Archief - Alarm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kenz0r

Legacy Member
Arifiene zei:
Tiens, dan moeten er volgens u in de VS quasi geen inbraken meer zijn. Dream on.

Enneh: Het strafrecht heet dat, 'de codex' (welkeen dan nog) heeft daar niets mee te maken en is niet eens rechtsgeldig.

Sorry miss, ik ben niet zo slim als u die in een cumul systeem zit van Rechten.
Je moet toch ook altijd uit de hoogte doen alst u nie aanstaat é..

Eens zien of ge uw wetteksten erbij neemt wanneer ze in uw kot inbreken. Even nuanceren mag wel.

Akkoord, mijn mening is mss niet één van de beste, maar mocht je het zelf eens meemaken zou je je mening mss ook herzien.

Arifiene

Legacy Member
Kenz0r zei:
Sorry miss, ik ben niet zo slim als u die in een cumul systeem zit van Rechten.
Je moet toch ook altijd uit de hoogte doen alst u nie aanstaat é..

Eens zien of ge uw wetteksten erbij neemt wanneer ze in uw kot inbreken. Even nuanceren mag wel.

Akkoord, mijn mening is mss niet één van de beste, maar mocht je het zelf eens meemaken zou je je mening mss ook herzien.

Oeioei, kijk nu, t zal ook es iets zeggen. Wat maakt dat nu verdomme uit dat ik met een cumul zit? Vind ge dat een belediging mss? K denk dak bijlange niet de enige ben :ironic: .Heel uw opmerking is gwn ni relevant. Ik doe niet uit te hoogte, GIJ zegt iets verkeerd, en ik corrigeer u. Als gij dat bekijkt als uit de hoogte doen dan zegt da meer over u dan over mij, want ge waart effectief fout.

En ja, tuurlijk, als iemand inbreekt grijp ik direct naar men wetteksten (op wat slaat da nu weer?)

Ik heb ook nergens gezegd dat IK zo zou reageren, ik zeg enkel dat je best geen inbreker in de rug schiet want dat GIJ dan de dommerik zijt. Ik ben ook van mening dat inbreken niet mag en dat dat erg is, duh, wie niet? Ik heb dus niet mijn mening gegeven maar enkel een objectieve versie van wat kan en wat niet aangezien er onduidelijkheid was over het begrijp 'wettige verdediging'.

Dus mss volgende keer eerst lezen en dàn pas uw volledig naast de kwestie geplaatste opmerkingen neerpennen (en vergeet vooral uw vooroordelen en drogredenen niet).

Kenz0r

Legacy Member
Arifiene zei:
Oeioei, kijk nu, t zal ook es iets zeggen. Wat maakt dat nu verdomme uit dat ik met een cumul zit? Vind ge dat een belediging mss? K denk dak bijlange niet de enige ben :ironic: .Heel uw opmerking is gwn ni relevant. Ik doe niet uit te hoogte, GIJ zegt iets verkeerd, en ik corrigeer u. Als gij dat bekijkt als uit de hoogte doen dan zegt da meer over u dan over mij, want ge waart effectief fout.

En ja, tuurlijk, als iemand inbreekt grijp ik direct naar men wetteksten (op wat slaat da nu weer?)

Ik heb ook nergens gezegd dat IK zo zou reageren, ik zeg enkel dat je best geen inbreker in de rug schiet want dat GIJ dan de dommerik zijt. Ik ben ook van mening dat inbreken niet mag en dat dat erg is, duh, wie niet? Ik heb dus niet mijn mening gegeven maar enkel een objectieve versie van wat kan en wat niet aangezien er onduidelijkheid was over het begrijp 'wettige verdediging'.

Dus mss volgende keer eerst lezen en dàn pas uw volledig naast de kwestie geplaatste opmerkingen neerpennen (en vergeet vooral uw vooroordelen en drogredenen niet).
Dan heb je dat waarschijnlijk verkeerd verstaan. Ik weet best dat wat ik zei GEEN wettige verdediging is, ik heb het duidelijk tussen aanhalingstekens geplaatst.

Ik zei enkel dat ik het in het vervolg zo zou doen. Zowieso zou ik er beter vanaf komen dan de inbreker. Wat de wet ook zegt!

Toen er hier ingebroken werd, schoot ik dus op niemand en had ik braafjes de flikken verwittigd. Je zou denken dat ze er toch binnen de 5 minuten kunnen staan (tis ocharme een straat van mn huis :/)... Nee hoor, na welgeteld 30 minuten beslisten ze maar om eens te komen kijken! Tegen dan waren ze al de piste in.

Misschien begrijp je nu waarom ik nu anders zou handelen. Puur emotioneel dus.

BTW: "oh my, my, mij leren" vind ik wel uit de hoogte doen. Terwijl ik het puur zo bedoelde: "Mocht je het ooit ervaren, zou je ook anders handelen dan dat je op dit moment denkt."

Arifiene

Legacy Member
Kenz0r zei:
Dan heb je dat waarschijnlijk verkeerd verstaan. Ik weet best dat wat ik zei GEEN wettige verdediging is, ik heb het duidelijk tussen aanhalingstekens geplaatst.

Ik zei enkel dat ik het in het vervolg zo zou doen. Zowieso zou ik er beter vanaf komen dan de inbreker. Wat de wet ook zegt!

Toen er hier ingebroken werd, schoot ik dus op niemand en had ik braafjes de flikken verwittigd. Je zou denken dat ze er toch binnen de 5 minuten kunnen staan (tis ocharme een straat van mn huis :/)... Nee hoor, na welgeteld 30 minuten beslisten ze maar om eens te komen kijken! Tegen dan waren ze al de piste in.

Misschien begrijp je nu waarom ik nu anders zou handelen. Puur emotioneel dus.

BTW: "oh my, my, mij leren" vind ik wel uit de hoogte doen. Terwijl ik het puur zo bedoelde: "Mocht je het ooit ervaren, zou je ook anders handelen dan dat je op dit moment denkt."
Er waren er voor u die het begrip niet duidelijk begrepen hadden. Gijzelf had gwn een volledig foute zin neergezet ('leve de codex').
Ge komt er niet beter vanaf, want als er alleen materiele spullen gestolen worden, kunt ge de waarde terugvorderen van de verzekering. Als ge die neerschiet zit gij in de bak. Zelfs al ist maar 5 jaar, of zelfs 2. Nu klinkt da ni veel, maar daarbinnen is dat veel. Overigens: Dat staat op uw strafblad eh, wie zal u nog willen aannemen als gij een 'inbreker zonder verweer' neergeschoten hebt in de rug ofzo? Das nog altijd iemand DODEN eh.
Emotioneel maakt de wet niet, ik zou die ook liever in zen been schieten ofzo, maar we zouden pedofielen enzo ook liever doden, en dat mag ook niet. Als iedereen naar zen emoties moet beginnen handelen...
Ik heb al een inbraak meegemaakt, dus maak u geen illusies, afgezien van het feit dat ik geen wapen in huis heb had ik niet de minste behoefte om die persoon neer te schieten. Ge weet nooit dat hij rapper is dan ik.
En ik zeg 'oh my my' wanneer ik wil, ik ben een meisje, en ik màg zo'n zinnetjes gebruiken, nu goed? Kmoet hier nog maar 3 woorden typen en kdoe al uit de hoogte, djeez.

pr0ph3t

Legacy Member
1 keer zaten ze int tuinhuis, ben toen naar beneden gegaan licht aangedaan in de keuken deur losgedaan, maar tegen dat ik de deur losdeed waren de vogels al gaan vliegen, ze waren met twee en ze waren ongeveer zo groot als ik schat ik (gebuur heeft zo en licht dat aanspringt als er volk in straal van x aantal meter is)

ene keer stonden ze aan de deur maar ik zat op toilet beneden, de ruit van badkamer stond open en hoorde ze fluisteren, twas frans... denk ik :p zo goe hoorde ik het ook niet. maar ze zijn terug vertrokken dus no biggy :)

-Helld0g-

Legacy Member
Mr Syphon zei:
Deze nacht hadden we nog is prijs,
het alarm ging af een kwartier nadat mijne pa het huis had verlaten.

maar het grappige dan is, men zus loopt gewoon naar beneden, schakelt het alarm uit en gaat weer slapen.
men ma durfde ni echt te gaan kijken dus had ik de eer om heel het huis te gaan controleren :p
gelukkig loos alarm, maar ik heb wel ni met een gerust hart door het huis gelopen.

kheb al veel zin om toch een baseballknuppel ofzo iet op de zolder klaar te leggen, moest er ooit toch eens echt iets aan de hand zijn.

wat zouden jullie doen moest bij jullie het alarm afgaan en zijn jullie daarop voorbereid? miss 1 of ander 'plan' uitgewerkt als het alarm moest afgaan, of nen hamer klaar gelegd ? :p

tell me :D

longrifle van mn pa staat vuurklaar in de kamer naast me :) maar nog nooit moeten vastnemen, ik vertrouw erop alsik lawaai maak (dieven laten weten dat ge thuis zijt, bvb in de vakantieperiode als ge alleen thuis zijt ofzo) dat ze hun biezen zullen pakken

er is immers een groot verschil tussen een dief/inbreker en een moordenaar ofzo, die eerste zal immers nooit/heel zelden de confrontatie aangaan lijkt me!

Kenz0r

Legacy Member
Arifiene zei:
Er waren er voor u die het begrip niet duidelijk begrepen hadden. Gijzelf had gwn een volledig foute zin neergezet ('leve de codex').
Ge komt er niet beter vanaf, want als er alleen materiele spullen gestolen worden, kunt ge de waarde terugvorderen van de verzekering. Als ge die neerschiet zit gij in de bak. Zelfs al ist maar 5 jaar, of zelfs 2. Nu klinkt da ni veel, maar daarbinnen is dat veel. Overigens: Dat staat op uw strafblad eh, wie zal u nog willen aannemen als gij een 'inbreker zonder verweer' neergeschoten hebt in de rug ofzo? Das nog altijd iemand DODEN eh.
Emotioneel maakt de wet niet, ik zou die ook liever in zen been schieten ofzo, maar we zouden pedofielen enzo ook liever doden, en dat mag ook niet. Als iedereen naar zen emoties moet beginnen handelen...
Ik heb al een inbraak meegemaakt, dus maak u geen illusies, afgezien van het feit dat ik geen wapen in huis heb had ik niet de minste behoefte om die persoon neer te schieten. Ge weet nooit dat hij rapper is dan ik.
En ik zeg 'oh my my' wanneer ik wil, ik ben een meisje, en ik màg zo'n zinnetjes gebruiken, nu goed? Kmoet hier nog maar 3 woorden typen en kdoe al uit de hoogte, djeez.

Maar ik zeg toch niets over doden? :p Enkel over verwonden! :D

En ja "leve de codex", ik wist dat ik codexen moest kopen en da was 't eerste da in mijne kop schoot. :p
Rechten was een te zware opleiding voor mij :p

Arifiene

Legacy Member
Kenz0r zei:
Maar ik zeg toch niets over doden? :p Enkel over verwonden! :D

En ja "leve de codex", ik wist dat ik codexen moest kopen en da was 't eerste da in mijne kop schoot. :p
Rechten was een te zware opleiding voor mij :p

Dan moete al zeker ni afgeven op iemand die het wel kan en jammer genoeg met een cumul zit.

Berd

Legacy Member
Hoewel ik enkele vuurwapens heb waaronder een Beretta 9 mm die vrij efficiënt is om op korte afstand (in huis) gericht te schieten, zelfs onder "stress", dan nog zou ik er nooit mee op zoek gaan naar inbrekers in m'n huis.
Stel, ik hoor inbrekers, maak lawaai om ze weg te jagen en roep dat ik gewapend ben. Ze vluchten niet. Dan draait het uit op "hem of ik" met twee mogelijkheden in geval van een confrontatie:
* ik schiet hem neer (of dood) en krijg sowieso een hoop miserie met het gerecht (wat ook mijn professionele carriere wellicht niet ten goede zou komen)
* hij schiet/steekt/slaat mij neer (of dood) en richt zich daarna op m'n vriendin.

Geen van beide opties klinkt aantrekkelijk.

Dus indien ze niet vluchten terwijl ze weten dat ik wakker en gewapend ben (en wellicht de politie gebeld heb), dan zou ik mij verschansen in mijn slaapkamer. Als er dan toch nog iemand probeert m'n slaapkamer binnen te dringen, dan is het het wel heel duidelijk dat hij niet komt om mij een hand te geven. Dan zou'k dus ook in een vlot tempo een eerste reeks van 16 "blauwe bonen" op de slaapkamerdeur loslaten.

Als ik de verschillende opties afweeg dan verkies ik dus om elke directe confrontatie te vermijden. Dat ze electronica of zo meeritsen kan me weinig schelen; die plasmaTV of stereo is al verouderd op het moment dat je ermee uit de winkel stapt. Daar riskeer ik echt mijn leven of het vertoeven in de grijze zone van de "wettige zelfverdediging" niet voor. Bovendien, zoals reeds gezegd: er bestaan diefstalverzekeringen die dit soort dingen dekt.

en PS: ja ik heb vergunningen voor m'n vuurwapens.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan