Archief - Alarm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hollow

Legacy Member
Veel stoere verklaringen hier à la "ik schiet een lading hagel in zijn lijf".
Bij onze overbuur hebben ze ook is ingebroken. Hij werd wakker, pakte zijn jachtgeweer en liep ermee naar beneden, met het gedacht dat die inbreker wel zou gaan lopen bij het zien van zijn geweer. Tot hij oog in oog stond met de dief. Die haalde een blaffer boven, richtte die op zijn kop, en zei (in het frans) "Als u geweer niet binnen de 3 seconden op de grond ligt schiet ik door uwe kop!" allez toch iets in die aard. Buurman heeft rustig zijn geweer op de grond gelegd en is terug naar boven gegaan...
Veel stoere praat, maar ik denk als het er op aankomt dat ge toch niet durft schieten :)

Freekje

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ja, maar zo'n installatie kosten wel stukken van mensen.
niet veel mensen hebben dit ;)

Elk alarmsysteem geplaatst door een herkende installateur moet een doormelding hebben naar de politie. ( via telefoonlijn/simkaart )

En een echt systeem kost inderdaad ietske meer dan een setje uit den makro ;p

Mr Syphon

Legacy Member
als gij ni wilt dat da doormeld aan de politie dan hebt ge die functie niet ;)

Hollow

Legacy Member
Freekje zei:
Elk alarmsysteem geplaatst door een herkende installateur moet een doormelding hebben naar de politie. ( via telefoonlijn/simkaart )

En een echt systeem kost inderdaad ietske meer dan een setje uit den makro ;p
Wij hebben thuis ook een alarm. Als dat afgaat, gaat dat eerst langs een centrale die dan bellen of het geen vals alarm is, zo niet bellen zij de politie op.

Mee

Legacy Member
Bij mij nonkel hebben ze ooit ingebroken. Hij was nog wakker en heeft met een hagelgeweer (of hoe noemt dat? :p) in het plafond boven den inbreker geschoten.
Dief is gaan lopen, plafond heeft nog altijd gaatjes :).

denkimi

Legacy Member
Hollow zei:
Veel stoere verklaringen hier à la "ik schiet een lading hagel in zijn lijf".
Bij onze overbuur hebben ze ook is ingebroken. Hij werd wakker, pakte zijn jachtgeweer en liep ermee naar beneden, met het gedacht dat die inbreker wel zou gaan lopen bij het zien van zijn geweer. Tot hij oog in oog stond met de dief. Die haalde een blaffer boven, richtte die op zijn kop, en zei (in het frans) "Als u geweer niet binnen de 3 seconden op de grond ligt schiet ik door uwe kop!" allez toch iets in die aard. Buurman heeft rustig zijn geweer op de grond gelegd en is terug naar boven gegaan...
Veel stoere praat, maar ik denk als het er op aankomt dat ge toch niet durft schieten :)

eerst schieten (bij voorkeur in de rug), dan pas vragen stellen. anders hebt ge idd het risico dat de inbreker ook een wapen uithaalt.

als het een hele bende is zijt ge natuurlijk best dat ge ze laat begaan, tenzij ge een machinegeweer onder u hoofdkussen hebt liggen

Darks

Legacy Member
Er zijn geloof ik 2 soorten van inbrekers.

De 1e soort zijn wat kleine dieven, die proberen binnen te raken als niemand thuis is. Zodra dat niet lukt of ze horen iets, slaan ze op de vlucht.

De 2e soort zijn de georganiseerde bendes. Die wilt ge niet in uw huis denk ik. Hoeveel van die Oost-Europese bendes er niet hierheen komen voor een Mercedes of BMW op te pikken. En die deinzen er niet voor terug om de sleutel te komen 'vragen'.

Best wel schokkend dat iedereen hier op het forum blijkbaar al te maken heeft gehad met een inbraak (of in de buurt). Hier hetzelfde. Er is eens een golf van inbraken geweest een paar jaar terug. Hier zijn ze ook geweest, ze wouden door zo'n gekiept raam naar binnen maar dat is dus niet gelukt, onze mechelaar begon te blaffen en ze zijn dan maar gaan lopen.

Zelf voel ik me wel veilig nu. Voor aan mijn kamer te geraken moeten ze al eerst door de voordeur, een gesloten binnendeur, de hond, nog een gesloten binnendeur, de gang met mijn ouders, de trap op, de gang boven en dan mijn deur. Vroeger was dat wel anders toen ik beneden langs de voordeur sliep, daar was ik (als klein manneke) zeker niet op mijn gemak.

Mijn Pa kennende zal die zich niet laten doen als er ooit iemand binnen staat. Maar natuurlijk hopen dat het nooit nodig zal zijn. Bij niemand.

Afgaande op het feit dat er een zeer reële kans op een inbraak bestaat, de politie die vrijwel nooit op tijd is, en de georganiseerde bendes uit Oost-Europa lijken mij toch wel een aantal redenen om voor wat extra beveiliging te zorgen. Dat is geen overbodige luxe.

Ik vermoed trouwens dat het in de gemiddelde Amerikaanse suburb 10x veiliger is dan een een gemiddelde Vlaamse woonwijk. Dat is logisch te verklaren omdat de suburbs zeer uitgestrekt zijn, allemaal "good folks" bij mekaar, de rest zit in de ghetto's, geen georganiseerde bendes uit het buitenland, en als er dan iets is, een indrukwekkend optreden van de politie.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Darks zei:
Best wel schokkend dat iedereen hier op het forum blijkbaar al te maken heeft gehad met een inbraak (of in de buurt). Hier hetzelfde. Er is eens een golf van inbraken geweest een paar jaar terug. Hier zijn ze ook geweest, ze wouden door zo'n gekiept raam naar binnen maar dat is dus niet gelukt, onze mechelaar begon te blaffen en ze zijn dan maar gaan lopen.

De afgelopen 15-20 jaar is er in elke streek wel een golf van inbraken geweest. Bij mij in de straat is zo'n 10 jaar geleden eens 3 inbraken op een week geweest. Het enige da'k zelf al meegemaakt heb is dat ze op de parking van het station het slot van mijne Audi geforceerd hadden. Alles doorzocht maar niks meegepakt. Volgens iemand da'k ken bij de politie was da toen een bende zigeuners die op zoek waren naar eten en sigaretten. Ze hadden daar een heel aantal meldingen van en ze wisten wie dat was en toch hebben ze gewoon gewacht tot ze vertrokken. Vonnek wel redelijk straf...

Arifiene

Legacy Member
den-kimi zei:
eerst schieten (bij voorkeur in de rug), dan pas vragen stellen. anders hebt ge idd het risico dat de inbreker ook een wapen uithaalt.

als het een hele bende is zijt ge natuurlijk best dat ge ze laat begaan, tenzij ge een machinegeweer onder u hoofdkussen hebt liggen


tis door mensen zoals gij dat die wapenwet echt strenger moest ;)

kgeloof dat de helft met hun grote mond echt wel niet beseft wat dat is, iemand doodschieten
kgeloof ook ni dat ze beseffen dat ge daar 30 jaar voor in de bak kunt vliegen

[-3nvi-]

Legacy Member
Pff, mijn ouders worden nooit wakker als er lawaai is beneden. Ben al twee keer opgestaan dat ik echt dacht van ja tis zo ver. Dan leg ik gewoon alle lichten aan en maak veel lawaai, en just in case heb ik een matrak bij mij met pepperspray in. Ze hebben ooit es bij ons ingebroken toen ik klein was. Heb er lange tijd nachtmerries van gehad.

Maar nu heb ik zoiets van no way dat ik één of andere lowlife met het gerief waar mijn ouders voor gewerkt hebben laat weglopen zonder dat ik iets onderneem.. Het spijtige zou idd zijn dat ik wss nie eens in mijn recht zou zijn, maar de mensen moeten opkomen voor zichzelf..

EvilTwin

Legacy Member
Arifiene zei:
tis door mensen zoals gij dat die wapenwet echt strenger moest ;)

kgeloof dat de helft met hun grote mond echt wel niet beseft wat dat is, iemand doodschieten
kgeloof ook ni dat ze beseffen dat ge daar 30 jaar voor in de bak kunt vliegen

Ja, een nog strengere wapenwet waardoor zeker de enige gewapenden de inbrekers zelf zijn. Goed idee :sop:

30 jaar?

- wettige zelfverdediging
- wet Lejeune

Ik dacht het niet. Derbij, een paar jaar bak voor eventueel het leven van mijn vrouw, kinderen en mezelf. Das wel een moeilijke keuze .. Ghoh :sop:

[F6]_Z_

Legacy Member
Hollow zei:
Veel stoere verklaringen hier à la "ik schiet een lading hagel in zijn lijf".
Bij onze overbuur hebben ze ook is ingebroken. Hij werd wakker, pakte zijn jachtgeweer en liep ermee naar beneden, met het gedacht dat die inbreker wel zou gaan lopen bij het zien van zijn geweer. Tot hij oog in oog stond met de dief. Die haalde een blaffer boven, richtte die op zijn kop, en zei (in het frans) "Als u geweer niet binnen de 3 seconden op de grond ligt schiet ik door uwe kop!" allez toch iets in die aard. Buurman heeft rustig zijn geweer op de grond gelegd en is terug naar boven gegaan...
Veel stoere praat, maar ik denk als het er op aankomt dat ge toch niet durft schieten :)

Wel mocht ik dat tegenkomen en ik ben zeker dat hij na mijn schot de eerste 2 seconden niet meer zelf zal kunnen schieten. Dan schiet ik in die 3 seconden. En daarna take cover like hell. De reinste vorm van wettelijke zelfverdediging. Zo moeten ze met mij nie beginnen. Ik ken mezelf en daarom heb ik ook geen vuurwapen in mijn huis.

Voor hetzelfde geld schiet die gast u toch nog overhoop wanneer ge uw wapen neerlegt.

BiLn44d4crob44t

Legacy Member
[F6]_Z_;9268410 zei:
Wel mocht ik dat tegenkomen en ik ben zeker dat hij na mijn schot de eerste 2 seconden niet meer zelf zal kunnen schieten. Dan schiet ik in die 3 seconden. En daarna take cover like hell. De reinste vorm van wettelijke zelfverdediging. Zo moeten ze met mij nie beginnen. Ik ken mezelf en daarom heb ik ook geen vuurwapen in mijn huis.

Voor hetzelfde geld schiet die gast u toch nog overhoop wanneer ge uw wapen neerlegt.

Hm, volgens mij een kleine kans aangezien ge doet wat hij vraagt. Die gasten willen gewoon uw spullen, geen moord op hun geweten. Moest ge nu nog tegenwerken dan zou'k het nog geloven, maar normaal als ge meewerkt zullen ze niet schieten.

HighWire

Legacy Member
Hier hebben ze vroeger ook ingebroken en die kerel die het gedaan heeft (hebben hem uiteindelijk gevonden) was vrij goed georganiseerd:

Hij was ons huis al een tijdje in de gaten aan het houden zodoende da em wist da er rond 16u toen niemand thuis was (papa uit werken en mama naar het school voor ons op te pikken, ons school is 10min rijden van hier, nog ni zelfs).

Dien is dan via mijn kamer (op de bijgebouwde garage geklommen voor aan men raam te kunnen) dat op kiepstand stond, heeft em da raam opengekregen, naar de kamer van mijn ouders gegaan en met de juwelen van ons moeder gaan lopen...

We hadden het eerst zelfs ni door totdat ons moeder de juwelen later op de dag nodig had...

Best wel spooky :s

Mocht ik horen of er hier beneden ene zit of ni, kweet ni goe wak zou doen :s Ergens wil ek wel naar beneden gaan en gaan zien, hopen da er niemand is... maar wa als er wel iemand is? Aleja, afhankelijk van wa die doet... Als die ni gewapend is ofzo zou ik toch durven die te lijf te gaan denk ik...

Nuja, als em daar staat me nen blaffer ga ik braaf op men kont zitten en hem desnoods aanwijzen waar men sleutel van men auto ligt, daar riskeer ik men leven niet voor...

VinceFeet

Legacy Member
Mjah, voor mij is het simpel. Zo lang ze de woonkamer leegroven: 'Geen probleem voor mij.' Het is pas wanneer ze naar boven komen dat je je zorgen moet beginnen maken. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt (en hoop ook dat dat zo blijft) dus ik weet niet hoe ik zou reageren. Ik heb hier wel iets liggen van Russische makelij waarmee ik desnoods 30 boeven kan neerleggen, daarna moet ik wel herladen... :unsure:

De inbrekers gaan opzoeken, zou ik nu echt wel niet gemakkelijk doen. De TV, de computer, m'n Ipod,... Dat kan me letterlijk gestolen worden. Lekker stoer de woonkamer binnen vallen en dan oog in oog staan met 4 bewapende oost-blokkers... Het is een originele manier om de pijp uit gaan maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Heb jaren geleden is een reportage gezien op Koppen/Telefact/whatever over iemand die zo'n home-jacking had meegemaakt. Die man hoorde 's nachts iets en ging kijken op de overloop en zag dat een bende, gewapend met AK47's, heel zijn kot aan 't leegroven waren. Die is toen als een gek via de overloop naar de badkamer gevlucht en heeft zichzelf daar opgesloten. Die gangsters hebben toen van beneden gewoon het vuur geopend op de badkamer... Ik dacht dat ze iets van een 70 lege hulzen hadden gevonden (die man was ook gewond hoor, maar heeft het dus wel overleefd).

Arifiene

Legacy Member
Eviltwin zei:
Ja, een nog strengere wapenwet waardoor zeker de enige gewapenden de inbrekers zelf zijn. Goed idee :sop:

30 jaar?

- wettige zelfverdediging
- wet Lejeune

Ik dacht het niet. Derbij, een paar jaar bak voor eventueel het leven van mijn vrouw, kinderen en mezelf. Das wel een moeilijke keuze .. Ghoh :sop:

Er zal altijd een zwarte markt zijn, daar is geen ontkomen aan.
Als ge iemand in de rug schiet is dat GEEN noodweer (of wettige verdediging), k heb de voorwaarden hiervoor al uiteen gezet. De wet lejeune is afgeschaft en vervangen door de wet voorwaardelijke invrijheidsstelling, informeer u voor ge mij op men punt wil zetten :p.
Overigens gaat ge nog altijd 10 jaar zitten dan, als gij dat weinig vindt moete dus vooral een inbreker neerschieten. Ik vind 10 jaar zonder vrijheid of sociaal leven persoonlijk veel voor een gestolen stereo, auto, tv en whatever die toch door de verzekering gedekt wordt.
Enneh, het leven van uw gezin: Als ge nu es goed nadenkt dan wete ook wel dat het bij zo'n bendes meestal alles of niets is. Ofwel binden ze u vast en verwonden u met traumas tot gevolg ofwel schieten ze u allemaal af bij bvb risico op herkenning. Overigens is dat ook een hele andere situatie, en hebde hier automatisch recht op wettige verdediging, dat heb je echter niét als ze gwn uw auto stelen en gij schiet ze dood.

h0pje

Legacy Member
Arifiene zei:
kgeloof ook ni dat ze beseffen dat ge daar 30 jaar voor in de bak kunt vliegen

Right, en hoeveel mensen hebben dan al effectief 30 jaar in den bak gezeten?
Inderdaad, ge duwt tegenwoordig een conducteur onder de trein en je krijgt amper 1,5 jaar :doh:

*speelt ff advocaat vd duivel*
Edit: @ hierboven: doordat de publieke opinie wel voor u zal zijn zal je wel geen 10 jaar celstraf krijgen, wss gewoon hetzelfde zoals die juwelier.

russian

Legacy Member
Arifiene zei:
tis door mensen zoals gij dat die wapenwet echt strenger moest ;)

kgeloof dat de helft met hun grote mond echt wel niet beseft wat dat is, iemand doodschieten
kgeloof ook ni dat ze beseffen dat ge daar 30 jaar voor in de bak kunt vliegen

Als je dreigt te verliezen wat je je leven hebt opgebouwd, is het voor veel mensen wellicht een natuurlijke reflex om de gangster(s) direct neer te schieten. Onmiddellijk neerhalen die handel!

En dertig jaar? Laat mij niet lachen. Theorie uit de boekjes!=praktijk.

whacker

Legacy Member
den-kimi zei:
eerst schieten (bij voorkeur in de rug), dan pas vragen stellen. anders hebt ge idd het risico dat de inbreker ook een wapen uithaalt.
En dan blijkt het het nieuw lief van uw dochter te zijn die binnen was komen sluipen?
Goeie manier om vetzakken van uw dochter te jagen wel :)

whacker

Legacy Member
Darks zei:
Ik vermoed trouwens dat het in de gemiddelde Amerikaanse suburb 10x veiliger is dan een een gemiddelde Vlaamse woonwijk. Dat is logisch te verklaren omdat de suburbs zeer uitgestrekt zijn, allemaal "good folks" bij mekaar, de rest zit in de ghetto's, geen georganiseerde bendes uit het buitenland, en als er dan iets is, een indrukwekkend optreden van de politie.
Weet ik toch niet ze man. Ik zit hier in Atlanta (outskirts wel, niet downtown).
En iedereen raadt u absoluut af te voet ergens naar toe te gaan. Niet alleen omdat het verkeer hier redelijk zot is maar ook "omdat er maar ene moet passeren". Als iedereen dat ik ben tegengekomen dat hier zegt zal er wel iets van waar zijn gok ik. Geloof de beelden van op TV niet al te hard. Zo indrukwekkend is de politie hier niet. Eergisteren werd er een man omvergereden (been af) terwijl er 2 agenten in hun auto zaten en het hebben zien gebeuren. Die kerel is kunnen ontkomen en is nog altijd niet teruggevonden. Er is ook net weer iemand opgepakt die meer dan 40 gewapende overvallen had gepleegd met zijn bende. Lijkt me redelijk georganiseerd.
Uiteraard is dit de situatie in Atlanta (volledig subjectief en een momentopname trouwens) en de VS is groot, dus elders zal het misschien volledig anders zijn. Ik zal het eens navragen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan