Archief - x1900xtx

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gothrek

Legacy Member
hoeveel garantie zit daar op??
ik heb ergens 1 jaar horen vallen :confused:
ik zou een sapphire kopen

Gothrek

Legacy Member
7900gtx lijkt mij minder future proof, ik twijfel nog steeds hoor, maar het softwarematig voltage aanpassen lijkt mij wel plezant
er komt toch zowiezo een andere koeler op
de 7900gtx is ook energiezuiniger en koeler, maar toch die 1900xtx lijkt mij gewoon beter voor in de toekomst

murrey

Legacy Member
prolly door zen 48 shader engines.
maar toch zou ik voor de 7900GTX gaan.
kweenie wrm

Troman

Legacy Member
murrey zei:
prolly door zen 48 shader engines.
maar toch zou ik voor de 7900GTX gaan.
kweenie wrm
Omdat hum beter is en dat door elke revieuw bevestigd word :)

Davion

Legacy Member
Idd, de 7900GTX is gewoon de betere, en ik stel mij sterk in vraag of er ooit uberhaupt games zijn die gebruik gaan maken van al shader engines, ik denk van niet.

Mich

Legacy Member
murrey zei:
prolly door zen 48 shader engines.
maar toch zou ik voor de 7900GTX gaan.
kweenie wrm
mh afaik heeft de 7900gtx 24 texture mapping units met elk 2 alu's, dus ook 48 alu's (of pixel shader processoren) = evenveel als de x1900xtx.

Catscratch

Legacy Member
Ik kom van 2x 7800GTX in SLI ... ben overgeschakeld naar X1900XTX.

Mijn performantie is iets naar boven gegaan (voor een single card solution). Beeldkwaliteit is toch een pakske beter dan nVidia (vooral AA). Enig nadeel ... de X1900XTX heeft nen cooler dat evenveel lawaai maakt als ne straaljager. Ik heb er zelf ne Arctic X2 opgezet ... op standaardclocks komt m'n kaart niet boven de 60°C uit en em is nu muisstil.

Maakt niet welk merk dat ge koopt voor de x1900 series. Al die kaarten worden gemaakt bij Sapphire ... 't enigste verschil dat ge hebt is een ander stickerke op de standaard cooler.

Mss dat de 7900GTX iets meer frames blaast .... maar daar blijft het dan toch wel bij.

Davion

Legacy Member
Das bullshit, beeldkwaliteit bij nVidia is sinds de GeForce6 reeks ZEKER gelijkwaardig aan ATI.

Catscratch

Legacy Member
Davion zei:
Das bullshit, beeldkwaliteit bij nVidia is sinds de GeForce6 reeks ZEKER gelijkwaardig aan ATI.

Dat dacht ik ook eerlijk gezegd. Toen ik de omschakeling maakte.

RealFlub

Legacy Member
hoe bedoel je met beeldkwaliteit? dat beelden beter tonen met een andere grafische kaart? bullshit..

RealFlub

Legacy Member
daarin heb je gelijk, want ATI kaarten kunnen gemakkelijker AA verwerken.. (met betere prestaties)

Davion

Legacy Member
Das al lang niet meer waar zenne..
nVidia is minstens op hetzelfde niveau.

Davion

Legacy Member
Yeah Yeah, en als ge op een reso werkt die groter is dan 1024x768 dan ziede GEEN KLOOT verschil met of zonder AA, zowel bij nVidia als bij ATI.

Insaniacx

Legacy Member
Catscratch zei:
Ik merk het vooral aan de AA eerlijk gezegd.

Soit: http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?ID=615&page=3
Bekijk het image bla bla gedeelte in't midden van de pagina.

Is dat me AA op??? Amai net zelf eens getest en hier is het een heeeeeeeel groot verschil zennen. Zo'n zaagtanden :confused:. Trouwens wel amateuristische site beeldkwaliteit moet je om te beginnen al laten zien met hetzelfde beeld niet met 2 delen van het scherm makom. Voor een deftige uitleg + Vgl(7800/1900xtx)

http://www.hothardware.com/viewarticle.aspx?page=6&articleid=777&cid=2


As you browse through each progressing level of AA, you'll see a similar trend to the images above. As the AA level increases, visible jagged edges are decreased. In these specific tests, NVIDIA clearly has an advantage, because fine detail just seems to disappear on the Radeon X1900. Hopefully a future driver update will resolve this issue on the Radeon X1900.


Daartegen staat wel dat de 7800 reeks meer snelheid moet inboeten bij hogere AA...

murrey

Legacy Member
KIJK,

Koop wa je wilt manne.
met beide kaarten doede gene miskoop.
ok de 7900GTX heeft paar frames meer maar lol.
Beide kaarten zijn uberfast dus, hard gaan ze zoiezo.:)
en ik zie geen verschil tussen IQ van nvidia en ATi

Holy Paladin

Legacy Member
Davion zei:
Yeah Yeah, en als ge op een reso werkt die groter is dan 1024x768 dan ziede GEEN KLOOT verschil met of zonder AA, zowel bij nVidia als bij ATI.
rofl, ik met menne 1600*1200 heb nog enorm veel last van aliasing, 4x AA en dat is volledig weg..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan