Archief - GTX580 + GTX295

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V1nce

Legacy Member
Veel zever hier

Op caspianborder haalde ik rond de 50 fps met 1 6950 2 gig, ultra settings 1900x1200 16x af 4x aa.
Rest van specs was i7 @3.6 ghz en 6 gig ram

Musk

Legacy Member
Denk nu toch eens logisch na.


Als je BF3 niet op high zou kunnen spelen (Een kaart van om en bij de €240) dan zouden de uitgevers van dat spel nogal achterlijk zijn.


De bedoeling is meer dan ooit om zoveel mogelijk geld uit dat spel te persen. Een zo breed mogelijk publiek zorgt hiervoor. Dus om een spel uit te brengen waar je een pc van €1200 voor nodig hebt zou dom zijn. Ik gok dat 1 op de 20 pc's kant-en-klaar gekocht wordt wat wil zeggen medium/krachtige cpu van een vorige generatie met een flutgraka die even krachtig is als de onboard. En toch moeten die mensen de mogelijkheid hebben om dat spel te kunnen spelen. (misschien niet op ultra, maar zoek maar eens een kant-en-klare pc met een 6950 in, fysieke winkel.)

bluetorch002

Legacy Member
het probleem is... jullie zeggen, "goed kunnen spelen/draaien"

dat is enorm relatief want sommige mensen vinden het ok als het boven de 30FPS blijft.... nu daar is niks mis mee gwn, maar ik wil het spel BF3 gwn weg op min 70FPS average spelen , op high op 1920*1080 met dan 2X AA het liefst en dat voor onder 500 eur...

Het feit dat ik er dan niet NOG een kaart kan insteken , is voor mij totaal niet erg.... jullie spreken altijd maar over de AMD kaartjes maar ik wil toch graag een nvid, puur al dat ik dan later mss 3D kan proberen, ook al kan dat brak zijn :p kwil het idee niet wegschieten :p

Dus ik opteer denkik het beste voor 2x een 560ti... mits dit me 400+ kost en me een fps gaat opleveren rond de 90 average volgens de bench van battlefield/nvidia zelve....
dit is ver boven men 70 die ik min wou....

Nu heb ik net men GTX296 in het onderste slot gestoken (1.5cm ruimte onderaan) en heb nu idle 66 C, voordien idle 75.... kan wss zijn omdat ik eens met de gecompressed lucht erin heb gespoten maar kom... kga nu voor 10 min BF3 spelen en dan eens zien oveel ik heb, voor dien was die 95C

Wel een verschil met men GTX295 vs 560ti of de radeons is wel dat men GTX boven en onder intake heeft van lucht en die nieuwe generatie enkel onderaan een intake hebben... wat wel mss problemen kan opleveren....met die 1.5 cm..

Nu een maat van me is hardware leveraar en zegt dat die 1.5 cm niet zon probleem is... kwil alle risicos uitsluiten van de kost van een nieuwe case er nog bovenop te moete kopen :(

@musk: duh kan je het spelen op high, ... maar niet op een fps van rond de 70 average

Musk

Legacy Member
bluetorch002 zei:
het probleem is... jullie zeggen, "goed kunnen spelen/draaien"

dat is enorm relatief want sommige mensen vinden het ok als het boven de 30FPS blijft.... nu daar is niks mis mee gwn, maar ik wil het spel BF3 gwn weg op min 70FPS average spelen , op high op 1920*1080 met dan 2X AA het liefst en dat voor onder 500 eur...

Het feit dat ik er dan niet NOG een kaart kan insteken , is voor mij totaal niet erg.... jullie spreken altijd maar over de AMD kaartjes maar ik wil toch graag een nvid, puur al dat ik dan later mss 3D kan proberen, ook al kan dat brak zijn :p kwil het idee niet wegschieten :p

Dus ik opteer denkik het beste voor 2x een 560ti... mits dit me 400+ kost en me een fps gaat opleveren rond de 90 average volgens de bench van battlefield/nvidia zelve....
dit is ver boven men 70 die ik min wou....

Nu heb ik net men GTX296 in het onderste slot gestoken (1.5cm ruimte onderaan) en heb nu idle 66 C, voordien idle 75.... kan wss zijn omdat ik eens met de gecompressed lucht erin heb gespoten maar kom... kga nu voor 10 min BF3 spelen en dan eens zien oveel ik heb, voor dien was die 95C

Wel een verschil met men GTX295 vs 560ti of de radeons is wel dat men GTX boven en onder intake heeft van lucht en die nieuwe generatie enkel onderaan een intake hebben... wat wel mss problemen kan opleveren....met die 1.5 cm..

Nu een maat van me is hardware leveraar en zegt dat die 1.5 cm niet zon probleem is... kwil alle risicos uitsluiten van de kost van een nieuwe case er nog bovenop te moete kopen :(

@musk: duh kan je het spelen op high, ... maar niet op een fps van rond de 70 average

6950 2Gb crossfire >>>> 560Ti SLI



Je weet toch dat alles boven de 60FPS bullshit is, omdat je scherm hoogstwaarschijnlijk slechts 60Hz is? :)

Nighthawk

Legacy Member
die discusies over grafische kaarten kunnen zo eindeloos doorgaan

ieder koopt gewoon wa em wilt he,niet iedereen is bereid even veel geld uit te geven aan een grafische kaart

Musk

Legacy Member
Nighthawk zei:
die discusies over grafische kaarten kunnen zo eindeloos doorgaan

ieder koopt gewoon wa em wilt he,niet iedereen is bereid even veel geld uit te geven aan een grafische kaart

Natuurlijk, maar tgaat hem toch om prijs/kwaliteit. Terwijl Crossfire 6950 sneller is en toch goedkoper. Lijkt me een makkelijke keuze.

R3L4X

Legacy Member
bluetorch002 zei:
de 6950 is ook +- 50 eur duurder per kaart ....

Nu moet je niet over die 50 euro gaan klagen als je eerst van plan was een 580 te nemen.

bluetorch002

Legacy Member
very true... maar ze zitten hier prijs kwaliteit te zeuren :p

als het niet klopt , magik dat toch zegge ? :p en 50 is overrated, tis 30 +- eur dat ze meer kost...

kwist dat dit voor boel weer ging zorgen , zon vraag is op forum altijd risky :p .. maar oe meer ik erover neut, des te beter weet i kwat ik ga kopen, dus toch bedankt :p

R3L4X

Legacy Member
Het is nog altijd je eigen keuze maar CF6950 is de beste keuze voor jouw 'profiel/eis' op dit moment.

bluetorch002

Legacy Member
maar gaat et om de 2GB kaartjes van de 6950 en deze gebruiken 3slots in case en ik heb maar 2x 2 slots :(

de 1GB versie is wel 2 slots maar deze vindik geen review van

R3L4X

Legacy Member
bluetorch002 zei:
maar gaat et om de 2GB kaartjes van de 6950 en deze gebruiken 3slots in case en ik heb maar 2x 2 slots :(

de 1GB versie is wel 2 slots maar deze vindik geen review van

Die 2GB das vooral dan voor resoluties boven de 1920*1080 en kwestie van een beetje veilig te zitten toekomstgericht. Gok dat ze de ruimte van 3 kaarten innemen indien CF, dan zit je wel met een probleem met je case.

bluetorch002

Legacy Member
idd die dirt3 versie gebruikt maar 2 slots :o

*edit: mm hoe bedoel je sakke ? bovenste kaart heeft geen ruimte gebrek,
de onderste heeft 1.5 cm speling... onderaan, maar dat is genoegwant nu zit
er men GTX 295 in en die is toch niet warmer nu...

miss een geluk dat tussenin, is er een groot gat voor de kabels door te trekken...
ik kan daar nog een fan onderaan de case bevesitgen die dan naar boven zou blazen
recht in de intake van de onderste gpu ..

R3L4X

Legacy Member
bluetorch002 zei:
idd die dirt3 versie gebruikt maar 2 slots :o

*edit: mm hoe bedoel je sakke ? bovenste kaart heeft geen ruimte gebrek,
de onderste heeft 1.5 cm speling... onderaan, maar dat is genoegwant nu zit
er men GTX 295 in en die is toch niet warmer nu...

miss een geluk dat tussenin, is er een groot gat voor de kabels door te trekken...
ik kan daar nog een fan onderaan de case bevesitgen die dan naar boven zou blazen
recht in de intake van de onderste gpu ..

Nee, moesten ze met 2 kaarten meer plaats in beslag nemen had je een nieuwe case moeten kopen, maar dat hoeft dus niet aangezien ze perfect maar 2 slots innemen.

Musk

Legacy Member
bluetorch002 zei:
very true... maar ze zitten hier prijs kwaliteit te zeuren :p

als het niet klopt , magik dat toch zegge ? :p en 50 is overrated, tis 30 +- eur dat ze meer kost...

kwist dat dit voor boel weer ging zorgen , zon vraag is op forum altijd risky :p .. maar oe meer ik erover neut, des te beter weet i kwat ik ga kopen, dus toch bedankt :p

Tklopt zeker ni, het gaat hier wel over de GTX560Ti 2Gb tegenover de 2Gb 6950.

bluetorch002

Legacy Member
owwww , nog niet gemerkt dat er ook 1tje bestond met 2GB aan boord....
shit die kost wel meer idd....

ik maak het me altijd zo moeilijk... idealiterwijs wil ik gwn een opstelling dat ik rond de 75FPS wil hebben ( idd das 5 meer als ik voordien zei :p )

en dit voor minder als 500 , rekeninghoudend dat ik maar 2 plaatsen vrij heb met telkens 2 slots... slot bedoel ik zo een bracket mee achteraan de case ...

Musk

Legacy Member
bluetorch002 zei:
owwww , nog niet gemerkt dat er ook 1tje bestond met 2GB aan boord....
shit die kost wel meer idd....

ik maak het me altijd zo moeilijk... idealiterwijs wil ik gwn een opstelling dat ik rond de 75FPS wil hebben ( idd das 5 meer als ik voordien zei :p )

en dit voor minder als 500 , rekeninghoudend dat ik maar 2 plaatsen vrij heb met telkens 2 slots... slot bedoel ik zo een bracket mee achteraan de case ...

je negeert nog steeds het feit dat je scherm waarschijnlijk 60Hz en dus niet meer dan 60FPS kan weergeven ;).

bluetorch002

Legacy Member
mja zo zijn er altijd die dat zeggen, maar als je 75 averige hebt , zal het niet onder de 60 zakke, terwijl als je 60 average hebt het wel eronder gaat zakke en je dit duidelijk merkt ..

en dan nog... moest je dat nu niet kunnen zien... ik wil dat fraps een duidelijke 75 geeft links boven in men scherm, dan ben ik gelukkig, die 75 kan ik wel zien, ook al is men monitor 30hz .... srr dude ik ben gwn nen debiel die da wil :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan