Archief - Tijd voor een PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
Neem zeker geen gewone 560, die is even snel als de 687, maar verbruikt en kost meer.

En het is inderdaad duur, maar ja van buurtwinkels kun je niet meer verwachten.

Vic 40+

Legacy Member
mdgf zei:
Neem zeker geen gewone 560, die is even snel als de 687, maar verbruikt en kost meer.

En het is inderdaad duur, maar ja van buurtwinkels kun je niet meer verwachten.

mdgf bedoelt de hd 6870=de betere keus.

Neem verder de i5 2500k of als je niet gaat overklokken,wat niet kan met dat moederbord,neem de i5 2400,die presteert ook uitstekend.

Wil je dus wel overklokken dan zal je ook voor een ander mobo moeten gaan.

Je hebt in de post voor je laatste eigenlijk zelf al het antwoord al gegeven op die vraag over hoe duur het is.

J3nkins

Legacy Member
Ik ken weinig/niks van hardware, dus aan overklokken zou ik mij niet wagen. Ik heb al gelezen dat een 2500K zich makkelijker laat overklokken dan een 'gewone' 2500, dus ik zou voor die laatste gaan. Goede keuze?

Qua mobo blijft m'n gedacht bij de Asrock H61 iCafé.

Argument van meerdere verkopers is dat ze moeilijk aan de HD 6870 zouden geraken om dat die 68xx-reeks uit het gamma zou gaan? Heb tegen die man ook gezegd dat ik uit goede bron(nen) (= jullie, waarvoor dank) vernomen heb dat de 6870 beter is dan zo'n 560, en dat ik die laatste dus niet moet hebben.

Vic 40+

Legacy Member

J3nkins

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Nogmaals als je niet gaat overklokken dan is de i5 2400 ook een uitstekende cpu en die kost toch weer wat minder.
Zie het volgende review,
Intel Unveils Sandy Bridge: Core i7 2600K, i5 2500K, i5 2400, i3 2100 CPUs - Left 4 Dead 2 - Legit Reviews
of,
Intel Core i5-2500, Core i5-2400 and Core i5-2300 CPU Review. Page 7 - X-bit labs

Overklokken is iets waar je veel voor moet lezen (reviews,guides en topics erover) en verder gewoon met kleine stapjes kan uitproberen.

Bedankt voor de tip. Zoals ik eerder zei, overklokken en dergelijke is niet aan mij besteed. Ik speel liever op veilig. Zo'n i5 2400 zou dus voldoen voor mij.

Voorlopig zou de configuratie er dus als volgt uitzien:
- Radeon HD6870
- AsRock H61 iCafé
- Intel i5 2400
- WD 500GB HDD
- Kingston 8GB DDR3 1333
- XFX 450W Core Edition (als men die nog kan bestellen?)
- Aerocool Sixth Element

Als ik dit eens ingeef in Alternate kom ik op een prijs van €656 (wel met een andere voeding, nl. beQuiet Pure Power L7 530W, want ik vind die XFX niet terug in de builder)

Over die case: ik neem aan dat alle componenten daar in passen aangezien het een ATX-case is? Ik vind zo'n Antec Three Hundred echt niet mooi en hoewel ik weet dat een case weinig bijdraagt aan de prestaties van een systeem: het oog wil ook wat :). Twijfel wel nog tussen de rode en de blauwe uitvoering.

+ Hoe meer ik lees over een SSD, hoe meer ik overtuigd raak dat dit 'the way to go' is... Welke is qua prijs/kwaliteit de beste die je op dit moment kan kopen en zijn er zaken waarop je moet letten qua compabiliteit ed?

Iemand die kan antwoorden op mijn vragen?

mdgf

Legacy Member
Je zult gewoon moeten controleren of er een 6870 inpast (google voor de lengte, maar zo groot zijn die niet).
De maximale afmetingen vind je wss wel ergens op de site van aerocool (kan zelf niet kijken door probleempje met traag internet).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan