Archief - x1900xtx

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

C0re

Legacy Member
Keuze van je kaart hangt ook redelijk veel af van de games die je speelt ( als gamer zijnde dan ) .

Davion

Legacy Member
Bwa, eigenlijk tegenwoordig niet meer, ze zijn zeer gewaagd aan elkaar.

boostah

Legacy Member
murrey zei:
ik vergelijk mijn 6800GT's met een 9800SE(277/276) dat volledig unlocked is naar 9800PRO en op 410/335 kan draaien.
ik speel nu bvb het spel UT2004 bij hem en hier.
image quality op mijn 68GT is pakje beter echt.
zelfde bij NFS:MW
hij speelt et sple high en ik speel het high.
op zelfde sittings als hem zien mijn auto's er een pak beter uit.

een andere vriend heeft een 3500+ met een X800XL erin.
ik speel farCry daar en FarCry hier.
hier zien de schaduwen er beter uit als bij die X800XL maar voor de rest geen verschil.

n/o maar wat over die IQ gezegt wordt is dikke BS! IMO

en hoe moet gij uw quality da nvid geeft instellen en hoe hij voor ongeveer hetzelfde te hebben, en wat is de performance hit hierbij (want probleem is da ge totaal verschillende kaarten gebruikt, dan gaat de vergelijking ni op, ge gebruikt sowiezo een snellere, daar kunde ni onderuit)

volgens reviews zou ati iets beter zijn, ik spreek er mij persoonlijk ni over uit, ik zie het toch ni, ik zeg gewoon wat elke review zegt, indien gij het tegengestelde vind, veel te beter voor u aangezien ge uw kaart best vind, dan kunde ni zeggen da ge slecht gekocht hebt (kwa IQ denk ik ook dat subjectief is, denk alleen mss die shimmering problemen die beide gehad hebben, da zo'n dingen niet subjectief zijn, ma als de rest kwa IQ wel)

zaj

Legacy Member
omda jij shader model 3 khebt en hij niet... en ati filtert hun shadows niet nvidia wel

murrey

Legacy Member
UT2004 9800: 1280*1024 4xAA alles ultra high
UT2004 6800GT: 1280*1024 4xAA alles ultra high

ziet er pakje beter uit als bij hem.

FarCry X800XL: 1280*1024 4xAA alles very high (water ultra high)
FarCry 6800GT: 1280*1024 4xAA alles very high (water Ultra high)

shadows en water zien er beter uit bij mij hier als bij hem.
hier zijn shadows scherp, bij hem wazig

dnno maar die IQ is dikke bs imo.
als je me ni gelooft, geloof je me ni eh.

**edit**
hiermee wil ik niet zeggen dat nvidia beter is.
ik wil gwn zeggen dat het ONMERKBAAR is en bijna onbestaand.

boostah

Legacy Member
idd ma zoals hierboven ook aangehaald, gij sm3= iets efficientere berekening van sommige dingen, + in ut waarschijnlijk veel hoger fps daardoor lijkt meestal ook schoner

murrey

Legacy Member
boostah zei:
idd ma zoals hierboven ook aangehaald, gij sm3= iets efficientere berekening van sommige dingen, + in ut waarschijnlijk veel hoger fps daardoor lijkt meestal ook schoner
a lol
hij had overschot van fps, hij zwent in de fps (3200+ 1Gig ram)
daaraan ligt et ni, en in UT2004 gebruikt geen SM3

boostah

Legacy Member
ik zie het ook ni zenne, maar dat hij volledig lijnrecht tov de review staat vindt ik ook maar merkwaardig, en tis daarmee dak verklaringen/ verschillen zoek

187(V)URD@

Legacy Member
wittekakker zei:
Met tegenspreken bedoelde ik niet ongelijk geven. Ik wou hem erop duiden dat nVidia ongeveer hetzelfde heeft gedaan ten tijde van 3dfx. En ATI bestaat ook al heel wat jaren, mss wel langer dan nVidia. Het was dus niet echt een David - Goliath gevecht waarbij iedereen sympathie heeft voor David, of ATI in dit geval.


Ik heb ook al een 9800pro en X300 getest, maar echt verschil in beeldkwaliteit heb ik niet gemerkt. Verschil in driverkwaliteit, wat bedoel je daarmee? Als een nieuw spel uitkomt durft het al eens slechte texturen weergeven, maar altijd staat er een nieuwe driver klaar bij nVidia om te downloaden, ik zie dus niet direct het probleem. Heeft ATI dan niet hetzelfde probleem met nieuwe games? Gebruiksvriendelijker hmmm, dan verkies ik zeker nVidia, mss omdat ik het al jaren gewoon ben.
CCC ken ik niet, het ding hoeft maar niet te crashen als ik het wil opstarten. Je hebt bij ATI tray tools een hele boel instellingen, dat klopt, maar zeg nu zelf, wie gebruikt die. Het is nergens goed voor de instellingen te veranderen.
Andere monitor aansluiten heb ik geen ervaring mee.

Bij ati is het zo dat zij een driver uitbrengen waar de oude generatie nog iets aanheeft. Dus bij bijna elke driver uitgave van ati gaat ook de gameperformance naar boven bij oudere kaarten, dit is niet altijd het geval. zij focussen meer op de nieuwe generatie van kaarten.

Beide fabrikanten hebben ingame issues maar kunnen van beiden kanten worden opgelost door update van driver of een rollback.
Dit is 'normaal' aangezien iedere game anders is.

CCC daarintegen durft te crashen bij sommige drivers, dit is dan ook het grootste nadeel van de ati driver. Als CCC goed werkt update dan je CCC software niet. Maar ik gebruik het niet tenzij ik er echt iets moet aan veranderen dat ik niet kan met Radlinker of Atitool.

Waarom zou het neit goed zijn als je veel instellingen kan veranderen? Iedere gebruiker heeft andere eisen en mede daardoor heb je veel mogelijkheden om je game aangenamer laten uitzien/spelen.

Het leuke aan ATI driver vind ik de snelle weergave op een 2de scherm dat zelfs een noob kan in deze drivers. Bij nvidia hebben ze het nog altijd niet door hoe het moet.

murrey zei:
ik vergelijk mijn 6800GT's met een 9800SE(277/276) dat volledig unlocked is naar 9800PRO en op 410/335 kan draaien.
ik speel nu bvb het spel UT2004 bij hem en hier.
image quality op mijn 68GT is pakje beter echt.
zelfde bij NFS:MW
hij speelt et sple high en ik speel het high.
op zelfde sittings als hem zien mijn auto's er een pak beter uit.

een andere vriend heeft een 3500+ met een X800XL erin.
ik speel farCry daar en FarCry hier.
hier zien de schaduwen er beter uit als bij die X800XL maar voor de rest geen verschil.

n/o maar wat over die IQ gezegt wordt is dikke BS! IMO

Dikke bullshit?? Jij 'vergelijkt' bij een vriend :niceone: . Die 100% niet dezelfde instellingen heeft in game/windows + totaal andere drivers + hardware.

Ik vergelijk tenminste op men eigen pc, ik heb de volgende kaarten al getest.
NVIDIA:TNT,gf2mx200,gf2mx400,gf3ti200,gf4ti4200,2x6600GT,6800LE,7800GT
Ati: Radeon7250,7500,9500,9600pro,9800pro en x800GTO²@X850XT-PE.

Al die radeons zijn er bij mij gekomen na de vervanging van men GF4Ti4200(zo'n kaart :niceone: ). Ik moet zeggen dat ik wat weerhoudend stond voor de drivers van ATI. Maar dat is helemaal passé.

Het IQ verschil merk je als de anders factors hezelfde zijn!

http://www.firingsquad.com/hardware/ati_catalyst_5.13_video_quality/default.asp

Maar de meeste mensen gebruiken een videokaart, eigenlijk 3Dkaart, louter voor tegamen (dus fps) en dus zullen er meerdere mensen geneigd zijn om nvidia te kiezen omdat zij momenteel de beste middeklasse kaarten aanbieden.

murrey

Legacy Member
187(V)URD@ zei:
Dikke bullshit?? Jij 'vergelijkt' bij een vriend :niceone: . Die 100% niet dezelfde instellingen heeft in game/windows + totaal andere drivers + hardware.

em heeft exact hetzelfde systeem als mij ... alleen andere vid kaart (powercolor x800xl) me de 6.2 drivers erop. :)
met windows XP pro en SP2 installed

Witte

Legacy Member
187(V)URD@ zei:
Waarom zou het neit goed zijn als je veel instellingen kan veranderen? Iedere gebruiker heeft andere eisen en mede daardoor heb je veel mogelijkheden om je game aangenamer laten uitzien/spelen.
Trek eens een screenshot van welke instellingen je bedoelt als je wil.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan