Archief - is deze pc geschikt voor gaming?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
Yank zei:
Als uw maat al geen moeite doet om met zijn offerte naar een andere winkel te gaan en te vragen of zij wat beter kunnen doen en dan nog eens teruggaan, dan gaat hij nog vaak wat aangesmeerd worden. Ik neem aan dat hij voor een auto gewoon de eerste de beste garage binnenstapt, niet naar andere garagisten gaat (al dan niet van hetzelfde merk) en de catalogusprijs betaalt zonder bijkomende extra's?

True story.
Zijne pa heeft die voor hem gekocht. Enfin, het zijn stinkend rijke mensen, dus die zullen niet op die cent gezien hebben. Maar toen ik vroeg wat er in zijn pc zat (omdat hij BF3 wou spelen), heeft 'm da zo via 'dxdiag' gezegd, en was toch ff in shock :eek:. En diene winkel is qua stock/verschillende producten gelijk aan forcom.. Dus alleen al 't feit dat die manne daar een kaart van zoveel jaar geleden insteken.. :doh:

En tuurlijk is de HD6950 een speciale kaart voor de kleinere pc-shops, die verkopen dat helemaal niet. 95% van hun klanten hebben gewoon simpele office-pc's nodig (waar ze een paar standaardmodellen voor hebben), de 5% andere zijn wat jongeren die wat willen gamen (maar meestal geen groot budget hebben) en er weinig van afkennen en al tevreden zijn omdat hun GPU van minder dan 100 euro 2GB geheugen heeft. Dus waarom zouden zo'n winkels zo'n kaart in stock moeten hebben die zo niet of nauwelijks zouden verkopen.

Okee, maar als ge in zo'ne winkel gaat werken, zou IK toch denken dat m'n die mensen hun kennis wat bijschaaft :p. In den alternate krijge de werknemers daar wekelijks/maandelijks zo'n pc-magazine mee nr huis en die moéte da leze. Zo blijven die toch op de hoogte :)
Ik vind het alleen 'jammer' hoe ik sommige mensen zichzelf zie afrippen met 'merkpcs', maar uiteraard weet niet iedereen af van zo'n winkels gelijk alternate.

Vic 40+

Legacy Member
Dat ze het niet hebben is één ding,dat kan natuurlijk,dat ze er weinig vanaf weten en er niet aan kunnen komen is een andere,dan ga je niet mee met de ontwikkelingen van de materie waar je mee werkt.Wees dan iig eerlijk en zeg dat je het niet hebt,niet kan leveren,er te weinig vanaf weet en dat iemand het beter ergens anders kan halen.Iemand wat aansmeren levert je geen nieuwe klanten op,daar jaag je ze alleen maar mee weg.

Musk

Legacy Member
Ik vind vooral het moeilijkste, als iemand met ietwat kennis van hardware (toch in vergelijking met jan modaal/familie/vrienden), iemand te kunnen overtuigen dat hun vertrouwde, fysieke pc-winkel een veel te duur grapje is met personeel dat minder van pc's kent dan mijn 8jarige schoonbroertje.

Mensen zijn meestal verankerd aan zo'n winkel 'omdat ze me in het verleden goed geholpen hebben'.

nervevar

Legacy Member
offerte assemblage desktop

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 165€
intel i5-2500K 265€
Thermaltake frio CPU cooler 65€
Corsair XMS3 8GB DDR 1333 59€
Gigabyte Radeon HD6950 325€
Antec 600 V2 Case 99€
Corsair force series 3 60GB 135€
WD 1TB 64MB 125€
Corsair Enthusiast TX650M 115€
Lite-on DVD multi writer 25€
Windows 7 home premium 64bit 119€
Assemblage+ install 100€

totaal 1597€

Heb deze offerte gekregen deze middag... hij kan niet aan alle stukken geraken. sinds ik er geen snars van ken zou ik graag een mening hebben ^^
Vind het persoonlijk wel een pak prijsverschil...!

nervevar

Legacy Member
inderdaad.. vond het ook wel ferm van hun dat ze dat deden. ik heb wel een kennis die hem wel nog eens in.

dit stond overigens nog in de mail...

De bouw van het systeem en de installatie van het besturingssysteem wordt altijd door ons uitgevoerd, dit omdat eventuele problemen dan onmiddellijk kunnen aangepakt worden.

phate_13

Legacy Member
Dat is alleszins al duidelijk, nooit meer iets gaan kopen voor de rest.

Ik zou er toch moeilijk over gaan doen. Mensen een beetje in het zak zetten, door te hoge prijzen te vragen, is één ding, dit is gewoon pure uitbuiting.

Volgens mij ben je bijna beter af met daar een product, zoals bv. een tv ofzo, te kopen, deze door te verkopen, en dan met dat geld elders een pc samen te stellen. Serieus. Doodserieus. Bekijk dat eens. Edit: Alhoewel, dat zal niet gaan zeker, omdat het een bon voor een pc is?

F**k man, serieus, als ik nu daarbij in de buurt woonde, zou ik der eens binnenstappen en serieus mijn gedacht gaan zeggen.

nervevar

Legacy Member
idd bon voor een pc... zal dit maar dan gewoon aanvaarden sinds ik nu al al die tijd sukkel met hun. en mijn gedacht gaan zeggen heb ik al gedaan, met een paar vrienden, maar helaas maakte niks uit..

Zal nog eens trachte te zien of ik die assemblage niet kan laten vallen en hem door iemand anders in elkaar kan laten steken...

kloteboel toch, als ik dat 2 jaar geleden had geweten datk zo zou afzien bij hun ><

phate_13

Legacy Member
Bwa, voor die prijzen ed. ik zou toch nog eens horen hoe het voor de rest precies zit? Vraag eens hoe de prijzen voor de rest van de I5 reeks zijn. Vraag eens welke andere goedkope moederborden met USB 3.0 en Sata-600 ze kunnen vastkrijgen? (Ik zou de optie tot crossfire/overclocken eventueel laten vallen)
Laat die cpu-koeler ook maar zitten.
Best ook een andere ssd (Liefst Crucial M4 of Samsung 830 Series, anders Intel 320 of 510, ...)
Ook qua case, als ze de 600 hebben zullen ze de 300 ook wel hebben.
Ook zeker horen voor de prijs van een HD6870


Dat allemaal gezegd zijnde, kunnen ze niet gewoon een lijst voorleggen van wat ze allemaal kunnen leveren?

nervevar

Legacy Member
kzal dat direct eens mailen of dat mogelijk is, zou een pak makkelijker zijn allesins!


vond dit net ook nog op 9lives.. ben niet de enige blijkbaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [B!'X!R']['@(V)
Probeer eens bij Compuworld in Kuurne (in de ringshopping). Vroeger was die winkel vooraan, maar nu is die verhuisd naar een veel kleinere plaats in de shopping.

WTF een slechter advies dan dit bestaat niet OMFG
ik ken geen slechtere service in een winkel dan daar, en dan nog nie gesproken over de prijs en kwaliteit van hun producten (bijna allemaal TRUST --> omg )

Zarnikon

Legacy Member
Kzou zorgen dat ge niet meer dan 860 euro betaald voor die pc.
Dus dingen die er achterna bijgestoken kunnen worden vanuit een andere winkel kopen.
Ik heb het dus over GPU, SSD en CPU koeler.

phate_13

Legacy Member
Hmmm, goed idee Zarnikon, toch een (overpriced) H of Z moederbordje pakken, dan kunnen ze het wel op de interne GPU laten opstarten om het te installeren ed. En dan kun je nog altijd een betere GPU steken.

SSD, 4GB geheugen, CPU-koeler en grafische kaart elders bestellen.

[HoD]

Legacy Member
Gigabyte Z68X-UD3H-B3 165&#8364;
intel i5-2500K 265&#8364;
Corsair XMS3 8GB DDR 1333 59&#8364;
Antec 600 V2 Case 99&#8364;
WD 1TB 64MB 125&#8364;
Corsair Enthusiast TX650M 115&#8364;
Windows 7 home premium 64bit 119&#8364;
Assemblage+ install 100&#8364;

1047 euro = Not good enough! Kleinere HDD pakken, minder RAM en goedkopere voeding? Als de assemblag weggehaald kan worden zit je er dan misschien net onder.

Die 2500k is echt wel afzetterij.. Ik heb die van mij gekocht voor 180 (190 met verzending).

phate_13

Legacy Member
Kleinere HDD gaat niet interessant zijn. Dat is wel ongeveer de normale prijs van HDD's tegenwoordig... Spijtig genoeg... (Weinig duurder dan bij alternate bv.)

Goedkopere voeding zou ik precies ook laten. Dat is een deftige voeding en kost "maar" 15 euro meer hier dan normaal. "Maar" 15% duurder, in plaats van 33% (CPU/geheugen) of 40% (GPU) duurder.

manderlay

Legacy Member
nervevar zei:
kzal dat direct eens mailen of dat mogelijk is, zou een pak makkelijker zijn allesins!


vond dit net ook nog op 9lives.. ben niet de enige blijkbaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [B!'X!R']['@(V)
Probeer eens bij Compuworld in Kuurne (in de ringshopping). Vroeger was die winkel vooraan, maar nu is die verhuisd naar een veel kleinere plaats in de shopping.

WTF een slechter advies dan dit bestaat niet OMFG
ik ken geen slechtere service in een winkel dan daar, en dan nog nie gesproken over de prijs en kwaliteit van hun producten (bijna allemaal TRUST --> omg )

de winkel is ondertussen uit het shopping en bestaat niet meer :)

nervevar

Legacy Member
manderlay zei:
de winkel is ondertussen uit het shopping en bestaat niet meer :)

Weet ik.. voor zover ik weet zitte ze daar ergens in de buurt van nu, zelf ging ik naar een compuworld in moorslede 'omdat die 5min van men huis was'. Maar die is langzamerhand beginnen minder open te zijn (van 9-13u en dat was het) en nu is die ook al weg..



En ze zijn het aan het bespreken of het mogelijk is datk die boel zelf samensteek of niet. tzou me al 100€ besparen wat toch iets is. niet dat ik het zelf kan (processors en koelpasta raak ik liever niet aan) maar kvind wel iemand :)

phate_13

Legacy Member
Belangrijk overigens : Als ze het toch zelf in elkaar steken, zorg dan dat je zeker alle dozen mee krijgt! Op die manier zul je gemakkelijker rechtstreeks bij de fabrikant terecht kunnen als er iets mis is met een onderdeel. (Normaal moet je het altijd eerst via de winkel doen, maar bij verschillende fabrikanten kun je zelf ook wel rechtstreeks terecht.)

mdgf

Legacy Member
(processors en koelpasta raak ik liever niet aan)
It aint rocket science :), veel kun je niet mis doen. Dus zelfs al vind je niemand, zeker geen 100&#8364; gaan betalen (voor de geld daarvan kom ik het wel doen :p).

nervevar

Legacy Member
was ik al van plan, niet direct om die reden. maar om te zien of ze er effectief de onderdelen hadden ingestoken die ze op de offerte hadden gezet.

volgende week krijg ik normaal gezien nieuws, laat ik hier nog iets achter als ik van iets weet.

@mdgf ja waarschijnlijk wel. wat betreft mobos/hdd's/GFK's en ramlatjes enz enz daar heb ik toch wel 'enig wat' ervaring in, maar processors steken en koelpasta aanbrengen heb ik ng nooit gedaan, nog nooit gezien ook... maar das offtopic ^^

nervevar

Legacy Member
- Moederbord gigabyte GA-Z68XP-UD3P (185?) ipv Z68X-UD3H-B3.- Thermaltake frio cooler eventueel beginnen met de stockcooler en later uitkijken voor alternatief.

is die mobo deftig? kreeg net een mail van hun
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan