Archief - x1900xtx

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_brainiac

Legacy Member
Ik ben gewoon meer geneigd naar ATI door de imo beter drivers,draaien stabieler en voor ieder spel dat er uitkomt heb je geen nieuwe driver nodig !

Gothrek

Legacy Member
nvidia heeft de stabielere drivers hoor :)
maar ik heb nog nooit probs gehad met ati

SMa

Legacy Member
enige vervelende bij ATI is dat je .net framework moet hebben om catalyst control center te kunnen gebruiken
en velen onder ons hebben dat wrs niet ;)
ik denk niet dat nVidia ook zo werkt?

Yank

Legacy Member
the_brainiac zei:
Ik ben gewoon meer geneigd naar ATI door de imo beter drivers,draaien stabieler en voor ieder spel dat er uitkomt heb je geen nieuwe driver nodig !
Betere drivers voor windows mss, maar ATI-support voor Linux trekt dan weer op niet veel, bij nVidia is dat een stuk beter.

@sheep: voor nVidia heb je idd geen .NET Framework nodig bij mijn weten

blind_ripper

Legacy Member
oplossing geen ccc , als je het kan doen doe het :p maar vele weten neit goed soms :p

deadkennedy

Legacy Member
Ik ben juist overgeschakeld van een XFX6800GT naar de Sapphire x1900xtx, en er zijn 2 zaken die mij dadelijk opvielen:

Temperaturen: de 6800 (met Zalman cooler) draaide idle op 56°C, de 1900 (stock cooler) draait op 42°C.
Zelfde PC, alleen nieuwe graka.

Drivers: ik vond de nVidia drivers veel plezanter om mee te werken, maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening.

Voor de rest, of je nu een x1900xtx of 7900gtx koopt, beide zijn kick-@ss kaarten. Ik heb gekozen voor de ATI omdat die dadelijk beschikbaar was. Moest de 7900gtx in voorraad geweest zijn, en de x1900xtx niet, dan had ik nu de nVidia.

Het maakt me niet uit welk merk er in m'n pc steekt, zolang als het maar werkt zoals het moet. :)

Gothrek

Legacy Member
deadkennedy zei:
Ik ben juist overgeschakeld van een XFX6800GT naar de Sapphire x1900xtx, en er zijn 2 zaken die mij dadelijk opvielen:

Temperaturen: de 6800 (met Zalman cooler) draaide idle op 56°C, de 1900 (stock cooler) draait op 42°C.
Zelfde PC, alleen nieuwe graka.

Drivers: ik vond de nVidia drivers veel plezanter om mee te werken, maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening.

Voor de rest, of je nu een x1900xtx of 7900gtx koopt, beide zijn kick-@ss kaarten. Ik heb gekozen voor de ATI omdat die dadelijk beschikbaar was. Moest de 7900gtx in voorraad geweest zijn, en de x1900xtx niet, dan had ik nu de nVidia.

Het maakt me niet uit welk merk er in m'n pc steekt, zolang als het maar werkt zoals het moet. :)

enne wat vindt je van de beeldkwaliteit??
beter of slechter bij ATI?

boostah

Legacy Member
die beeld kwaliteit, kweet ni waarom er zoveel over geschreven wordt maar 99% merkt het toch niet

ze zou volgens iedereen iets beter zijn bij ati, maar eenmaal je aant gamen bent kan je dat toch ni veel schelen

Mich

Legacy Member
Gothrek zei:
de GTX kan niet overweg met HDR+AA
Toch wel, enkel onder bepaalde omstandigheden

I have to demystify a myth also. Team red claims that Series 7 can't handle both HDR and antialiasing at the same time.
That's only partly true, NVIDIA's Series 7 product can do so for sure yet they use another method. Here's the issue, G7x hardware does not support multisample antialiasing with fp16 render targets. The G7x series however can support AA with HDR through a variety of other methods, including supersampling and application specific implementation. Now in more simple terms, NVIDIA does support multisampling with HDR when HDR is handled by shaders (and not by floating point 16 buffer). Some games examples that already do this are Far Cry, HL2 and my favorite game, Age of Empires.


Ook de rsx (ps3 gpu, afgeleide van de g71), kan hdr + aa supersampling aan tegelijkertijd.

boostah

Legacy Member
ja maar aan welke performance hit, hij kan het aan zelfs aan goed genoeg fps, maar toch is die fps drop iets zwaarder dan bij ati (ati geeft ni echt veel frames weg 5 ofzo, terwijl nvidia op dit moment er dan minimum 5 tot ongeveer max 10 moet prijsgeven, als de fps zonder dit ongeveer pakweg 50 is)

Witte

Legacy Member
Decay zei:
De reden waarom ik ATI sympathieker vind (oh nee, hoe belachelijk) is omdat ik hun heb zien opklimmen van kleine pruts naar een van de twee belangrijkste graka-producenten op deze planeet. Zij zijn altijd afgekomen met nieuwe architectuur, interessante technologieen (nvidea ook hoor, maar die hadden meer geld) en hebben het door hun expertise ook kunnen maken. Ik zeg absoluut niet dat Nvidia slecht is he, integendeel, zij maken ook bommen van kaarten. Ik wil enkel duidelijk maken dat ati VOOR MIJ meer "respect" verdient.
Inderdaad, zij zijn nu ook bezig met die achterlijke "Get in the game". Maar kan je hun dat kwalijk nemen? Als ze Nvidia hun gang zouden laten gaan op zo een manier en het spelletje niet meespelen dan zouden ze denk ik heel wat winst mislopen. En dat willen ze niet natuurlijk ;) Nuja, ik wil enkel zeggen dat Nvidia in mijn ogen altijd al wat smerig is geweest in hun marketing (zoals dat gedoe met SM3.0 dat ATI nog niet had). Kzal hierdoor weer wat mensen eens goed doen lachen waarschijnlijk. Blij u gelukkig te maken.

Nuja, er zijn minstens drie grote VGA-producenten, Intel is nog steeds de grootste. En ook dat opklimmen van ATI moet ik tegenspreken, want nVidia heeft hetzelfde gedaan, maar iets vroeger.

Voor mij gaat de voorkeur uit naar nVidia. Sinds de TNT2 heb ik hier een kaart van hen in huis. Ik heb daarna nog een GeForce MX200, GeForce 3 Ti200, GeForce 4Ti4200, GeForce 6800LE en GeForce 6800GT in gebruikt gehad. Ik heb nog nooit moeten klagen over nVidia, en als de performence nagenoeg gelijk blijft met ATI blijf ik liever bij men vertrouwde producent.

boostah

Legacy Member
wittekakker zei:
Nuja, er zijn minstens drie grote VGA-producenten, Intel is nog steeds de grootste. En ook dat opklimmen van ATI moet ik tegenspreken, want nVidia heeft hetzelfde gedaan, maar iets vroeger.

Voor mij gaat de voorkeur uit naar nVidia. Sinds de TNT2 heb ik hier een kaart van hen in huis. Ik heb daarna nog een GeForce MX200, GeForce 3 Ti200, GeForce 4Ti4200, GeForce 6800LE en GeForce 6800GT in gebruikt gehad. Ik heb nog nooit moeten klagen over nVidia, en als de performence nagenoeg gelijk blijft met ATI blijf ik liever bij men vertrouwde producent.


tja gelukkig dat je dan geen fx5 serie gekocht hebt, dan lag de performance een stuk lager

en ge probeert den andere ongelijk te geven gewoon door juist hetzelfde te zeggen maar dan met nvidia ipv ati te schrijven

maar idd, op dit moment koop waar je je goed bij voelt ,maakt ni veel uit (da was in den tijd van 9700 pro en 9800xt wel iets anders maja die tijden zijn voorbij)

187(V)URD@

Legacy Member
Na al die jaren nvidia en ati te gebruiken blijf ik voortaan bij ati, de beeldkwaliteit en drivers zijn gewoon beter dan die van nvidia. Ik vind ze gewoon gebruiksvriendelijker en je hebt meerdere opties qua instellingen. Ook voor je scherm te projecteren gaat met ati 10x gemakkelijker dan nvidia drivers.

Daarbij komt dat ATI de beste beeldkwaliteit weergeeft en toch altijd een nek aan nek race is tov het duurdere merk nvidia.

Mijn keuze is gewoon gebaseerd op prijs/performance/Beeldkwaliteit en eventueel driver vriendelijkheid.

Nvidia heeft dan wel voordeel op hun midrange kaarten a la 7800GT & 7900GT (7900GS & 6800GS) maar voor dat geld heb je dan al een x1800xt.

Maar voor Jan met de Pet maakt nvidia of ati geen bal uit.

Witte

Legacy Member
boostah zei:
en ge probeert den andere ongelijk te geven gewoon door juist hetzelfde te zeggen maar dan met nvidia ipv ati te schrijven
Met tegenspreken bedoelde ik niet ongelijk geven. Ik wou hem erop duiden dat nVidia ongeveer hetzelfde heeft gedaan ten tijde van 3dfx. En ATI bestaat ook al heel wat jaren, mss wel langer dan nVidia. Het was dus niet echt een David - Goliath gevecht waarbij iedereen sympathie heeft voor David, of ATI in dit geval.

187(V)URD@ zei:
Na al die jaren nvidia en ati te gebruiken blijf ik voortaan bij ati, de beeldkwaliteit en drivers zijn gewoon beter dan die van nvidia. Ik vind ze gewoon gebruiksvriendelijker en je hebt meerdere opties qua instellingen. Ook voor je scherm te projecteren gaat met ati 10x gemakkelijker dan nvidia drivers.

Daarbij komt dat ATI de beste beeldkwaliteit weergeeft en toch altijd een nek aan nek race is tov het duurdere merk nvidia.

Mijn keuze is gewoon gebaseerd op prijs/performance/Beeldkwaliteit en eventueel driver vriendelijkheid.

Nvidia heeft dan wel voordeel op hun midrange kaarten a la 7800GT & 7900GT (7900GS & 6800GS) maar voor dat geld heb je dan al een x1800xt.
Ik heb ook al een 9800pro en X300 getest, maar echt verschil in beeldkwaliteit heb ik niet gemerkt. Verschil in driverkwaliteit, wat bedoel je daarmee? Als een nieuw spel uitkomt durft het al eens slechte texturen weergeven, maar altijd staat er een nieuwe driver klaar bij nVidia om te downloaden, ik zie dus niet direct het probleem. Heeft ATI dan niet hetzelfde probleem met nieuwe games? Gebruiksvriendelijker hmmm, dan verkies ik zeker nVidia, mss omdat ik het al jaren gewoon ben.
CCC ken ik niet, het ding hoeft maar niet te crashen als ik het wil opstarten. Je hebt bij ATI tray tools een hele boel instellingen, dat klopt, maar zeg nu zelf, wie gebruikt die. Het is nergens goed voor de instellingen te veranderen.
Andere monitor aansluiten heb ik geen ervaring mee.

murrey

Legacy Member
ik vergelijk mijn 6800GT's met een 9800SE(277/276) dat volledig unlocked is naar 9800PRO en op 410/335 kan draaien.
ik speel nu bvb het spel UT2004 bij hem en hier.
image quality op mijn 68GT is pakje beter echt.
zelfde bij NFS:MW
hij speelt et sple high en ik speel het high.
op zelfde sittings als hem zien mijn auto's er een pak beter uit.

een andere vriend heeft een 3500+ met een X800XL erin.
ik speel farCry daar en FarCry hier.
hier zien de schaduwen er beter uit als bij die X800XL maar voor de rest geen verschil.

n/o maar wat over die IQ gezegt wordt is dikke BS! IMO

Davion

Legacy Member
2nd murrey.

En nVidia's zijn drivers zijn een pak fijner om mee te werken.
@Hystrix: BullShit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan