Archief - 1-2 nov

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Eerst twee familiebezoeken en daarna naart kerkhof voor grootvader en nonkel. Ikzelf zou het bij de familiebezoeken laten, zoals op elke andere feestdag, maar m'n ouders hebben nu eenmaal de traditie en willen dat ik ook ga :p

maxdevis

Legacy Member
ik ben blij dat er zoiets bestaat als allerheiligen en allerzielen.
zo staan de mensen die nooit aan overledenen denken er toch even bij stil.

leve de sociale controle!

joyraider

Legacy Member
ik ga waarschijnlijk even langs bij het graf van mijn (ex-?)lief, die tragisch genoeg 2 weken geleden is overleden...

EverlastingHate

Legacy Member
Ik gaan om 13 uur mijn bed uitkruipen, en den hele dag dark messiah spelen :D

?therapy?

Legacy Member
moehaa! zei:
En vanaf wnr is iets dan geen commerciele brol?
Idd :) kaartje kopen voor in den hemel geraken? ;)
Tis zo geweest hé...

Ik heb respect voor de doden, maar ge zou er meer als dienen dag aan moeten denken...

Geloof wat je wil :) maar in de Kerk geloof ik absoluut niet!

Time

Legacy Member
moehaa! zei:
En vanaf wnr is iets dan geen commerciele brol?
Ziet gij ergens promotie gemaakt worden voor Allerheiligen zoals voor Valentijn? Valentijn is spotjes op de tv, radio, commercie in de kranten, winkels die een ganse hoek volledig aan de hartjes wenden, bedrijven die inspelen op de hype door hun producten een extra touch te geven, ...
Bij Allerheiligen schiet juist de bloemenverkoop de lucht in.

Wat daar zo commercieel aan is... :s

Zelf ga ik niet naar het kerkhof. Het aantal personen voor wie ik dat zou doen is een select clubje en geen ervan ligt al onder de grond.

-RaZoR-

Legacy Member
kga louter en alleen om men grootouders en ouders een plezier te doen.

omfg

Legacy Member
Nfsuplayer zei:
kga louter en alleen om men grootouders en ouders een plezier te doen.
².. beide grootvaders zijn overleden en ik merk dat mijn grootmoeders er plezier in hebben dat de familie even langs komt.

_Wicked_

Legacy Member
Mijn ma is 3 jaar geleden overleden. Nog nooit naar haar graf geweest, buiten tijdens de begrafenis zelf. Kvin het gewoon onozel, ik ga mee om mensen een plezier te doen. :)
Ik heb geen grafzerk nodig om eens aan overleden familie/vrienden te denken.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
joyraider zei:
ik ga waarschijnlijk even langs bij het graf van mijn (ex-?)lief, die tragisch genoeg 2 weken geleden is overleden...

:( Ik zou het toch niet over mijn hart krijgen om er ex van te maken.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Ik ga om mijn grootmoeder een plezier te doen. Das dan bij mijn overleden grootvader en nonkel (laatste heb ik nooit gekend maar het doet wel vies om voor da graf te staan).

Wat ik mij al lang afvraag... Wat als uw lief op jonge leeftijd opeens komt te sterven? Hoe gaat ge daarmee om? Mensen die hun verhaal willen vertellen mogen altijd pm'en. Geheimhouding verzekerd. (Excuses voor threadkaping)

Grtz'

ComputerVISTA

Legacy Member
Waarschijnlijk overgrootouders samen met mijn oma (haar ouders dus)

Maar dat doet ze toch om de maand, dus niet echt speciaal dan ook.

zarathustra

Legacy Member
Math'ke zei:
Tis toch waar zeker, een groter commercieël circus dan da bestaat er gewoon niet, ik denk dat andere landen ons zelfs uitlachen dermee. Is dit de manier waarop je een geliefde herdenkt ? :)

Als er uberhaupt iets 'belachelijk' moet zijn dan is het idee van herdenken op zich.

Maar goed, als er geen groter commercieel circus bestaat dan allerheiligen.. (ik heb weliswaar nog geen campagnes gezien, speciale uitgaven van vanalles en nog wat, etc) dan vraag ik me toch af hoe jij commercieel definieert. Iets is niet commercieel omdat veel mensen het doen eh.

EverlastingHate

Legacy Member
Math'ke zei:
Van dag 1 op dag 2 zie je massaal veel volk op het kerkhof en na 2 dagen is dit fenomeen weer weg, dat noem ik commerciële blabla ja. Meedoen met de meuze is niets voor mij.

Ik heb 1 iemand die op het kerkhof ligt wegens zelfmoord maar morgen en overmorgen zal je mij daar niet zien, een persoon zit in je gedachten als herkenning en nagedachtenis en niet voor zomaar 2 dagen.


En valentijn mag dan nog commercieël zijn, het is een dag vol leuke emoties en daar doet iedereen maar al te graag aan mee maar als je denkt dat je de doden respect geeft door ze net op die ene dag te gaan bezoeken zit je er ferm naast ;)

Men deed dat al lang veel langer voordat het woordje commercieel was uitgevonden. En dan nog, het enige commerciële is hoogstens dat bloemeke dat de zaak ook niet zal maken.

_DM_

Legacy Member
Inderdaad, is gewoon om niet te hoeven gaan dat ze dat zeggen.
Valentijn een dag vol leuke emoties ?
Bullshit, overal hartjes en alles is leuk en mooi en lief en blablabla.

Shyheim

Legacy Member
Deze thread maakt mij (en baby Jezus) droevig. :(

Mij laat het eerlijk gezegd koud, ik denk bijna dagelijks aan de personen die mij hier dierbaarst waren, en heb eerlijk gezegd niet de drang om daarvoor naar hun graf te gaan. Mijn pa is 5 jaar geleden overleden, en ben sindsdien nog nooit naar zijn graf geweest, gewoon omdat hij mij had gezegd dat hij niet zou willen dat ik mijn tijd daarin zou steken (hij 'voelde zijn einde dus aankomen').
Maar alstublieft, als er mensen zijn die daar op die dag dan tijd voor willen maken, laat die dan ook. Om het met iets als Valentijn te gaan vergelijken... Jongens toch.

DBK

Legacy Member
mss eens met mijn vriendin naar het graf van haar moeder als ze wilt dat ik meega. voor de rest weet ik het niet, mss naar mijn overgrootvader die ik heel goe heb gekend.

Feignasse

Legacy Member
Math'ke zei:
Tis toch waar zeker, een groter commercieël circus dan da bestaat er gewoon niet, ik denk dat andere landen ons zelfs uitlachen dermee. Is dit de manier waarop je een geliefde herdenkt ? :)

Want in de ons omringende landen hebben ze natuurlijk nog nooit gehoord van Allerheiligen :ironic:

Het lijkt me trouwens eerder hypocriet om te gaan beweren dat je haast dagelijks de overledenen gedenkt. Dat zal misschien wel het geval zijn indien het om een persoon ging met wie je een hechte relatie had, maar anders?

Arifiene

Legacy Member
joyraider zei:
ik ga waarschijnlijk even langs bij het graf van mijn (ex-?)lief, die tragisch genoeg 2 weken geleden is overleden...
veel sterkte
kweet hoe het voelt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan