Archief - Welke reflex camera.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mr. Humphries

Legacy Member
In een speciaalzaak kan je dat doen. Ik zie dat je van Antwerpen bent ... Stap dan eens Grobet binnen. Die zijn altijd bereid te helpen en helpen je een goede keuze te maken.

apa

Legacy Member
spourop zei:
Of met deze lens erbij, ik weet nog steeds het verschil met die andere niet...Reviews - Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS II - Digicamshop.be
De II versie heeft een iets nieuwer IS-algoritme. Deze detecteert automatisch of je een stilstaande shot wil nemen (IS actief zowel verticaal als horizontaal) of een panning shot (IS enkel horizontaal actief). Bij Nikon is deze auto-herkenning standaard, bij Canon moest je voorheen met een schakelaar tussen beide modi schakelen.

Verder veschillen beide lenzen ook qua uiterlijk.

Qua scherpte zijn ze zo goed als identiek.

MrKend54l

Legacy Member
Effe thread hijacken.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 550D en de 1100D.
niet puur specs gewijs want daar heeft de 550D de bovenhand.
Maar eerder voor iemand die zou willen beginnen met fotograferen.

Mr. Humphries

Legacy Member
Is de 550D niet groter?
Verder heeft hij meer focuspunten, kan hij sneller scherpstellen, sneller in burst trekken ...

spourop

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Is de 550D niet groter?
Verder heeft hij meer focuspunten, kan hij sneller scherpstellen, sneller in burst trekken ...

en kan 1080P filmen inplaats van 720P zoals de 1100D

Ik heb nog even een klein vraagje: welke SD kaart kan ik het beste kopen? ik heb vernomen dat er verschillende klasses zijn, maar maakt dat zoveel uit? liefst heb ik een zo snel mogelijke.

deven

Legacy Member
best classe 10. zo snel mogelijk. ik had een classe 4 en ben uit ellende naar classe 10 gegaan. Als je snel foto's achter elkaar wil trekken stopt die classe 4 er nogal snel mee.

edit

https://www.beyondgaming.be/forums

op canons kan je ook hdr trekken hoor. staat gewoon optie in menu. ik heb een 1000D. instapmodel dus. en zelfs deze kan hdr's nemen.

Mr. Humphries

Legacy Member
HDR is idd High Dynamic Range. Dit wordt veel gebruikt om een foto egaal belicht te krijgen waarin je normaal gezien onder- en overbelichte delen zou hebben.

Als je HDR gaat gebruiken (achteraf op de computer of in het fototoestel zelf), gaat de camera snel achter elkaar enkele foto's nemen en deze al samenvoegen (of je doet dit achteraf op de computer). Om deze snel te kunnen nemen, moeten ze ook snel weggeschreven worden. Hierdoor heb je een snelle SD kaart nodig. Snel in: dataoverdracht.

Het verschil tussen de twee kaarten die je hebt gelinkt, zit hem dan ook in de doorvoersnelheid (10MB/s vs 95MB/s).

spourop

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
HDR is idd High Dynamic Range. Dit wordt veel gebruikt om een foto egaal belicht te krijgen waarin je normaal gezien onder- en overbelichte delen zou hebben.

Als je HDR gaat gebruiken (achteraf op de computer of in het fototoestel zelf), gaat de camera snel achter elkaar enkele foto's nemen en deze al samenvoegen (of je doet dit achteraf op de computer). Om deze snel te kunnen nemen, moeten ze ook snel weggeschreven worden. Hierdoor heb je een snelle SD kaart nodig. Snel in: dataoverdracht.

Het verschil tussen de twee kaarten die je hebt gelinkt, zit hem dan ook in de doorvoersnelheid (10MB/s vs 95MB/s).

10 MB/S zal wel volstaan hoop iK? de andere vind ik wat te duur:s

apa

Legacy Member
spourop zei:
10 MB/S zal wel volstaan hoop iK? de andere vind ik wat te duur:s
10 MB/s is wat aan de trage kant tegenwoordig...
Je kan echter wel vrij makkelijk kaarten van 20 MB/s en 30 MB/s vinden die niet zó veel duurder zijn.

95 MB/s is voor een goedkopere camera overdreven: die snelheden haalt de camera zelf nooit; het is dan enkel nuttig wanneer je de data overzet naar je PC.

Cron

Legacy Member
Ik heb de Canon EOS 550D 18/55IS en ben daar ongelofelijk tevreden van.

Gekocht bij Camera.nl. toen de goedkoopste.

spourop

Legacy Member
apa zei:
10 MB/s is wat aan de trage kant tegenwoordig...
Je kan echter wel vrij makkelijk kaarten van 20 MB/s en 30 MB/s vinden die niet zó veel duurder zijn.

95 MB/s is voor een goedkopere camera overdreven: die snelheden haalt de camera zelf nooit; het is dan enkel nuttig wanneer je de data overzet naar je PC.

Kan je die ook gewoon in de mediamarkt vinden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan