Archief - Upgrade gfx cards

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

x8xGodx8x

Legacy Member
Goede dag beste mensen

Ik heb momenteel een rampage extreme II met een core i7 940 processor en een 6 gig ram. Ik speel nu SWTOR op medium met mijn 2x 5770 vapors in crossfire en het game ziet er niet uit. Als ik ze clock geraak ik tot high gfx maar dan is het geluid van de kaarten te hoog en raakt iedereen er door geirriteerd

Zelf dacht ik te investeren in 2x 6970 kaarten.

De vraag is wat doe ik het best. Overstappen naar nvidia, wachten voor een 7970 (hoewel ik maar pcie 2.x heb) of heeft er iemand een alternatief ?

Viendelijke groeten

dawnzolino

Legacy Member
wat is je budget? het kan ook zijn dat cf niet goed ondersteunt is omdat dat zo een buddy spel is. maar aangezien je budget hebt voor 2x6970 kun je beter voor een 7970 gaan :)

PCI-E 3.0 is backward compatible met pci-e 2.0 en 1.0. scheelt niet zoveel. zeker niet van 3.0 -> 2.0

x8xGodx8x

Legacy Member
Er is geen budget het moet gewoon werken :). Ik dist al lang dat men grx kaarten de zwakste schakel waren en een update is due.

Dus de 7970 is een goed idee ik heb op tweakers.net gelezen dat de kaart maar soberkes is.
Ze zijn ook nog nie overal verkrijgbaar zie ik die xfx 7970.

dawnzolino

Legacy Member
x8xGodx8x zei:
Er is geen budget het moet gewoon werken :). Ik dist al lang dat men grx kaarten de zwakste schakel waren en een update is due.

Dus de 7970 is een goed idee ik heb op tweakers.net gelezen dat de kaart maar soberkes is.
Ze zijn ook nog nie overal verkrijgbaar zie ik die xfx 7970.

de kaart is goed tov van de vorige generatie ATI kaarten. ze zijn maar sober tegenover de huidige (vorige) generatie nvidia kaarten. maar dat alleen maar bij de gtx580 (wat het flagship van nvidia is)

wat verwacht je van een nieuwe kaart? welke spellen speel je nog?

phate_13

Legacy Member
Wacht nog even en kijk voor een HD7950. Een CF opstelling bij eyefinity.

x8xGodx8x

Legacy Member
Ik speel vooral swtor. Maar ook bf3 en skyrim. Verder shohun 2 als de servers down zijn en vanaf ik het verhaal ben vergeten van witcher 2 speel ik het nog eens uit.

:)

dawnzolino

Legacy Member
hangt af hoelang je nog kan wachten. ik zou wachten op reviews van de 7950 en dan later zo eentje bijhangen :)

x8xGodx8x

Legacy Member
Gamen lukt nog wel net met een headset :)

Enig idee wanneer de 7970 of 7950 er zullen zijn en waar

phate_13

Legacy Member
Dat zou zeer straf zijn... Een HD7950 CF opstelling zal zeker duurder zijn...

x8xGodx8x

Legacy Member
Zou het dan veel beter zijn want ik heb driver gewijs al redelijk wat problemen gehad met cf

phate_13

Legacy Member
Een HD7970 zou zo'n 25% sneller moeten zijn dan een HD7950.

Dus HD7970 : 125% van de prestaties van een HD7950.
En HD7950 CF : 195% van de prestaties van één HD7950.

195%/125% : HD7950 CF zal gemideld 156% van de prestaties van één HD7970 bieden. Oftewel dus zo'n 56% sneller.

x8xGodx8x

Legacy Member
dus voor veel geld 50 % sneller gaan meer geluid produceren en hogere spanning verbruiken

ik weet nog totaal niet wat doen maar ik zal eens kijken naar de prijzen van een 7970. Die komen mondjesmaat binnen

phate_13

Legacy Member
Prijs van de HD7970 moet je op zo'n 500-520 euro rekenen als je wat rond kijkt.

Ik verwacht dat de HD7950, afhankelijk van de versie, zo'n 350-400€ zal kosten. Dus voor zo'n 700 euro zou je een crossfire opstelling moeten kunnen vastkrijgen. Wat dus neerkomt op een 200 euro meer of 40% meer.

Het geluid lijkt me best mee te gaan vallen, zou niet luider mogen zijn dan een HD7970. Aangezien 1 HD7950 zuiniger zal zijn dan een HD7970.

In totaal zullen 2 HD7950's natuurlijk wel meer gaan gebruiken dan één HD7970.


Maar anyway, dat is over de crossfire opstelling, dat zou ik voorlopig laten. Ik zou gewoon voorlopig één HD7950 steken.

mdgf

Legacy Member
Double displacement? Sinds wanneer is dit een Engelse chemieles?

Geen 7970 voor dezelfde reden we altijd een 6970 hebben afgeraden tov een 6950, veel duurder terwijl de prestaties nauwelijks stijgen (de 6970 was 50% duurder en 2-10% sneller). Dat gaat natuurlijk afhangen van de prijzen en prestaties van de 6950.

Musk

Legacy Member
mdgf zei:
Double displacement? Sinds wanneer is dit een Engelse chemieles?

Geen 7970 voor dezelfde reden we altijd een 6970 hebben afgeraden tov een 6950, veel duurder terwijl de prestaties nauwelijks stijgen (de 6970 was 50% duurder en 2-10% sneller). Dat gaat natuurlijk afhangen van de prijzen en prestaties van de 6950.


*7950 (om verwarring te vermijden ;))

x8xGodx8x

Legacy Member
mdgf zei:
Double displacement? Sinds wanneer is dit een Engelse chemieles?

Geen 7970 voor dezelfde reden we altijd een 6970 hebben afgeraden tov een 6950, veel duurder terwijl de prestaties nauwelijks stijgen (de 6970 was 50% duurder en 2-10% sneller). Dat gaat natuurlijk afhangen van de prijzen en prestaties van de 6950.


omdat die zo heeft misschien. Ik zoek een stille snelle optie want mij pc staat in de living waar nog andere mensen moeten leven

ziehier

en kwa ram zou daar ook ineens aan gewerkt moeten worden ?

SpeedFreak.be

Legacy Member
Stil is een gamerscard sowieso niet. Hooguit stiller dan de referentie card.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan