Archief - Upgrade gfx cards

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Dissipation en displacement heeft een totaal andere betekenis en lijkt niet eens op elkaar hé :p.

RAM: 4GB is meestal genoeg, sommigen halen wel al voordeel uit 8GB (of dat beweren ze toch, ik kom in elk geval nooit boven de 2GB uit)

saiyan``

Legacy Member
phate_13 zei:
Ik heb al vaak genoeg uitgelegd waarom niet. Nu mag je mij eerst eens uitleggen waarom wel?
Sorry Phate maar ik volg jouw posts niet... Ik heb een HD6990 en ben erg tevreden.

Musk

Legacy Member
saiyan`` zei:
Sorry Phate maar ik volg jouw posts niet... Ik heb een HD6990 en ben erg tevreden.

Dus het geluid van een stofzuiger bij een zware game neem je er zo bij? :)


Terwijl je met een 6950 crossfire opstelling minder geluid/verbruik/kosten had en toch meer prestaties?

Son Gokou

Legacy Member
Iemand al een idee hoeveel lawaai de 7970 maakt.
Ik wil men 4890 eruit gooien en vervangen door een 7970. Ik heb nu wel een vapor-x variant van sapphire en deze is redelijk stil.

t801447

Legacy Member
Dat geluid, of lawaai zoals hier genoemd moet je toch met een korreltje zout nemen. heb hier een ASUS GTX580 (Nvidia weliswaar) en hoor hem totaal niet. ATI is een tijdje geleden bij mij, weet niet wat "stofzuigergehalte" ze hebben

Son Gokou

Legacy Member
het is moeilijk om nu wel een keuze te maken. Gaan voor een 7970 om enkele jaren door te kunnen. Of 200€ besparen en een 6970 kopen. Deze gaat toch ook wel even mee.
Gezien ik nu bf3 speel op low om mijn fps op 65 stabiel te krijgen. Men resolutie is maar 1650*1050.

phate_13

Legacy Member
t801447 zei:
Dat geluid, of lawaai zoals hier genoemd moet je toch met een korreltje zout nemen. heb hier een ASUS GTX580 (Nvidia weliswaar) en hoor hem totaal niet. ATI is een tijdje geleden bij mij, weet niet wat "stofzuigergehalte" ze hebben

Dat geluid van een maserati moet je toch met een korreltje zout nemen, ik heb hier een Volkswagen golf staan en...

http://images.anandtech.com/graphs/graph4209/35821.png

Zo'n HD6990 is belachelijk luid. Er zijn genoeg alternatieven die stiller, goedkoper en performanter zijn zoals hierboven aangehaald. Waarom zou je dan nog zo'n kaart nemen? (En waarom wordt hier een vergelijking gemaakt met een kaart die hier bitter weinig mee te maken heeft?



Daarnaast : Een HD6970 is sowieso een slechte koop. Als je even wacht heb je voor praktisch dezelfde prijs de HD7950 welke performanter, zuiniger en heel wat meer overclockpotentieel biedt dan de HD6970 voor dezelfde prijs. De HD6970 is zelfs altijd al oninteressant geweest. Aangezien een HD6950 bijna even snel is voor bijna 100 euro minder.

x8xGodx8x

Legacy Member
ben gisteren eens langs de pc winkel geweest en persoon daar zei, Koopt u nen high end 6970 en geniet van mooie games for een 300 euro. Koopt u nen 7970 of 7950 en ge zult pas binnen een paar maanden betere perstatie hebben voor 600 euro na veel driver leed en zo.

Hij zei ook, blijf van CF weg. het is heel goed als het werkt maar met de meeste games wordt het niet ondersteund

phate_13

Legacy Member
Sorry, maar zoals wel vaker kent men in pc winkels weinig echt af van dergelijke dingen. Jammer genoeg.

Bij HEM zal zo'n kaart wellicht 600€ kosten ja, de afzetters. Een HD7970 vind je al voor 500€. Een HD7950 zou al te vinden moeten zijn voor 350€-400€ in eerst instantie en nog een maand later de HD7950 1.5GB voor 300€-350€. (Vooral deze 2de lijkt mij zeer interessant.)

Driverleed? Ik kan me niet herinneren dat er nog eens grote problemen zijn geweest met drivers bij de komst van een nieuwe kaart. Vooral wel dat er nog performance-improvements komen, dus dat de prestaties in de toekomst NOG beter zullen zijn.

En crossfire werkt in 99% van de gevallen zonder problemen. Enkel als je altijd elke nieuwe game onmiddellijk koopt bij de release, dan kan het wel zijn dat je er meer problemen mee hebt. Aangezien crossfire profielen soms wel wat later uitkomen.

Echter zoals ik al zei : Een HD6970 is al zeker niet interessant. Waarom zou je 50% meer gaan betalen voor 10% meer prestaties? : AnandTech - Bench - GPU11

En ten slotte nog over de HD7xxx reeks. Je kunt er zeer(!) gemakkelijk nog eens 20% extra prestaties uitpersen, door deze gewoon te overclocken in AMD catalyst. Core, Geheugen en "overdrive" gewoon op maximum zetten. En klaar. Bij de HD7970 lukt dit al zonder problemen en kun je perfect nog hoger gaan als je AMD Catalyst omzeilt. Dus met de lager geclockte HD7950 zal dit ook zeker geen probleem zijn.

dawnzolino

Legacy Member
phate_13 zei:
En crossfire werkt in 99% van de gevallen zonder problemen. Enkel als je altijd elke nieuwe game onmiddellijk koopt bij de release, dan kan het wel zijn dat je er meer problemen mee hebt. Aangezien crossfire profielen soms wel wat later uitkomen.

couldn't agree more,
en zelf nog gaan de fabrikanten (AMD/NVIDIA) hun driverupdate release bij de komst van beruchte games en dan is de ondersteuning van CF/SLI van bij de release probleemloos en 100%. Dat was vroeger zo ja toen het in zn beginschoentjes stond maar 5jaar later staan ze toch wat verder denkik en zijn de problemen met het "niet ondersteunen" ver van de baan :)

kereltje verkoopt grootste zever ooit. en ik spreek uit ervaring :)
en koop geen 6970 meer .. dan ben je nog beter af met een 2de hand GTX580 voor ook 300€. kijk eens rond waar je gemakkelijk/goedkoop(er) een 7970 kunt vastkrijgen. wacht anders nog weekje tot de 7950, die zal rond de 400€ hangen :)

FlameDB

Legacy Member
t801447 zei:
Dat geluid, of lawaai zoals hier genoemd moet je toch met een korreltje zout nemen. heb hier een ASUS GTX580 (Nvidia weliswaar) en hoor hem totaal niet. ATI is een tijdje geleden bij mij, weet niet wat "stofzuigergehalte" ze hebben

de nvidia 500 reeks reference koelers staan erom bekend heel stil en efficiënt te zijn. Een gtx 580 is nog steeds stiller dan een 7970. Wachten op een twin frozr II versie (de twin frozr III is luider als de kaart zelf opzich warmer wordt waardoor die sneller moet draaien, als de kaart op zich gewoon niet warm wordt zijn zowel twin frozr II en twin frozr III stil, maar als de fans sneller moeten draaien zal een twin frozr II stiller zijn dan een TF III, als je verstaat wat ik bedoel :p)

Een asus triple slot koeler is ook altijd stil maar neemt zoals gezegd drie slots in.

Sapphire dual fan koelers zijn naar het schijnt ook koel, maar het hangt ook weer af van welke GPU er gebruikt wordt (de 6950 draait gewoon al op zich een pak koeler en dus stiller dan een 6970)

was dus een boodschap voor de mensen hier die een stille kaart zochten

x8xGodx8x

Legacy Member
Dus dan toch voor de 7970 gaan en er van genieten en als hij het niet meer aan kan een 2de bij steken

Son Gokou

Legacy Member
ik zou voor sapphire gaan. In mijn ogen 1 van de betere makers van ati kaarten

phate_13

Legacy Member
En van waar heb je dat? Sorry hoor, maar dat is ook maar bull... Op welke manier is dat dan beter? Wij trachten hier met feiten te werken, niet met poëzie.

Gewoon zorgen dat je een goedkope versie neemt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan