Archief - Alarm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dognose

Legacy Member
Het is gewoon ZIELIG dat je je eigen goederen niet mag verdedigen.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Uhm is het ni da gij gewoon hetzelfde wapen moogt gebruiken als de indringer? Dus als die een mes vastheeft moogt gij die aanvallen met een mes en als die een pistool vastheeft, da gij die moogt schiete?
Maar als dus de indringer een mes heeft en gij een pistool da dat dan geen zelfverdediging is?

Gavin

Legacy Member
Als die kadee op u afstormt met een vlijmscherp mes en gij hebt een pistool vast, maar moogt niet schieten omdat de agressor toevallig een ander wapen bezit..Is dat niet wat onlogisch?

EternalSilence

Legacy Member
alarm installatie's indien je die weet staan in het huis, zijn niet zo moeilijk uit te schakelen hoor.

mocht ik binnenbreken zou ik in de eerste plaats al zorgen dat er slaapgas is in het huis, dus mocht het alarm afgaan, dan zou niemand erop reageren.

mocht het alarm afgaan in ons huis, dan zou ik wakker worden (lichte slaper), gsm nemen, 101 intypen, (nog niet bellen),, naar beneden, toestand controlere, en bellen indien het inbrekers zijn.

nuja, wij hebben hier wel geen katana of baseball knuppels liggen.
da is wel het spijtige.

bij een vriendin hebben dieven binnengebroken en dat wnnr iedereen gewoon rusting aan het slapen was. ze staan de volgende dag op, en zien dat heel hun woonkamer, keuken, ... is leegeroofd :/

SweetEmmaRose

Legacy Member
Gavin zei:
Als die kadee op u afstormt met een vlijmscherp mes en gij hebt een pistool vast, maar moogt niet schieten omdat de agressor toevallig een ander wapen bezit..Is dat niet wat onlogisch?

Jaaaaaaa da vind ik dus ook, het is ook een vraag. Dat heb ik ooit gelezen of gehoord, weet ni zeker of het zo is ...

Gentille

Legacy Member
Doom Dragon zei:
alarm installatie's indien je die weet staan in het huis, zijn niet zo moeilijk uit te schakelen hoor.

mocht ik binnenbreken zou ik in de eerste plaats al zorgen dat er slaapgas is in het huis, dus mocht het alarm afgaan, dan zou niemand erop reageren.


:wtf:. Denk je dat het alarm de buurtbewoners niet gaat wekken? In sommige gevallen kan het alarm en signaal doorgeven via de telefoon die in verbinding staat met de politie :crazy:

Gavin

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Jaaaaaaa da vind ik dus ook, het is ook een vraag. Dat heb ik ooit gelezen of gehoord, weet ni zeker of het zo is ...
Ik weet het ook niet hoor. Maar als dat zo is, is dat toch één van de meest vreemde redeneringen ooit.





DD, gaat ge nu eens stoppen met echt in elke thread van die posts neer te zetten die uiteindelijk nergens op slaan?

Wundagore

Legacy Member
ik dacht dat je met "gelijk geweld" mocht reageren. dus als hij u een schop een verkoopt mag jij dat ook. maar em daarvoor met gebroken ribben naar buiten sturen is dan weer teveel.

dacht zoiets...

Gentille

Legacy Member
Wundagore zei:
ik dacht dat je met "gelijk geweld" mocht reageren. dus als hij u een schop een verkoopt mag jij dat ook. maar em daarvoor met gebroken ribben naar buiten sturen is dan weer teveel.

dacht zoiets...

Ja het geweld moet in proportie zijn.

EternalSilence

Legacy Member
gentille zei:
:wtf:. Denk je dat het alarm de buurtbewoners niet gaat wekken? In sommige gevallen kan het alarm en signaal doorgeven via de telefoon die in verbinding staat met de politie :crazy:

ja, maar zo'n installatie kosten wel stukken van mensen.
niet veel mensen hebben dit ;)

het zal inderdaad miss wel de buren wakker maken, maar als je slaapt, ga je dan niet alle gordijnen en zo toe doen om het licht buiten te houden.

hoe gaan de buren dan zien dat er is ingebroken.
hier int gebuurte gaat eral jaren, jaren, altijd s'avonds bij een bedrijf een alarm af, god weet waarom, maar niemand die daar nog aandacht aanschenkt.
het alarm word dan meestal na 10min afgelegd.

Mess

Legacy Member
Ons ma had da vroeger dikwijls voor da ze snachts iets hoorde en onze pa was daar dan het slachtoffer van, diene mocht met zenne pantoffel in de hand den trap afsluipen en op controle :rofl: Ons ma heeft in haar nachtkastje ook zo'n oud speelgoedgeweer ligge, ge kent da wel zo van de kermis met die rode rollekes. Bennek wel minder blij mee, moest er is echt nen inbreker zijn en ze staat daar met da prul; in paniek doet ne mens veel

Timmie zei:
Laatst trouwens nog iets raars meegemaakt. Ik wandelde rond 11u 's avonds naar huis en op zo'n 200m van men huis merkte ik al op dat er een auto voor ons huis stond (met gedoofde lichten). Toen ik dichter kwam, op 100m ofzo, zet die auto opeens z'n lichten aan, gooit zich in de achteruit en vertrekt de andere kant op.
Toen had ik ook wel even schrik :x
Gelukkig heb ik de nummerplaat opgeschreven (het waren Polen). Achteraf gezien beter de politie gebeld :x

Ook eens last van gehad. Nen auto die we minstens 10x aan den overkant van ons huis hadden gespot. En reed altijd meteen weg vanaf er vanuit zijn standpunt beweging te zien was; best creepy. We zijn erachter gekomen tijdens een gesprek bij het eten toen bleek dat we die auto allemaal al een paar keer opgemerkt hadden

Hellrabbit

Legacy Member
Mess zei:
Ook eens last van gehad. Nen auto die we minstens 10x aan den overkant van ons huis hadden gespot. En reed altijd meteen weg vanaf er vanuit zijn standpunt beweging te zien was; best creepy. We zijn erachter gekomen tijdens een gesprek bij het eten toen bleek dat we die auto allemaal al een paar keer opgemerkt hadden

Sowieso nummerplaat noteren en aan politie doorgeven. Zelfs als ge da nog maar een keer ziet gebeuren.

Zelete

Legacy Member
Bij mij gaan ze moeilijk binnenraken denk ik:

1. Kheb een automatische poort waar ze voorbij moeten (zowieso, ik woon aan de achterkant van een appartementenblok). Beveiligd met keycode van 4 cijfers. Eens ze binnen zijn en de poort gaat dicht geraken ze _niet_ buiten zonder mijn bakske (is ook een nadeel voor mij, stel de batterijen zijn op :doh:).

2. Als ze binnen zijn hebben ze 2 keuzes. Ofwel proberen ze de inkomhal binnen te geraken. De eerste deur is een redelijk lichte deur, maar de 2de (mijn voordeur eigenlijk dus) is een heel dikke met een volle laag metaal tussen en 3 "sluitpunten" als je ze op slot doet. Ofwel proberen ze mijn schuifraam stuk te slaan, wat het makkelijkst zal zijn. Maar dan zitten ze wel met puntje 3.

3. Een alarmsensor in de living.

Nu heb ik ook een sensor in mijn slaapkamer, dus ik kan eigenlijk mijn alarm niet aanzetten als ik 's nachts slaap. Zou ik die gewoon afsluiten denken jullie? :)

EDIT: Bij mijn ouders is al eens ingebroken, baksteen door een van de ramen gesmeten en zo opengedaan. Toch vertikken ze het voor een alarm te kopen. Het "kost te veel geld". In mijn woning zat er al een alarm bij, mooi meegenomen :)

Phil

Legacy Member
Nu dat ik dat van DD lees, is het eigenlijk makkelijk om aan slaapgas te geraken om een heel huis plat te leggen?
:unsure:

deathsythe

Legacy Member
kzou gewoon effe afwachten en me met mijn replica en/of "lotjesgeweer" mij eventueel bewapenen.

Mr.Anderson

Legacy Member
Ik zou direct mijn short uittrekken waarmee ik slaap.
Daarna mijn kamerdeur opendoen.
Met mijn bloot gat op de grond gaan liggen.
En beginnen roepen dat ze me niet mogen verkrachten.

stoomboot

Legacy Member
Ja, moest ik seksueel gefrustreerd zijn en een nood voor aandacht hebben die enkel beverdigd kan worden op de meest ridicule manier zou ik het ook zo doen, ja :wtf: :ironic:

wouter_dc

Legacy Member
Zelete zei:
Bij mij gaan ze moeilijk binnenraken denk ik:

1. Kheb een automatische poort waar ze voorbij moeten (zowieso, ik woon aan de achterkant van een appartementenblok). Beveiligd met keycode van 4 cijfers. Eens ze binnen zijn en de poort gaat dicht geraken ze _niet_ buiten zonder mijn bakske (is ook een nadeel voor mij, stel de batterijen zijn op :doh:).

2. Als ze binnen zijn hebben ze 2 keuzes. Ofwel proberen ze de inkomhal binnen te geraken. De eerste deur is een redelijk lichte deur, maar de 2de (mijn voordeur eigenlijk dus) is een heel dikke met een volle laag metaal tussen en 3 "sluitpunten" als je ze op slot doet. Ofwel proberen ze mijn schuifraam stuk te slaan, wat het makkelijkst zal zijn. Maar dan zitten ze wel met puntje 3.

3. Een alarmsensor in de living.

Nu heb ik ook een sensor in mijn slaapkamer, dus ik kan eigenlijk mijn alarm niet aanzetten als ik 's nachts slaap. Zou ik die gewoon afsluiten denken jullie? :)

EDIT: Bij mijn ouders is al eens ingebroken, baksteen door een van de ramen gesmeten en zo opengedaan. Toch vertikken ze het voor een alarm te kopen. Het "kost te veel geld". In mijn woning zat er al een alarm bij, mooi meegenomen :)

En waar precies is dat appartement? Ne keer komen controleren he :')

Blackstone

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ja, maar zo'n installatie kosten wel stukken van mensen.
niet veel mensen hebben dit ;)

het zal inderdaad miss wel de buren wakker maken, maar als je slaapt, ga je dan niet alle gordijnen en zo toe doen om het licht buiten te houden.

hoe gaan de buren dan zien dat er is ingebroken.
Het is niet de bedoeling dat de buren komen kijken wat er aan de hand is, wel dat ze de politie verwittigen. Maar aangezien niet veel mensen nog reageren op een alarm zijn veruit de meeste alarmsystemen makkelijk door te schakelen naar de politie (=gratis afaik).

Niet dat je daar veel aan hebt als uw inbrekers onmiddellijk naar uw slaapkamer komen en u met een geweer tegen de slaap dwingen om het alarm af te zetten. De beste preventie is nog altijd zorgen dat ze niet kunnen binnengeraken (bvb via een buitenalarm: het alarm gaat af voordat ze binnen zijn) maar dat is in 95% van de woningen onmogelijk.

Zelete

Legacy Member
wouter_dc zei:
En waar precies is dat appartement? Ne keer komen controleren he :')
Euh, in Turnhout...

Ik ga niet te veel verklappen, maar 't is vlak bij die "tet van Turnhout" :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan