Archief - anti dronken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Wat is de beste remedie tegen drinken allez tege dronken worden sommige zeggen, eigeel drinken, andere zeggen slaolie één soeplepe drinken. . . iemand nog tips ? (een goeie maaltijd ?????)

[BAT] Hydra

Legacy Member
Veel eten & veel water drinken zorgt ervoor dat ge een paar uur later een stuk beter tegen drank kunt.

Als je drinkt uit een rietje word je trouwens niet vlugger zat dan anders. Wie dat ooit uitgevonden heeft, heeft één van de weidverspreidste nonsens verhaaltjes ooit in de wereld geholpen.

aXl_

Legacy Member
minder drinken. Alle alcohol die je binnen kapt zal je voelen ;). Als jij eerst vettig eet zodat je maag alles even ophoudt (omdat je 12 vingerige darm erachter langer nodig heeft om al dat vet te verteren) dan vertraag je gewoon het effect maar het effect komt er wel (cfr uw trukje met sla olie, of een kebap of een friet. Allen geen wondermiddeltjes :))

Bereid u liever voor op de kater de volgende dag met voldoende water te drinken ;)

[BAT] Hydra

Legacy Member
aXl_ zei:
minder drinken. Alle alcohol die je binnen kapt zal je voelen ;). Als jij eerst vettig eet zodat je maag alles even ophoudt (omdat je 12 vingerige darm erachter langer nodig heeft om al dat vet te verteren) dan vertraag je gewoon het effect maar het effect komt er wel (cfr uw trukje met sla olie, of een kebap of een friet. Allen geen wondermiddeltjes :))

Dan geraakt alles vol omdat het er niet vlot doorgeraakt en ga je vlugger kotsen.

virtualdude

Legacy Member
tegen zat zijn helpt ihmo eigenlijk het gwn worden. Elke dag alcol drinken en er zal een dag zijn waar ge er dan terugkunt.


Tegen kater. Voor drinke aspirientje en voor het slapen weer eentje

[BAT] Hydra

Legacy Member
virtualdude zei:
tegen zat zijn helpt ihmo eigenlijk het gwn worden. Elke dag alcol drinken en er zal een dag zijn waar ge er dan terugkunt.


Tegen kater. Voor drinke aspirientje en voor het slapen weer eentje

Pijn bij kater is meestal uitdroging, water drinken is de beste oplossing en niet een aspirientje tegen de pijn nemen.

aXl_

Legacy Member
[BAT] Hydra zei:
Dan geraakt alles vol omdat het er niet vlot doorgeraakt en ga je vlugger kotsen.

het kotsen is eigenlijk eerder omdat je lichaam alcohol in te grote concentraties als een gif stof beschouwd en op die manier van de, te grote, hoeveelheid probeert af te raken. Als je kotst omdat er van alles in je maag zit heeft dat eerder met het te vol proppen van je maag te maken en dat kun je ook doen met water :p

asqwanka

Legacy Member
Leer uw grens kennen en respecteren. Of jank gewoon niet over een katertje.

virtualdude

Legacy Member
[BAT] Hydra zei:
Pijn bij kater is meestal uitdroging, water drinken is de beste oplossing en niet een aspirientje tegen de pijn nemen.
aspirine is volgens bronnen toch ideaal.

Mij maakt het ihmo geen bal uit want ik ben nie zoals sommige losers die zich totaal canard drinken om op te vallen

aXl_

Legacy Member
virtualdude zei:
aspirine is volgens bronnen toch ideaal.

Mij maakt het ihmo geen bal uit want ik ben nie zoals sommige losers die zich totaal canard drinken om op te vallen

tja, ge verdooft zo de pijn en ge hoopt dat de pijn over is vooraleer uw aspirine uitgewerkt is he..

[BAT] Hydra

Legacy Member
aXl_ zei:
het kotsen is eigenlijk eerder omdat je lichaam alcohol in te grote concentraties als een gif stof beschouwd en op die manier van de, te grote, hoeveelheid probeert af te raken. Als je kotst omdat er van alles in je maag zit heeft dat eerder met het te vol proppen van je maag te maken en dat kun je ook doen met water :p

Of een combinatie van beiden: veel alcohol & volle maag

R|Jonas

Legacy Member
Zoals de meeste wel weten: een kater = teken van uitdroging, een govolg van alcohol. Remedie: veel water drinken. Pintje, water, pintje, water, pintje......en thuis ook nog wat water drinken. Je zal zeker geen kater hebben. Je zal wel eens moeten opstaan om te gaan pissen :)

ps: dat met dat rietje. Maakt inderdaad niet uit, maar heb ergens gehoord dat mensen de neiging hebben om het pintje met rietje vlugger leeg te drinken dan gewoon, dus daarmee dat het onrechtstreeks wel een miniem gevolg kan hebben.

KULeest

Legacy Member
Als je alcohol met een rietje drinkt, kun je wel degelijk iets sneller dronken worden. Nochtans krijg je niet meer alcohol binnen dan wanneer je ‘gewoon’ uit een glas drinkt. Wel komt de alcohol sneller in het bloed terecht, waardoor je ook wat sneller dronken wordt.
Wanneer je alcohol zonder rietje drinkt, stroomt de drank voornamelijk over de tong. Door met een rietje te drinken, komt de drank meer in contact met je gehemelte. Ter hoogte van het gehemelte is de huid erg dun en sterk doorbloed, waardoor stoffen gemakkelijk doorheen de huid in de bloedsomloop terechtkomen. De alcohol komt langs deze weg sneller in het bloed dan via de spijsvertering (wat een relatief trage manier is om stoffen op te nemen).
Bovendien zuig je, wanneer je met een rietje drinkt, de drank op door een lage druk in de mond te creëren. Als de druk lager is, verdampt de alcohol sneller. Alcoholdampen worden vlot opgenomen door inademing en komen zo via de longen in de bloedsomloop terecht.

bron: druglijn.be

Mijn middel: u volsteke me pita :-)

Krayola

Legacy Member
Vettig eten is toch ook ni alles om zogezegd ne 'fond' te leggen om meer te kunnen drinken. En da moet daarom ni veel zijn he. Alsek een klein pakske friet eet en daarna bier drink, moet ik al na 2-3 pinte stoppe want dan begint het echt serieus tege te steken. Alsek dan verder drink, komt et er terug uit zenne.
Nu ja, dat is bij mij het geval. Bij sommigen werkt da wel heel goe :p.

En tips om ni dronken te worden: ni te veel drinken :p, op tijd stoppen, af en toe is water drinken dertussen....

birdhouse85

Legacy Member
eenigste wat helpt tegen een kater is voor het slapengaan paar goeie glazen water drinken! je zal zien het het helpt.


volgende dag opstaan ZONDER kater, alhoewel je serieus gezopen hebt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan