jm188
Legacy Member
playforfun91 zei:Ik ga hier gewoon tegen iedereen in gaan. Kijk eens naar de Sony Alfa 33/Alfa 35. Waarom (deze) Sony ?
Voordelen van de Canon EOS 550D:
80% meer lenzen op de markt
20% kleiner dan de A35 en 30% dunner
Scherm met betere resolutie (1040k dots vs 921k dots)
24p filmkwaliteit aanwezig, bij de Sony niet.
Meer megapixels (17,9MP vs 16MP)
optische viewfinder (bij de Sony Digitaal wat veel batterij zuipt en minder detail zou bevatten)
Voordelen van de Sony Alfa 35:
3D foto's
Heeft HDR (meerdere foto's maken om zo een beter beeld te vormen)
panorama foto's met het grootste gemak
stabilisatie in de body
Continue automatische focus tijdens het filmen
betere fotokwaliteit (volgens tests) (74/100 vs 66/100)
meer kleuren worden waargenomen (23,3 bits vs 22,1 bits)
hogere maximale ISO-waarde (12800 vs 6400)
Hoger dynamisch bereik (12,7EV vs 11,5EV)
betere ISO boost (25600 vs 12800)
meer focus punten (15 vs 9)
sneller fotograferen (5,5fps vs 3,7fps)
minder gewicht (415gr vs 530gr)
meer cross-type focus punten (3 vs 1)
grotere sensor (10%)
Sony SLT-A33 body | Foto Konijnenberg
Sony SLT-A35 Body | Foto Konijnenberg
Sony A35
Heb de A33 zelf en heb hem even terug 599 betaald met lens. Zelf zou ik kiezen voor de nieuwere A35. Dit is één van de laatste nieuwe toestellen van Sony.
Citaat: "Niet voor niets won de SLT-A35 met deze technologie een 2011 TIPA Award voor Best Imaging Innovation."
die hogere iso is toch compleet nutteloos, noem mij 1 situatie waarbij je 6400 of hoger zou willen gebruiken?
3d foto=gimmick
hdr= met de 550D kan je 3 fotos na elkaar maken waarbij hij de eerste onderbelicht en de laatste overbelicht, je moet ze wel zelf nog samenzetten in photoshop ofzo, maar wathever, het gaat hier om een reflexcamera, geen compactje dat alles voor u doet.
de echte voordelen zijn volgens mij die hogere snelheid en grotere sensor, en die wegen niet echt op tegenover het gigantische aanbod van lenzen en accessoires dat je bij canon hebt.
ochja tis uiteindelijk persoonlijke smaak.


)