Archief - is deze pc geschikt voor gaming?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Citje

Legacy Member
Met phate z"n config ga je zeker deftig kunnen gamen.

Ik zou echt beginnen te "dreigen" en anders stappen ondernemen.

Indien je verhaal letterlijk is zoals jij het hier typt.

Veel succes!

phate_13

Legacy Member
Veel beter dan wat ik hierboven liet zien zul je niet vinden. Dat is overigens ook wel met competitieve prijzen. In je plaatstelijke buurtwinkel zullen de prijzen per onderdeel wellicht hoger liggen.

Anyway, wat was precies je vorige pc? Waar je zoveel problemen mee hebt? Had men daar overigens bij vermeld dat je er deftig op zou kunnen gamen? Indien men dit gezegd zou hebben, maar dit niet het geval is, dan is dat overigens nog een extra reden om de verkoop te beëindigen.

Assioso

Legacy Member
nervevar zei:
@assasio, welja als ik een pc ginder koop moet ik sowieso al die 860 vn de kredietnota niet betalen neemk aan.. das het beste nieuws datk in die jaar en een half al gekrege heb :)

Ik zou me er toch nog niet mee tevreden stellen...

phate_13

Legacy Member
Interessant :

2.14. Mijn fototoestel is reeds twee keer in herstelling
geweest gedurende zes maanden in totaal. Ik heb
het een derde keer laten herstellen en heb het nog
altijd niet teruggekregen. Ik ben ongerust want
de garantietermijn van twee jaar is nu reeds bijna
overschreden? Kan ik om een nieuw toestel vragen?
De garantietermijn wordt opgeschort tijdens de periode die vereist is voor de herstelling van het toestel onder garantie.
De herstelling van uw fototoestel moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder al te groot nadeel voor u. De verkoper moet dan ook rekening houden met de aard
van het product en met het gebruik dat u ervan maakt.
Voert de verkoper de herstelling niet binnen een redelijke termijn uit of brengt de herstelling voor u ernstige overlast mee, dan kunt u een prijsvermindering eisen of zelfs
de ontbinding van het contract.
Gaat het om een klein gebrek aan overeenstemming,
dan kunt u geen ontbinding van het contract vragen.
Wat de terugbetaling betreft, kan de verkoper rekening houden met het effectieve gebruik dat u van het fototoestel hebt gemaakt sinds u het aankocht.
Voorbeeld: als een toestel dat een jaar geleden werd gekocht gedurende 3 maanden
in herstelling was, moet rekening worden gehouden met een effectief gebruik van 9
maanden.

Mijn gsm, die nog steeds onder wettelijke garantie
staat, kan niet worden hersteld en zal niet worden
vervangen omdat hij niet meer vervaardigd wordt.
De verkoper wil mij ter vergoeding een aankoopbon
overhandigen. Moet ik dit aanvaarden?

Is zowel herstelling als vervanging van uw gsm geen optie (te duur, stopzetting fabricage), dan wordt ter vergoeding soms een aankoopbon door de verkoper aangeboden.
Niets verplicht u echter om die te aanvaarden, u kunt van de verkoper terugbetaling
eisen, zoals voorzien in de wet

Meer informatie en voorbeelden:
http://economie.fgov.be/nl/binaries...rkoop_van_consumptiegoederen_tcm325-98573.pdf

nervevar

Legacy Member
bedankt voor de info allesins! :D Zal ik zeker kunne gebruiken!

(sorry voor dubbelpost)

kleine update: gebeld naar de winkel met de vraag of er echt geen pc kon worden gebouwd, kreeg als antwoord: met de 2 modellen die ik je aanbood zou ik in godsnaam niet weten wa voor gamen ge wel wilt doen als die niet voldoende zijn. ok ik hem wat overtuigt en langsgeweest met phase13 zen config die hij eerder poste.
Hij zal het inzien en zal proberen aan al de nodige stukken te raken en me in de loop vn volgende week te mailen met antwoord.

klein vraagje wel: toen hij zag wat voor grafische kaart ik wou zei hij: amai ge wilt wel een speciale videokaart, in welk opzicht is die dan speciaal?

mdgf

Legacy Member
klein vraagje wel: toen hij zag wat voor grafische kaart ik wou zei hij: amai ge wilt wel een speciale videokaart, in welk opzicht is die dan speciaal?
:wtf: phate heeft enkel een de hd6950 gespecifieerd, das gewoon een chip (tientallen verschillende kaarten), zowat de meest populaire van het laatste jaar, als hij denkt dat dat speciaal is dan vraag ik me af wat die in hemelsnaam in een pc shop doet...

Zarnikon

Legacy Member
nervevar zei:
....
klein vraagje wel: toen hij zag wat voor grafische kaart ik wou zei hij: amai ge wilt wel een speciale videokaart, in welk opzicht is die dan speciaal?

haha, wat een fail winkel.
zoals mdgf zei is het de meest populaire kaart van 2011.
En de kaarten die de winkel aanraadde zijn gewoon budget kaarten waarmee ge games op low zult kunnen spelen. Die kaarten zijn zoals phate_13 zei niet veel beter dan de ingebouwde GPU.

phate_13

Legacy Member
Die is speciaal in de aard dat die zo snel is dat ze die niet in standaard pc's verkopen. Overigens zul je misschien nog wat goedkopere opties moeten kiezen, aangezien de prijzen bij zo'n winkel wellicht een stuk hoger liggen.

Mobo: Gigabyte z68x-ud3h ~120€ (Of MSI Z68A-G45 of ASrock Z68 Extreme3 Gen3)
CPU: Intel Core I5 2500K ~210€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€ (Niet persé nodig, zorgt voor extra stilte/koelte en/of hogere overclockmogelijkheden)
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD6950 ~230€ (HD6870 is ook zeker een goede optie)
Case: Cooler Master CM 690 II ~80€ (Kast is persoonlijk, dit is een zeer deftig exemplaar, maar er zijn genoeg deftige alternatieven.)
SSD : Crucial M4 64GB ~100€ (Samsung 830 series 64GB of Intel 320 80GB zijn ook interessant.)
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€ (Is een zeer deftige harde schijf, maar afhankelijk van de verkrijgbaarheid zijn andere hdd's ook zeker ok.)
Voeding: XFX 650W Semi Modular XXX Edition ~90€ (Er zijn ook zeker nog een hele hoop andere voedingen die de moeite waard zijn. Hangt ook af van de GPU.)
DVD: Dvd-schrijver ~20€

Totaal : 1055 euro

Ook zou je op een andere manier nog kunnen besparen met bv:
ASRock H61 iCafé (80€) en I5 2300 (160€) bespaar je ook nog wat uit. (Maar dan kun je later geen 2de GPU steken en niet overclocken.) Dan kun je ook nog besparen op de voeding en voor een lichter exemplaar gaan.

Ik had dat systeem maar snel als voorbeeld genomen om aan te tonen dat je systeem aan het begin niet zo interessant is. :)

*Edit*: Of concreet bv. een veel meer "basic" (maar nog altijd 1000 keer beter) systeem :

Mobo: ASRock H61 iCafé ~80€
CPU: Intel 2300 ~160€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
GRK: HD6870 ~ 150€
Case: NZXT Source 210 ~40€
Voeding: Thermaltake Smart M450W Bronze ~50€
HDD: 500GB ~80€
DVD-schrijver: ~ 20€

Totaal: 620€

nervevar

Legacy Member
ahzo... toen ik daarjuist door andere topics hier doorlas kwam die chipset ook veel voor, lijkt me idd wel raar dat hij er zoiets op zei dan....

en qua prijs is de 1ste config geen probleem hoor, alhoewel die wel hoogstwaarschijnlijk wel wat hoger zal liggen dan hier vermeld. maar geen punt, na een jaar en een half sukkelen met die pc zou ik meer dan content zijn als ik eindelijk een deftige pc in huis heb!

het enige wat ik wel vergeten te vermelden heb is een installatiepakket vn win7 32 bit >< maar dat zou normaal gezien standaard in gelijk welke pc winkel te verkrijgen moeten zijn toch?

Musk

Legacy Member
Die mensen zijn zo genaaid als daar eens een klant met kennis van zaken binnenkomt. Zou ze kompleet belachelijk kunnen maken.

Pedroo

Legacy Member
intressant topic'ske! Vooral 't laatste vind 'k grappig: dat die HD6950 een speciale kaart is... Hoe kan m'n idd zo iemand laten werken in een pc-shop. Ik zou alleszins niet of te goeie specs rekenen voor de prijs die jij daar zal moeten uitgeven.

Offtopic: Hier in Brasschaat is ook zo 'n klein winkel'ke: 'GENIOUS'. De prijzen aan wat ze hun hardware daar verkopen is alsook lachwekkend. Ne maat van mij, heeft zijn papa daar in november 2010 een "game-pc" laten samenstellen voor 1000 euro dacht ik. Wat steken die pippo's er daar in? Ne dual core (à là E8300) en ne 9800GT!!
DIe staken er dus hardware in van +- 2007?
DIe mannen van dieje winkel hebben er ook serieus van geprofiteerd dat mijn maat + z'n papa er niets van kende (al is hun geld geen enkel probleem). Schandalig hoe het er soms aan toegaat!

Hopelijk heb jij meer succes!

mrpatton

Legacy Member
Musk zei:
Die mensen zijn zo genaaid als daar eens een klant met kennis van zaken binnenkomt. Zou ze kompleet belachelijk kunnen maken.

gelukkig kopen mensen met kennis van zaker daar geen pc(onderdelen)

Pedroo

Legacy Member
mrpatton zei:
gelukkig kopen mensen met kennis van zaker daar geen pc(onderdelen)

Snuggere opmerking ^^ maar het is dan wel erg genoeg voor mensen die er niets van afkennen :/

wieda

Legacy Member
.........Hoe kan m'n idd zo iemand laten werken in een pc-shop...

In de eerste plaats zoeken die "verkopers", die de truken kennen van iemand iets aan te slijmen. Kennis van "andere" zoals "inhoud" zijn bijzaak.

Meer skills zijn hoe ontevreden klanten afwimpelen.

Yank

Legacy Member
Pedroo zei:
intressant topic'ske! Vooral 't laatste vind 'k grappig: dat die HD6950 een speciale kaart is... Hoe kan m'n idd zo iemand laten werken in een pc-shop. Ik zou alleszins niet of te goeie specs rekenen voor de prijs die jij daar zal moeten uitgeven.

Offtopic: Hier in Brasschaat is ook zo 'n klein winkel'ke: 'GENIOUS'. De prijzen aan wat ze hun hardware daar verkopen is alsook lachwekkend. Ne maat van mij, heeft zijn papa daar in november 2010 een "game-pc" laten samenstellen voor 1000 euro dacht ik. Wat steken die pippo's er daar in? Ne dual core (à là E8300) en ne 9800GT!!
DIe staken er dus hardware in van +- 2007?
DIe mannen van dieje winkel hebben er ook serieus van geprofiteerd dat mijn maat + z'n papa er niets van kende (al is hun geld geen enkel probleem). Schandalig hoe het er soms aan toegaat!

Hopelijk heb jij meer succes!
Als uw maat al geen moeite doet om met zijn offerte naar een andere winkel te gaan en te vragen of zij wat beter kunnen doen en dan nog eens teruggaan, dan gaat hij nog vaak wat aangesmeerd worden. Ik neem aan dat hij voor een auto gewoon de eerste de beste garage binnenstapt, niet naar andere garagisten gaat (al dan niet van hetzelfde merk) en de catalogusprijs betaalt zonder bijkomende extra's? Of als hij een grote lening nodig gaat hebben, gaat hij ook niet verschillende banken tegen elkaar uitspelen om een wat lagere rente te krijgen en zo duizenden euro's te besparen over 20-30-40 jaar?

En tuurlijk is de HD6950 een speciale kaart voor de kleinere pc-shops, die verkopen dat helemaal niet. 95% van hun klanten hebben gewoon simpele office-pc's nodig (waar ze een paar standaardmodellen voor hebben), de 5% andere zijn wat jongeren die wat willen gamen (maar meestal geen groot budget hebben) en er weinig van afkennen en al tevreden zijn omdat hun GPU van minder dan 100 euro 2GB geheugen heeft. Dus waarom zouden zo'n winkels zo'n kaart in stock moeten hebben die zo niet of nauwelijks zouden verkopen.
Het zou leuk zijn moest elke simpele pc winkel het aanbod, de stock en de prijzen van bvb Alternate zou hebben, maar dat is niet doenbaar als je het verschil in omzet gaat bekijken. Als je maar hoogstens 5 nieuwe pc's per dag verkoopt, kun je niet meer dan 50 verschillende moederborden in stock hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan