Archief - 1-2 nov

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Deetje

Legacy Member
ik ga ook niet akkoord met de term Commerciële brol, dit vergelijken met Valentijn vind ik dan ook erover.

Iedereen beleeft zijn verdriet op een andere manier en als dit is door dure bloemen op het grafzerk van hun geliefde te zetten dan is dat zo. Dat moet je respecteren. Mensen scheef bekijken omdat ze dit doen vind ik zielig.

Zelf ga ik wel eens langsgaan bij het graf van de broer van mijn partner. Maar wel wanneer iedereen weg is en het rustig is.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik ga niet, ik denk elke dag aan mijn overleden grootouders, ik hoef daarvoor niet speciaal een bloemetje aan hun plaatje naast het crematieveld (of hoe zoiets ook genoemd wordt) te gaan leggen. Met alle respect voor diegenen die het wel doen he, ik weet gewoon dat mijn grootouders daar toch geen behoefte aan zouden hebben.
joyraider zei:
ik ga waarschijnlijk even langs bij het graf van mijn (ex-?)lief, die tragisch genoeg 2 weken geleden is overleden...
Amai, sterkte toegewenst...

Bosvos

Legacy Member
ik ga nergens langs, ik kom daar niet graag en we hebben juist te horen gekregen dat m'n nonkel ook niet lang meer heeft...dus ik zou graag zo weinig mogelijk aan zo'n dingen willen denken...

e.House

Legacy Member
Gisteren kwam ik langs het kerkhof en toen stond de flikken de nummerplaten van de autos op te schrijven die verkeerd stonden geparkeerd omg:ironic:

Daar is al vrij weinig plaats om te parkeren en waar die auto stonden op de berm voor een school doet toch ook niemand kwaad....

Babs

Legacy Member
ik heb gelukkig nog nie veel mensen verloren.
mijn pepe is vorig jaar gestorven maar mijn meme heeft besloten dat ze niet wou dat zijn urne op het kerkhof staat, dus is het één van de weinige die de urne thuis heeft staan.

ik denk zoiezo elke dag aan hem, kben onlangs in de klas bijna beginnen wenen omdat ik zo hard aan hem was aan het denken :s
hij was de eerste "dichte" mens die ik verloren had en hij was mij ook meer dan dierbaar.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
wss vanmiddag naart kerkhof, ook nog ni echt mensen verloren die zeer dicht bij mij stonden ^^

men opa die wel 16j gelejen gestorven is mja die kende ik amper ^^ was toen 4j fzo :p

verder ja gewoon kga elk jaar mee omda het moet van men ouders anders deed ik het ni

moemi

Legacy Member
mijn beide ouders zijn gestorven en ben nog maar 1 keer naar het kerkhof geweest, en dat was niet op 1 november. En dat zal ook nooit gebeuren want ik verwerk en herdenk het op mijn manier... Nuja ik kan er best wel inkomen dat mensen dit willen doen maar het is niets voor mij :)

joyraider

Legacy Member
|) ][ |V| ][;7789169 zei:
:( Ik zou het toch niet over mijn hart krijgen om er ex van te maken.

mja, kweet het zelf ook niet goed; kan haar moeilijk de rest van mijn leven "vriendin" blijven noemen natuurlijk. maar ex klinkt idd wa negatief...

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik snap het concept van dure begrafenissen en kerkhoven niet... :p

Dus nee, ik ga niet speciaal naar zo'n plaats gaan. Eens gaan feesten misschien. :D

Zorba

Legacy Member
Tot op een paar jaar gingen wij nog naar het kerkhof ... maar wat zijn we (allez ik dan vooral) loom geworden :naughty:

ComputerVISTA

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Ik snap het concept van dure begrafenissen en kerkhoven niet... :p

Dus nee, ik ga niet speciaal naar zo'n plaats gaan. Eens gaan feesten misschien. :D

Wij ook niet, vandaar papa laten verbranden en uitstrooien, het enige wat er nu is is zo een koperen plaatje met z'n naam en data op.

Mijn tante hebben we wel met kist in de grond gestoken omdat ze noet verbrand wou worden. En voor de rest suber een neemplaatje op een aarde ondergrond, meer niet.

Met ze een dure begrafenis te geven keren ze heus niet weer.

PapaGanz

Legacy Member
Je kan zeggen wat je wil, maar het heeft toch een ander effect als je aan het graf staat dan als je gewoon denkt aan die persoon in je eigen huis :).
Maar ik vind het ook stom dat dit allemaal op deze dag moet gebeuren.

dêsh'

Legacy Member
Ik ga toch een 2tal keer per maand naar het graf van mijn oma. Daar staat heel het jaar door een bloemetje. Soms vertel ik tegen 'dat stuk steen' wat er gebeurd is die maand, wat mij bezig gehouden heeft. Het kan dom overkomen, maar dat is nu eenmaal mijn manier.

madior

Legacy Member
ik ben vandaag geweest, omdat ik mee moest van men ouders. Ik denk zelf geregeld aan men overleden opa en ik heb geen behoefte om aan dat graf te staan

chosen1

Legacy Member
ik ga naar mijn 4 van mijn overgrootouders aan mijn vaders kant (die van mijn moederskant zijn begraven in Bertem en dat is nogal ver)

waarom ga ik? omdat ik mee moet

mijn mening over kerkhoven: het minst nuttige gebruik van een ruimte die er kan zijn. mensen gaan dood, so what? tis leuk om naar iemand zijn halfvergane lijk te gaan kijken en wat na te denken over hoe hij/zij WAS :wtf:

kijk naar foto's en films maar ga in gods naam toch geen dode mensen stockeren onder de grond gwn om hun aanwezigheid te kunnen voelen (:wtf: )

alexii

Legacy Member
Dode mensen geven er niet om of je hen gaat bezoeken.

Ik vind het beetje nutteloos.

Bolteh

Legacy Member
Ik denk wel aan de overledenen op m'n eigen manier zonder verplicht te worden één keer per jaar naar het kerkhof te gaan.. Het enige wat mensen daar doen is rondlopen en naar andere graven kijken.

"Oh zie, daar, een dubbelgraf voor twee kindjes met maar 1 bloemeke derop, schandalig"

Time

Legacy Member
alexii zei:
Dode mensen geven er niet om of je hen gaat bezoeken.

Ik vind het beetje nutteloos.
Ik heb al bij veel mensen gemerkt dat zulke uitspraken de standaard worden. Tot je met de vraag afkomt of ze hetzelfde zouden zeggen als hun kind of geliefde daar lag. Beeld je in dat je buiten wat spullen thuis, alleen die zerk (of whatever) als officieel aandenken hebt. De meeste zullen volgens mij echt wel anders piepen...

ComputerVISTA

Legacy Member
Time^- zei:
Ik heb al bij veel mensen gemerkt dat zulke uitspraken de standaard worden. Tot je met de vraag afkomt of ze hetzelfde zouden zeggen als hun kind of geliefde daar lag. Beeld je in dat je buiten wat spullen thuis, alleen die zerk (of whatever) als officieel aandenken hebt. De meeste zullen volgens mij echt wel anders piepen...

Mijn vader lag me heel nauw bij het hart, en toch heb ik dat van het begin af gezegd en ook gedaan hoor, idem groottante (inwonend dus een speciale band)

Boukreev

Legacy Member
kben naar men zus gegaan, doek sowieso af en toe. vandaag was gwn tja uit gewoonte zeker om op 1 nov te gaan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan