Archief - GTX580 + GTX295

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R3L4X

Legacy Member
Duur is niet noodzakelijk goed hé, waarom neem je nu niet eigenlijk gewoon 1x een 6950? Dan hoef je geen nieuwe case te kopen en kan je binnen een jaar eventueel nog een nieuwe kaart kopen.

bluetorch002

Legacy Member
waarom ati, kzie in de benchs dat nvidia altijd een stukje beter is...

R3L4X

Legacy Member
Omdat AMD veel meer prijs/performant is, als je later nog eventueel CF steekt zit je beter dan een GTX580 voor een 100 euro minder.

bluetorch002

Legacy Member
retro, da is gwn weg te simpel.... :p

nee man, die kaart is ook te duur voor wat ze is hé ... 2 x 560 ti of 2 x 6950 is de beste koop voor je geld.... ik ben nu maar aant zoeken naar afmetingen van die kaarten om te zien dat ik ze toch in men case gekrampt krijg.... ze zijn dual slot, da heb ik wel vrij,

maar onderaan men case is er eig maar een ruimte van 1cm a 2 cm vrij voor de 2 de kaart dan ... kvraag me af of dat genoeg is als airflow en da kaart zichzelf niet opblaast .....

R3L4X

Legacy Member
Formaat GTX560Ti (MSI versie) : 111 x 37 x 238 mm
AMD 6950 Dirt3 editie : 110 x 35 x 260 mm

bluetorch002

Legacy Member
dit is men case...
http://www.productwiki.com/upload/images/lian_li_pc_v1010_1.jpg

maar men mobo is zo gebouwd dat de 2de pci x16 slot dus de laatste 2 bracket in beslag neemt ... en er dus niet zo 1 over is , zoals op het mobo van de afbeelding ...

in men case staat wel een grote fan achter de CDroms cage onderaan ... maar ik weet niet of dat voldoende is .... zoiets is airflow en daar heb ik weinig verstand van eig

bluetorch002

Legacy Member
sakke idd , had ik ook al gevonden... die 1 mm gaat het echt niet maken :D

maar men GTX295 is identiek ook 111mm hoog.... als ik nu die eens kon in de onderste PCI x16 slot steken en dan eens benchen of die niet opbrand .. maar ik denk niet dat dit mogelijk is met P6T, kdenk datals je 1 kaart gebruikt, dit MOET in de bovenste pci x16 zijn ... not sure though

R3L4X

Legacy Member
Wat je kan doen is nu al 1 kaart kopen (6950/560) en die dan eronderin steken als je pc afstaat zodanig dat je een idee hebt of die 2e nog veel plek overheeft, indien dit niet is zal je dan een nieuwe case moeten kopen.

bluetorch002

Legacy Member
dus 560 kaart on top en dan men huidige GTX295 bottom...

ik weet dat die GTX295 erg warm kan worden soms ... dus als die het aankan, kan een 3de 560 zeker het aan ...

kan je me een simpel prog geven dat GPU temps leest ? heb er al talrijke gedownload maar zials rivaturner zie ik nergens een temp staan ...

bluetorch002

Legacy Member
doeme net op zolder gaan zien voor een 2de nvidia kaart zodat ik het nu al kan testen maar enkel radeons :(

dan kon ik nu al die oude kaart als main steke en dan die GTX295 onderaan in vlamme en eens een afterburner runne

Nighthawk

Legacy Member
Sakke1994 zei:
Deze haalt 70 fps (50-60 op niet geflashte 6950) : Battlefield 3 (BF3) Beta PC Gameplay - HD 6950 - 1090T - YouTube met een 6950 (wel ge-flashed naar een 6970).

Bullsh*t zo kan ik ook screens nemen wanneer ik naar de lucht aan het kijken ben dan gaat mijn fps ook veel hoger zijn dan bij gewone gameplay

diegene die al caspian border gespeeld hadden bij de beta zullen wel gemerkt hebben dat u fps daar serieus zakt dus met die 6950 zal het daar op med te doen zijn
maar zelf op med setting ziet bf3 er al zeer netjes uit

Battlefield 3 Beta - Caspian Border Jet/Ground Gameplay - YouTube

R3L4X

Legacy Member
Nighthawk zei:
Bullsh*t zo kan ik ook screens nemen wanneer ik naar de lucht aan het kijken ben dan gaat mijn fps ook veel hoger zijn dan bij gewone gameplay

diegene die al caspian border gespeeld hadden bij de beta zullen wel gemerkt hebben dat u fps daar serieus zakt dus met die 6950 zal het daar op med te doen zijn
maar zelf op med setting ziet bf3 er al zeer netjes uit

Battlefield 3 Beta - Caspian Border Jet/Ground Gameplay - YouTube

Medium op een 6950? Ik haal medium op een 5770, kan wel zijn van Caspian Border maar de game is nog niet uit, kan zijn dat ze nog wat fixes doen.

Ultra settings op caspian border op een 6950 : http://www.youtube.com/watch?v=Fa2GSE5nMO4

bluetorch002

Legacy Member
srr maar , dat label int begin... 70fps average... is allemaal leuk.. maar kzie liever iemand met een camera, de pc filmen terwijl fraps opstaat... zodat ik de FPS teller kan zien... dit is zeer ongeloofwaardig allemaal ...

en tkan zijn dat het op medium er mooi uitziet , maar kwil min high anders ben ik gewoon niet tevrede ... sorry :$ :p

Nighthawk

Legacy Member
bluetorch002 zei:
srr maar , dat label int begin... 70fps average... is allemaal leuk.. maar kzie liever iemand met een camera, de pc filmen terwijl fraps opstaat... zodat ik de FPS teller kan zien... dit is zeer ongeloofwaardig allemaal ...

en tkan zijn dat het op medium er mooi uitziet , maar kwil min high anders ben ik gewoon niet tevrede ... sorry :$ :p
6970 is ook een goede kaart vriend van mij draaide daarmee op high zonder probleem
nuja er zijn zoveel kaarten die goed zijn en je kan zoveel benches bekijken en topics openen op het einde moet jij beslissen(en betalen :D)
als geld "geen probleem is" zou ik in u geval een deftige enkele kaart kopen die je binnen een jaar ofzo nog kan uitbreiden ipv binnen enkele maanden al omdat ze naar je wensen niet genoeg presteerd
eens er 2 insteken kan er in de meeste gevallen geen meer bij

azertyalex

Legacy Member
Op CB haal ik op high ongeveer 55-70 fps soms veel meer alsk bevoorbeeld recht naar boven kijk haalk 85fzo. 6950 2GB en i5200k op 4Ghz.
Ik heb denk ik toch wel gemerkt dat de 2GB versies van de 6950 een klein voorsprongetje hebben op de 1GB. Afgaande op posts, youtube, mensen die ik gewoon ken,...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan