met goe veel koppijn

voorbeeld 2: bekendmaking, 25+ ad fundums op een avond (ja, genoeg overgegeven...), compleet lazarus gaan slapen (in'n leren zetel in een fuiftent :p) , 's ochtends relaxed opgestaan zo fris als'n hoentje...

ik gok da ge enkel katers krijgt als het bier in uw maag blijft om verder door te werken? (ook al zijt ge dus al zat voor ge gaat slapen, het "katermakende" deel komt pas tijdens uw slaap?)
als da zo is zou de beste remedie tegen ne kater zijn: spouwen

Exorikos

Legacy Member
Ik heb zowat alles al gehad met alcohol, dus ik drink niet meer. :)

Dees

Legacy Member
Ik heb van bier nooit een kater, hoewel ik vaak wel redelijk veel pinten drink op een avond, en dat allemaal zonder 'wondermiddeltje'.

Ik drink wel elke dag minstens 2 liter vocht (over het algemeen water, hoewel fruitsap ook een een aandeel krijgt) naast de alcoholische consumpties.
Meer doe ik eigenlijk niet, en nooit een kater. Nadorst uiteraard wel, maar das eigenlijk niet erg, er zit altijd een fles water in mijn rugzak

Teknoman

Legacy Member
Niet te rap na elkaar drinken, dus niet 5 pinten op een half uur ofzo. Als ge thuis komt best nog wat water of andere niet-alcoholische drank drinken zodat ge de dag erna geen koppijn hebt. Het enige dat eigenlijk helpt volgens mij om minder rap dronken te worden is het gewoon worden van te drinken.

^MystiQ

Legacy Member
Dit vind ik persoonlijk een domme thread. Wat kan je doen tegen zat worden, gewoon niet drinken, dat is het enige antwoord die ergens op slaagt.
;)

Dieleman_F

Legacy Member
Virz zei:
Hier heb ik toch mijn twijfels over..

Een lage druk in de mond? Verdampen? Ik hou men bier geen 20min in mijn mond.. en je hangt toch ook geen ganse avond aan een rietje(=druk wordt terug normaal: mond en maag)?

Als ik drink laat komt mijn bier altijd tegen m'n gehemelte en ik word daarvan toch niet sneller dronken.
En ik heb al eens een hele avond met een rietje gedronken omdat er een paar aan tafel zaten die er steenvast van overtuigd waren dat hun 'flair-kennis' juist was.. en deed me niet echt iets speciaals.. Het drinken is alleen moeilijker.

Je wordt vlugger dronken (in tijd), maar uiteindelijk zal je niet meer dronken zijn!
(zo stond het toch in jongens en wetenschap :) )

Hellrabbit

Legacy Member
Virz zei:
En ik heb al eens een hele avond met een rietje gedronken omdat er een paar aan tafel zaten die er steenvast van overtuigd waren dat hun 'flair-kennis' juist was.. en deed me niet echt iets speciaals.. Het drinken is alleen moeilijker.


en véél minder lekker

metaphore

Legacy Member
het allerbeste tegen een kater is eigelijk gewoon terug beginnen drinken..

maar uiteindelijk is da niet de gezondste oplossing volgens mij :p

aXl_

Legacy Member
metaphore zei:
het allerbeste tegen een kater is eigelijk gewoon terug beginnen drinken..

maar uiteindelijk is da niet de gezondste oplossing volgens mij :p

kater? ik ben nog niet nuchter geweest :p

Bontus

Legacy Member
Wat helpt echt:
- Voor ge vertrekt water drinken
- Tussen de pinten water drinken
- Pils drinken en geen zwaar bier of nog straffer drinken
- Als ge fuift en dus zweet: ge verliest nog meer vocht, niet te hard proberen zweten dus :)
- Stoppen met drinken ruim voor ge gaat slapen, fout is dus eindigen met een paar ad-fundums en dan neercrashen op uw bed. Beter gaan slapen als uw laatste pint een uur of langer geleden is.
- Dafalgan of aanverwante nemen voor ge gaat slapen (geen aspirine of zo) er zit een stof in die vochtophoudend werkt, de pijnstillende werking is bijzaak.
- Niet te veel drinken, ge wordt er nie ruiger op, alleen armer.

Hellrabbit

Legacy Member
maar met ulle vochtverlies altijd, ik heb nu eens nooit last van koppijn of dergelijke

enkel last van misselijkheid, is er daar niks tegen? :p

enj0i^

Legacy Member
virtualdude zei:
aspirine is volgens bronnen toch ideaal.

Mij maakt het ihmo geen bal uit want ik ben nie zoals sommige losers die zich totaal canard drinken om op te vallen

Dit is zeker niet de eerste post die ik van je lees waar je duidelijk oogkleppen aanhebt.

Wat voor zever is dit nu, ik ben ook soms eens serieus het bos is, maar dat is toch totaal niet om op te vallen.

fuck zeg,

Ether

Legacy Member
reteiP zei:
- Stoppen met drinken ruim voor ge gaat slapen, fout is dus eindigen met een paar ad-fundums en dan neercrashen op uw bed. Beter gaan slapen als uw laatste pint een uur of langer geleden is.


Mijn goede gewoonte om af te sluiten met een duvel is dus niet goed? :(

Hellrabbit

Legacy Member
Nee :p

tis zelfs nog beter om gewoon te wachten tot ge compleet nuchter zijd en dan te gaan slapen (ook al is dat soms pas den ochtend daarop), dan hedde echt nooit ne kater
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan