Archief - Game pc 1000-1200 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

__MC__

Legacy Member
phate_13 zei:
Het zou kunnen, maar is dus niet zeker. Daarom zou ik zeker toch wachten tot 9 januari om deze beslissing te maken. Een GTX570 zou ik al zeker niet kopen.

Oke zal ik zeker doen en welke behuizing had jij dan in je gedachten ?

ben gewoon benieuwd :)

phate_13

Legacy Member
Welja, jij geeft al dan je een bepaald type cases mooi vind. Ik val dan eerder op "strakkere" types.

Wat ik mooi vind:
NZXT Source 210 (White)(budget)
NZXT Phantom (White)
Fractal Design Define R3
NZXT H2
Antec Performance One reeks
Corsair Graphite 600T (Liefst wit weer natuurlijk ;))
Corsair Obsidian 650D/800D
Ook Lian Li en Silverstone hebben vele mooie cases, maar zijn meestal zeer duur.

__MC__

Legacy Member
phate_13 zei:
Welja, jij geeft al dan je een bepaald type cases mooi vind. Ik val dan eerder op "strakkere" types.

Wat ik mooi vind:
NZXT Source 210 (White)(budget)
NZXT Phantom (White)
Fractal Design Define R3
NZXT H2
Antec Performance One reeks
Corsair Graphite 600T (Liefst wit weer natuurlijk ;))
Corsair Obsidian 650D/800D
Ook Lian Li en Silverstone hebben vele mooie cases, maar zijn meestal zeer duur.

ja is persoonlijke keuze natuurlijk :)

de enigste die mij bevalt is die Phantom maarja smaken verschillen val eerder op agressieve designs :p

mdgf

Legacy Member
Ga gewoon naar azerty.nl of een andere grote shop en scroll door hun lijst met cases en kies wat je mooi vindt ;).

phate_13

Legacy Member
Anyway, indien de HD7950 niet beschikbaar zou blijken te zijn op 9 januari. Dan zou ik gewoon tijdelijk voor de HD6870 gaan. Met die kaart kun je alle games op al vlot op maximum spelen (min. 30 fps) op HD-resolutie. En kijk dan uit naar een snellere kaart wanneer deze verschijnen. Met die kaart kun je zelfs gemakkelijk de komst van de nieuwe nvidia kaarten afwachten.

De enige game die op max. settings een probleem zou kunnen geven is normaal Metro2033, waar je gemiddeld zo'n 30fps zult halen. (Dus de settings best iets lager zet.)

-BVR-

Legacy Member
phate_13 zei:
Anyway, indien de HD7950 niet beschikbaar zou blijken te zijn op 9 januari. Dan zou ik gewoon tijdelijk voor de HD6870 gaan. Met die kaart kun je alle games op al vlot op maximum spelen (min. 30 fps) op HD-resolutie. En kijk dan uit naar een snellere kaart wanneer deze verschijnen. Met die kaart kun je zelfs gemakkelijk de komst van de nieuwe nvidia kaarten afwachten.

De enige game die op max. settings een probleem zou kunnen geven is normaal Metro2033, waar je gemiddeld zo'n 30fps zult halen. (Dus de settings best iets lager zet.)

Offtopic:
Als ge een Q6600 paart met een 6870, zou die Q6600 dan hard bottlenecken? Maw, zou ik bv BF3 niet op high kunnen draaien, of wel? + enige ideeën hoeveel een 6870 gaat kosten na de launch van de 7xxx's?

phate_13

Legacy Member
Beter een topic aanmaken als je een off-topic vraag hebt. ;)

Anyway, bottlenecks variëren zeer hard van game tot game. Voor een algemeen idee van het belang van de procesor, kijk hier voor cpu-scaling benchmarks:
What's Hot in PC Gaming and GPU/CPU Performance Guides - TechSpot

Kostprijs HD6870 : Ik verwacht niet dat deze zwaar zal dalen in prijs. Dat is bij de vorige reeksen ook niet echt/direct gebeurd. Bij de HD5xxx reeks is bijvoorbeeld wel een HD5850 Extreme versie uitgekomen, welke in feite gewoon een veel goedkopere HD5850 was. Dit is dan ook één van de redenen waarom ik verwacht dat de resale prijs relatief hoog zal liggen.

Vic 40+

Legacy Member
Waarom een hd6870 tijdelijk aanschaffen?Dan kan __MC__ daar toch beter een tweede van bijzetten,dan heeft hij toch ook uitstekende prestaties.

Wat is er mis met een gtx 570 (sli)?

phate_13

Legacy Member
Een 2de bijsteken is ook altijd een optie. Dat moet je op de moment inderdaad bekijken wat je het interessantste lijkt.

Over de GTX570, in de eerste plaats :
Voor een GTX570 geldt gewoon hetzelfde als de even snelle HD6970. Deze kaarten kosten 40-50% meer dan de kleinere broertjes (HD6950), terwijl deze niet zoveel sneller zijn. (AnandTech - Bench - GPU11) En voor deze kaarten (GTX560 Ti en HD6950) geldt al dat deze zo'n 35-45% meer kosten dan de HD6870, voor zo'n 10-15% prestatiewinst.

In de tweede plaats : SLI schaalt minder goed dan crossfire. Een crossfire opstelling zal dus interessanter zijn dan een SLI opstelling (er vanuit gaande dat de 2 vergeleken opstellingen met kaarten werken met eenzelfde snelheid.)

Vic 40+

Legacy Member
Met schaalt bedoel je hoeveel fps je extra krijgt door het gebruik van sli?!

Ik zie in het volgend review toch een verdubbeling van fps bij een gtx 570 sli opstelling.
GeForce GTX 570 SLI review

Leg het me anders maar eens uit.:)

dawnzolino

Legacy Member
BramVroy zei:
Offtopic:
Als ge een Q6600 paart met een 6870, zou die Q6600 dan hard bottlenecken? Maw, zou ik bv BF3 niet op high kunnen draaien, of wel? + enige ideeën hoeveel een 6870 gaat kosten na de launch van de 7xxx's?

ik had een Q6600 aan 3.4Ghz met 1 GTX470. draaide alles perfect. ook battlefield 3 op ultra aan 1920*1080. BF3 = GPU. er is 1fps verschil met een Q6600 en een 2500k aan 4Ghz :)

dus geen enkel probleem van 6870 ~ gtx470:)

Vic 40+ zei:
Met schaalt bedoel je hoeveel fps je extra krijgt door het gebruik van sli?!

Ik zie in het volgend review toch een verdubbeling van fps bij een gtx 570 sli opstelling.
GeForce GTX 570 SLI review

Leg het me anders maar eens uit.:)

de scaling van sli heeft te maken met hoeveel elke kaart aan het renderen is. bij en goede scaling kan er tot 90-95% aan fps gewonnen worden. hangt af van de game. maar meestal is dat tegenwoordig zodanig goed geoptimaliseert dat het vanaf de launch zeer goed scaled. het is niet omda je 2 grafische kaarten hebt da je dubbel aantal fps zal krijgen. meestal toch een winst van 85%+. dus bvb van 45 naar 80fps :)

phate_13

Legacy Member
Het hangt natuurlijk af van game tot game. Maar normaal gezien werkt crossfire beter dan SLI, je snapt inderdaad wat ik bedoel met "schalen".

Anyway, laat me het zo uitbeelden dat de GTX570 niet zo interessant is:

230 euro vs 300 euro:
AnandTech - Bench - GPU11

440 euro vs 600 euro:
AnandTech - Bench - GPU11

beide opties 300 euro:
AnandTech - Bench - GPU11

En ten slotte, hier zie je het minder, maar als je de prijs in het achterhoofd neemt des te meer(150 vs 300):
http://www.anandtech.com/bench/Product/290?vs=306

dawnzolino

Legacy Member
phate_13 zei:
Het hangt natuurlijk af van game tot game. Maar normaal gezien werkt crossfire beter dan SLI, je snapt inderdaad wat ik bedoel met "schalen".

Anyway, laat me het zo uitbeelden dat de GTX570 niet zo interessant is:

230 euro vs 300 euro:
AnandTech - Bench - GPU11

440 euro vs 600 euro:
AnandTech - Bench - GPU11

beide opties 300 euro:
AnandTech - Bench - GPU11

En ten slotte, hier zie je het minder, maar als je de prijs in het achterhoofd neemt des te meer(150 vs 300):
AnandTech - Bench - GPU11

ik zie de laatste tijd SLI toch beter scalen dan corssfire hoor :)

mn 470's doen het toch beter dan 5870 in cf ondanks dat de 470 kleine beetje minder dan een 5870. laat ons zegge dat het vooral afhangt van e game en drivers.

schalen is niet de hoeveelheid fps je haalt met je kaarten. scaling wilt zegge hoeveel fps winst je krijgt door een 2de kaart erbij te hangen, hoeveel elke kaart gebruikt wordt ingame.
laat ons zeggen, hoe efficiënt ze omgaan met 2 kaarten.

bij sommige gf kaarten is de scaling bijna tot 100% fps winst. dus haal je dubele fps. bij sommige cf setups .. krijg minder winst door een 2de erbij te steken (rond de 80%)


mar de ATI kaarten zijn voor de moment zoiezo een betere koop. nvidia zou toch al moete doorhebbe dat ze hun prijzen van de 570 naar beneden moeten gooien vr wat concurrentie te bieden. dus ATI is bang for the buck!

http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=441

2 setups met kaarten met dezelfde prestaties :)

phate_13

Legacy Member
Moeilijk te vergelijken natuurlijk omdat je nooit 2 kaarten van verschillende merken vind met exact dezelfde prestaties. Alsook, toont dit eerder nogmaals aan hoe interessant de HD6870 wel niet is. Deze is immers 50 euro goedkoper dan de GTX560Ti (En in SLI/CF dus 100 euro.)

Anyway, ik ga het nog eens moeten herbekijken inderdaad. Aangezien Anandtech zijn bench ook om de zoveel tijd update naargelang nieuwe drivers ed. Blijkbaar zijn de SLI drivers ook sterk verbeterd de laatste tijd. De prestatiewinsten lijken nu hetzelfde te zijn. (SLI is verbeterd, maar het is ook niet zo sterk verbeterd is dan het nu plots beter is. Als je de single-card met de dual-card prestaties vergelijkt, zie je dat het ongeveer eenzelfde prestatiewinst is, dat de verhoudingen hetzelfde blijven.)

dawnzolino

Legacy Member
phate_13 zei:
Moeilijk te vergelijken natuurlijk omdat je nooit 2 kaarten van verschillende merken vind met exact dezelfde prestaties. Alsook, toont dit eerder nogmaals aan hoe interessant de HD6870 wel niet is. Deze is immers 50 euro goedkoper dan de GTX560Ti (En in SLI/CF dus 100 euro.)

Anyway, ik ga het nog eens moeten herbekijken inderdaad. Aangezien Anandtech zijn bench ook om de zoveel tijd update naargelang nieuwe drivers ed. Blijkbaar zijn de SLI drivers ook sterk verbeterd de laatste tijd. De prestatiewinsten lijken nu hetzelfde te zijn. (SLI is verbeterd, maar het is ook niet zo sterk verbeterd is dan het nu plots beter is. Als je de single-card met de dual-card prestaties vergelijkt, zie je dat het ongeveer eenzelfde prestatiewinst is, dat de verhoudingen hetzelfde blijven.)

klopt. sli en cf zijn zeker evenwaardig en scalen allebei zeer goed. tot 90-98% prestatiewinst :) sli is inderdaad sterk verbeterd. maar huns caling method is veranderd heb ik gezien. normaal werd het scherm verdeel in 2. het bovenste werd door de bovenste kaart gedaan en andersom. nu hebben ze deze opgesplits nog eens. dus je scherm wordt verdeeld in 4 en het is altijd 1 - 2 - 1 - 2. heb dit gemerkt als ik soort van flickering had gisteren. scherm werd onderverdeeld in 4. crossfire is nog anders. het scherm wordt een soort van dambord gezien om zo de taakverdeling (eerlijk) te laten verlopen :p

wat allemaal niet wegneemt dat de 6870 gwn een betere keuze is boven de 560. de 560 is beter maar dat weegt niet op tegen het prijsverschil :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan