__MC__
Legacy Member
ATI zei:Hij wilt met de tijd 2x570gtx steken die scalen nog slechter.![]()
Euhm heb ik dat dan gezegt ?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ATI zei:Hij wilt met de tijd 2x570gtx steken die scalen nog slechter.![]()

__MC__ zei:
...zal volgens de niet nader genoemde bronnen...
phate_13 zei:Het zou kunnen, maar is dus niet zeker. Daarom zou ik zeker toch wachten tot 9 januari om deze beslissing te maken. Een GTX570 zou ik al zeker niet kopen.

)phate_13 zei:Welja, jij geeft al dan je een bepaald type cases mooi vind. Ik val dan eerder op "strakkere" types.
Wat ik mooi vind:
NZXT Source 210 (White)(budget)
NZXT Phantom (White)
Fractal Design Define R3
NZXT H2
Antec Performance One reeks
Corsair Graphite 600T (Liefst wit weer natuurlijk)
Corsair Obsidian 650D/800D
Ook Lian Li en Silverstone hebben vele mooie cases, maar zijn meestal zeer duur.

phate_13 zei:Anyway, indien de HD7950 niet beschikbaar zou blijken te zijn op 9 januari. Dan zou ik gewoon tijdelijk voor de HD6870 gaan. Met die kaart kun je alle games op al vlot op maximum spelen (min. 30 fps) op HD-resolutie. En kijk dan uit naar een snellere kaart wanneer deze verschijnen. Met die kaart kun je zelfs gemakkelijk de komst van de nieuwe nvidia kaarten afwachten.
De enige game die op max. settings een probleem zou kunnen geven is normaal Metro2033, waar je gemiddeld zo'n 30fps zult halen. (Dus de settings best iets lager zet.)


BramVroy zei:Offtopic:
Als ge een Q6600 paart met een 6870, zou die Q6600 dan hard bottlenecken? Maw, zou ik bv BF3 niet op high kunnen draaien, of wel? + enige ideeën hoeveel een 6870 gaat kosten na de launch van de 7xxx's?


Vic 40+ zei:Met schaalt bedoel je hoeveel fps je extra krijgt door het gebruik van sli?!
Ik zie in het volgend review toch een verdubbeling van fps bij een gtx 570 sli opstelling.
GeForce GTX 570 SLI review
Leg het me anders maar eens uit.![]()

phate_13 zei:Het hangt natuurlijk af van game tot game. Maar normaal gezien werkt crossfire beter dan SLI, je snapt inderdaad wat ik bedoel met "schalen".
Anyway, laat me het zo uitbeelden dat de GTX570 niet zo interessant is:
230 euro vs 300 euro:
AnandTech - Bench - GPU11
440 euro vs 600 euro:
AnandTech - Bench - GPU11
beide opties 300 euro:
AnandTech - Bench - GPU11
En ten slotte, hier zie je het minder, maar als je de prijs in het achterhoofd neemt des te meer(150 vs 300):
AnandTech - Bench - GPU11


phate_13 zei:Moeilijk te vergelijken natuurlijk omdat je nooit 2 kaarten van verschillende merken vind met exact dezelfde prestaties. Alsook, toont dit eerder nogmaals aan hoe interessant de HD6870 wel niet is. Deze is immers 50 euro goedkoper dan de GTX560Ti (En in SLI/CF dus 100 euro.)
Anyway, ik ga het nog eens moeten herbekijken inderdaad. Aangezien Anandtech zijn bench ook om de zoveel tijd update naargelang nieuwe drivers ed. Blijkbaar zijn de SLI drivers ook sterk verbeterd de laatste tijd. De prestatiewinsten lijken nu hetzelfde te zijn. (SLI is verbeterd, maar het is ook niet zo sterk verbeterd is dan het nu plots beter is. Als je de single-card met de dual-card prestaties vergelijkt, zie je dat het ongeveer eenzelfde prestatiewinst is, dat de verhoudingen hetzelfde blijven.)
sli is inderdaad sterk verbeterd. maar huns caling method is veranderd heb ik gezien. normaal werd het scherm verdeel in 2. het bovenste werd door de bovenste kaart gedaan en andersom. nu hebben ze deze opgesplits nog eens. dus je scherm wordt verdeeld in 4 en het is altijd 1 - 2 - 1 - 2. heb dit gemerkt als ik soort van flickering had gisteren. scherm werd onderverdeeld in 4. crossfire is nog anders. het scherm wordt een soort van dambord gezien om zo de taakverdeling (eerlijk) te laten verlopen 
