Archief - is deze pc geschikt voor gaming?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

nervevar

Legacy Member
heya

na een jaar en een half problemen met mijn nieuwe (inmiddels oude) pc heeft packard bell eindelijk men pc geherkrediteerd. in zoektocht naar een nieuwe pc stelde men vaste pc winkel me dit voor. Maar sinds ik niet zo tevreden was van men vorige 'aanwinst' vraag ik liever hier nog eens of deze ok is of niet qua speccs (niet zon held in die dingen)

pc in kwestie --> HP Pavilion p7-1070be desktop pc (H0D03EA) specificaties - HP Particulieren & zelfstandigen producten

voornamelijk zal deze pc voor gaming dienen, niet voor 3d ontwerpen,photoshop of dergelijke grafische zaken. Zou graag skyrim willen kunnen spelen (dat hier stoft ligt te verzamelen wegens geen pc) met dergelijke graphics

Men vaste pcmonitor is een 'samsung bx2231'


Sta zeker open voor suggesties, heb een kredietnota van 860€ en bereid om max 400€ op te leggen

Mvg =)

phate_13

Legacy Member
Totaal niet interessant. Voor gamingdoeleinden vind je geen(!) deftige merkpc. Daar zit nergens een deftige grafische kaart in. En zeer vaak een overkill processor.

Zo is een I7 niet sneller dan een I5, enkel voor rendering ed.
Een GT530 is absolute brol. De ingebouwde graphics van een I5 2500K zijn nog sneller... =)

Kijk naar een winkel zoals jaha.be, alternate.be, azerty.nl, power4pc.be, ...

Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD6950 ~230€
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€
SSD : Crucial M4 64GB ~100€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition ~90€
DVD: Dvd-schrijver ~20€

Totaal : 1055 euro

nervevar

Legacy Member
hmm ik dacht al dat het te mooi zou zijn om waar te zijn...

Maar het probleem is dat de winkel zelf de kredietnota in handen heeft, en een eerder voorstel om een pc te bouwen werd niet geaccepteerd omdat 'ze dat niet voordelig vinden'
Dus ik zit vast bij modelcomputers denk ik....

phate_13

Legacy Member
Hoe bedoel je met dat dat niet geaccepteerd werd? Sinds wanneer kan men als winkel bepalen wat jij als klant al dan niet mag kopen?

Overigens stel je zelfs voor 400 euro een betere pc samen die op gaming gericht is.

Twinturbo

Legacy Member
niet voordelig voor hun... wel beter voor jou.

Over welke shop spreken we hier?

nervevar

Legacy Member
-welja dat was het antwoord toen ik het voorstelde (omdat ik weet dat gebouwde pc's altijd betrouwbaarder zijn dan modeldesktops, wat gaming betreft toch) kreeg ik het antwoord: (letterlijk dan) voor die prijs kunnen we geen pc samensteken die even goed is (wat dan 860€ was, een jaar en een half geleden) en dat ze dat niet deden

winkel in kwestie is 'compuworld' ze hebben alleen winkels in west vlaanderen lijkt me.

phate_13

Legacy Member
Bende retards of afzetters lijkt me. (No offence.)

Is het echt niet mogelijk dit elders te gaan doen? Lijkt me dat je dat geld van Packard Bell krijgt en niet van die winkel? (Want ik kan nog altijd niet 100% volgen hoe dat zit.)

Brick Top

Legacy Member
Als het om te gamen is moet je nooit naar de 'merken' kijken. Zelfs die speciale gaming-pc's van pakweg Acer zijn veel te duur voor wat ze bieden (om over die cases nog maar te zwijgen :puke:).

Als het mogelijk is om die winkel adieu te zeggen en ergens anders te shoppen: doen! Voor dat budget stel je wel wat anders samen dan datgene je laat zien in je openingspost.

nervevar

Legacy Member
om een lang verhaal kort te maken

-men HP pc zen moederbord begeeft het, ik ga naar compuworld met de vraag naar een nieuwe, er word me een desktop aangeraden van packard bell die ongeveer 860 koste in die tijd (ik spreek van augustus 2012)

-amper 1 week na aankoop kreeg ik random crashes en kernelfouten, geen verklaarbare reden in men windows logboek of elders, beginnen zoeken bij grafische problemen maar niks gevonden

-opgestuurd naar PB, 1 maand wachten, krijg hem terug, windows geresset, al men data weg en het probleem blijft

-Weer opgestuurd, grafische kaart vervangen, probleem blijft
-nog eens opgestuurd , terug gekregen, niks aan veranders
-nog eens opgestuurd, terug gekregen, moederbord vervangen (twas nog altijd hetzelfde geen nieuw dus go figure)
-zelf nog eens memtest laten runnen, memtest liep vast. opgestuurd met de vermelding dat het ramgeheugen of ramgeheugenbankjes beschadigd zijn, krijg hem terug, nieuw moederbord , zelfde RAM. nog altijd random crashes
-zelf geinvesteerd in nieuwe ramlatjes, probleem blijft
-nog eens opgestuurd, niks aan veranderd, krijg een brief met een test die ze laten runnen hebben op 9 oktober, windowslogboek vermeld dat op 12 (of 13) okt er 2x uitval was, kreeg hem de dag erop terug, nog altijd hetzelfde probleem
-de dag nadat ik hem teruggekregen had, weer opgestuurd, toen werd ik na 2 maand wachten geherkrediteert (dit is een woord toch? xp)

(note: dat een keer opsturen snel 1 maand tot een maand en een half kon duren tot ik hem terug kreeg)

Wat me bij de huidige situatie brengt...

Brick Top

Legacy Member
Amai, respect voor het geduld. Ik zou echt krankzinnig worden van zo'n toestanden. :s

Euhm... geen mogelijkheid om gewoon een cashback te verkrijgen? Na al die miserie die je hebt gehad zouden ze wel is een geste mogen doen imo.

phate_13

Legacy Member
Maar dus samenvattend : Je hebt een soort cheque voor 860€ die je eender waar kunt besteden? Of hoe zit het precies?

Brick Top

Legacy Member
nervevar zei:
hmm ik dacht al dat het te mooi zou zijn om waar te zijn...

Maar het probleem is dat de winkel zelf de kredietnota in handen heeft, en een eerder voorstel om een pc te bouwen werd niet geaccepteerd omdat 'ze dat niet voordelig vinden'
Dus ik zit vast bij modelcomputers denk ik....

phate_13 zei:
Maar dus samenvattend : Je hebt een soort cheque voor 860€ die je eender waar kunt besteden? Of hoe zit het precies?

Niet eender waar denk ik. :p

nervevar

Legacy Member
gohja met me kwaad te maken heb ik niks bereikt bij die mannen dus hebk maar geduld MOETEN hebben helaas ><

mogelijkheid tot cashback is niet mogelijk, want dat had ik na de 3de opstuur al beginnen eisen aan de winkel zelf

ik heb eigelijk niks, de winkel zegt alleen dat packard bell hun een kredietnota of dergelijke heeft gegeven.

kzal eens bellen naar hun, hoe dat zit ivb daarmee. weinig zin om me weer een ''minderwaardig" product aan te schaffen

Brick Top

Legacy Member
nervevar zei:
gohja met me kwaad te maken heb ik niks bereikt bij die mannen dus hebk maar geduld MOETEN hebben helaas ><

mogelijkheid tot cashback is niet mogelijk, want dat had ik na de 3de opstuur al beginnen eisen aan de winkel zelf

ik heb eigelijk niks, de winkel zegt alleen dat packard bell hun een kredietnota of dergelijke heeft gegeven.

kzal eens bellen naar hun, hoe dat zit ivb daarmee. weinig zin om me weer een ''minderwaardig" product aan te schaffen

Je kan ook dreigen met je verhaal uit te doeken op fora (9lives, tweakers,...) en in lezersbrieven.

Weinig winkels die dat soort 'reclame' gaan waarderen. :p

phate_13

Legacy Member
Welke rechten geniet de consument?
Men kan een hiërarchie opstellen van de middelen die ter beschikking van de consument worden gesteld:

Hij heeft het recht de kosteloze reparatie of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
Enkel ingeval de reparatie of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de consument het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van het verkoopcontract te eisen.
De ontbinding van het contract kan niet worden geëist indien het om een klein defect gaat. De consument kan

Wet op de garantie

Men moet jouw dus in de eerste plaats een deftige vervanging aanbieden. Indien men geen "deftige" vervanging kan aanbieden, dan kun je de ontbinding van het koopcontract eisen. Dit komt volgens mij neer op het terugkrijgen van je geld.

phate_13

Legacy Member
Dat zijn weer grafische kaarten die niet sneller zijn dan een deftige iGPU. (En zeer(!) vaag dat nergens de processor vermeld wordt.)

Kennaah

Legacy Member
Is er geen wet dat als u product X keer is gerepareerd moeten worden en het nog niet goed is de klant het recht heeft om zijn geld terug te krijgen?

Assioso

Legacy Member
nervevar zei:
gohja met me kwaad te maken heb ik niks bereikt bij die mannen dus hebk maar geduld MOETEN hebben helaas ><

mogelijkheid tot cashback is niet mogelijk, want dat had ik na de 3de opstuur al beginnen eisen aan de winkel zelf

ik heb eigelijk niks, de winkel zegt alleen dat packard bell hun een kredietnota of dergelijke heeft gegeven.

kzal eens bellen naar hun, hoe dat zit ivb daarmee. weinig zin om me weer een ''minderwaardig" product aan te schaffen

dus packard bell geeft hun een creditnota, dwz crediteert voor hun wel de pc maar zij kunnen niet hetzelfde doen voor jou?

Ik zou eens vragen of ze je op papier kunnen doorgeven wat het eig is dat zij van PB ontvangen hebben

nervevar

Legacy Member
Dacht ik ook al.. de verkoper vond het ook al raar maar rade hem toch aan.

ja er is zo een wet, hebbe ze me ook gezegd. maar nooit hebbe ze gezegd dat ik men geld kon/zou terugkrijgen, wel kredietnotas of een dergelijk gelijkaardig product

daar is het dus nooit van gekomen, tot nu.

phate13, zou ik deftig kunnen gamen met de desktop configuratie die jij voorsteld? kan handig zijn als ik morgen ga met een lijstje van onderdelen en zeg van: dit wil ik nu! of kan het nog zwaarder in men mogelijk budget?

@assasio, welja als ik een pc ginder koop moet ik sowieso al die 860 vn de kredietnota niet betalen neemk aan.. das het beste nieuws datk in die jaar en een half al gekrege heb :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan