Archief - GTX580 + GTX295

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bluetorch002

Legacy Member
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag:

Is het mogelijk om met mijn specs, zie sig.

Een GTX580 samen te laten draaien met een GTX295 als deze laatste dan gebruikt wordt als physics ?

Gaat dit me veel gain geven in fps bij games ( BF3 DUH ) , kan je me een ruwe schatting geven mss ? gaat het om 10FPS ofzo dan prijs ik me al gelukkig, dat ik dus win door de GTX295 niet weg te smijten :o

thx in advance

R3L4X

Legacy Member
Koop je een AMD 6950, eventueel kan die GTX295 dan nog ingezet worden bij physx (alhoewel dit bij weinig games gebruikt wordt) en je draait BF3 op ultra zonder 500 euro kwijt te zijn voor een GTX580.

bluetorch002

Legacy Member
BF3 gebruikt dat wel é, die physx, ofniet ?

dan als ik die 6950 zou aanschaffe, kan ik toch niet meer een dedicated physx kaart hebbe mits ik mix AMD / Nvidia ?

ik wens liever een FPS te hebben in de 60 dan in de 40 50.... en geef me niet die BS van alles boven de 30 zie je niet... Dat zie je mss niet maar dat merk je wel aan drops en response van je muis

bluetorch002

Legacy Member
dus ik moet men GTX295je gwn in de vuilbak gooien zodat ik minder lawaai heb ?

ik wil gwn die goede kaart die nog perfect werkt, niet gewoon weg doen. Als ik er nog 10FPS extra kan voor krijgen , ben ik content... wist gwn niet dat hetmogelijk was door een graka die in feite SLI is...

En ik wil wel graag een nvidia kaart... dat flashen enzo begin ik gwn niet aan... waarom nvid ? noem me maar een fanboy... bn gwn contenter geweest van nvid dan men ati kaarten, maar kom das relatief. de 580 is dan ook nogaltijd een stuk beter dan het equivalent van ati... MAAR DIT IS GEEN ATI vs NVID thread

R3L4X

Legacy Member
Verkoop die GTX295 en koop je een ATI6950, geloof ons, dat geld dat je op tafel legt voor die GTX580 is het niet waard, neem nu bijvoorbeeld een ATI 6950 voor 240 euro (je hoeft die niet te flashen he), die wat minder presteert maar perfect een jaar meegaat en neem dan desnoods volgend jaar terug een kaart van dezelfde prijsklasse (die dan waarschijnlijk de GTX580 voorbij gaat).

bluetorch002

Legacy Member
dan is een 560ti ook goed in feite zou je denken , als ik toch nvidia wil blijve behouden....

en ik schrik toch wat weg van meerdere kaarten ook al heb ik nu een GTX295 en dit zijn in feite 2 kaarten.... sommige games ondersteunen SLI gwn niet en dan ben je niets met je dubbele opstelling he ....

bluetorch002

Legacy Member
10 grade ?! zot

heb je een roundup benchmark linkie voor me ?
de kaart ziet er wel echt ni uit ma kom

en tis 2 slot , eel goed want een 2 x 3 slot gaat er niet in hier :(

R3L4X

Legacy Member
Van een filmpje van Techtuneuplinus op youtube, die had hem overclocked tot 1Ghz en liep 'tot' 10 graden koeler dan de koeler van de ASUS DCII GTX560Ti.

Waarom ga je voor een SLI Setup? Probeer eerst met één kaart en ga indien je dan niet genoeg 'power' hebt voor een SLI-setup :).

bluetorch002

Legacy Member
mja dat zou de wijze keuze zijn é ... iets dat ik niet ben... en 400 eur voor een graka als ik rond de 80 fps schommel op HIGH bij BF3 zou ik direct voor tekenen
*edit 400eur zijnde dan 2x 560ti van asus :p of die van msi dan voor 40 meer

chance da ik 850 W psu heb nog ;o

en alternate is precies weer pakje goedkoper . :o

R3L4X

Legacy Member
Via Alternate kopen, kijk gewoon eerst hoe dat 1GTX bolt en koop er dan desnoods een bij, kan je beter dat geld investeren in een SSD.

bluetorch002

Legacy Member
nu lees ik wel overal problemen om trend SLI in P6T , problematische airflow etc
door 2 kaarten op top ....

pffff

R3L4X

Legacy Member
Tja, je zal altijd wel iets tegenkomen, de ene heeft wel problemen, de andere niet... Dat kan iedereen overkomen.

bluetorch002

Legacy Member
bekijk nu even men case.... en SLI is gwn geen optie ...

de bottom card komt dan met de cooler tege de grond..... GVD en dan heb ik zon dure case gekocht.... dikke nest !

bluetorch002

Legacy Member
ofwel geef ik dus 550 uit aan
1 580

ofwel aan 2 GTX560ti met een nieuwe case ...

jm188

Legacy Member
1 580 is nog altijd te duur voor wat je krijgt denk ik, en de ati kaarten scalen beter dus daar haal je meer winst uit je crossfire dan uit je sli

ivm physics dedicated kaart (ook al ben je hier al vanaf gestapt) er zijn maar heel weinig games meer dat dat specifiek ondersteunen, je gaat daar echt geen winst van zien

bluetorch002

Legacy Member
idd tis echt te duur als je het uitrekent zijn 2 560ti's goedkoper en een pak beter in performance...

enkel dat men case ze niet kan steken , en ik heb een lianli van 250 eur V1100 ofzo was het...

850 W thermaltake zal wel genoeg zijn om 2 560tis aan te kunnen .?

mss het op 1 560ti houden en eens zien wat dat geeft .... ik kan er even goed content mee zijn.... dan kan ik later nog altijd een NZTX phantom kope als ik er een 2de 560ti wil bij steken.

moeten die 2 560tis trouwens van hetzelfde merk zijn ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan