Archief - Game pc 1000-1200 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShotaCat

Legacy Member
BramVroy zei:
Oke, totdat ik hier iets of wat bronnen voor gezien heb, lach ik toch wel eens luid hoor.

Dus gij zegt dat ge op een SSD enkel uw OS moogt zetten, geen programma's, geen games, geen data want dat zou uw SSD stuk maken. Ja, als dat is wat ge echt zegt, dan denk ik dat ge bij het foute forumonderdeel zit.

En ge begrijpt het niet: tuurlijk maken ze qua beeldweergave en fps geen verschil, maar loading time uiteraard wel. Tenzij je altijd net dat beetje te laat wilt zijn in een game zodat de ronde al is begonnen, is een SSD wel een must. Ook voor single player is dit veel aangenamer, dan moet je geen minuten zitten wachten.

Wat gij allemaal zegt, noemen wij 'kwatsh'.

quatsch mijn vriend.

En het concept van een SSD is om programma's en je OS heel snel te laten laden. Wanneer je het gaat volhameren en writen met informatie vermindert dat de levensduur van je SSD.

Sure, je gaat een iets snellere laadtijd hebben, maar is dat de kleine grootte van zo'n schijfje echt waard? Vul het met nuttige software.

-BVR-

Legacy Member
Ik zei zeggen/(be)noemen. Of had ik het voor u zo moeten schrijven [kwatsch] of liever [kwɑtʃ]?

Het concept van een SSD is om dingen die je belangrijk vindt snel te laden. Waarom zouden dat geen games mogen zijn. 128Gb is echt niet zo supernsnel vol hoor. En zelfs met 64Gb kan er nog wel wat bij. En 'iets snellere laadtijden' is ook een beetje een understatement. Hoe gij het zegt, komt het over alsof uw SSD stuk gaat als ge er iets anders dan een OS op zet. Aangezien het hier vol met leken zit, kunt ge beter duidelijk omschrijven wat ge bedoelt anders krijgen ze een volledig fout beeld.

ShotaCat

Legacy Member
BramVroy zei:
Ik zei zeggen/(be)noemen. Of had ik het voor u zo moeten schrijven [kwatsch] of liever [kwɑtʃ]?

Het concept van een SSD is om dingen die je belangrijk vindt snel te laden. Waarom zouden dat geen games mogen zijn. 128Gb is echt niet zo supernsnel vol hoor. En zelfs met 64Gb kan er nog wel wat bij. En 'iets snellere laadtijden' is ook een beetje een understatement. Hoe gij het zegt, komt het over alsof uw SSD stuk gaat als ge er iets anders dan een OS op zet. Aangezien het hier vol met leken zit, kunt ge beter duidelijk omschrijven wat ge bedoelt anders krijgen ze een volledig fout beeld.

Ik snap uw idee van laadtijd niet? In een deftig gebalanceerd systeem heeft niemand toch last van het laden in games?

Online games laden maar zo snel als je internet dat toestaat
Offline games zoals o.a. Skyrim hebben amper een laadtijd tenzij je het op die halve seconde hebt wanneer je door een deur gaat.

Een SSD is al geen investering op zich, kost veel geld en gaat niet lang mee. Maak het dan niet te druk voor dat schijfje

-BVR-

Legacy Member
__MC__ zei:
Omdat het sexy is ? :D

Het is gewoon geldverspilling en niéts meer dan dat.


ShotaCat zei:
Ik snap uw idee van laadtijd niet? In een deftig gebalanceerd systeem heeft niemand toch last van het laden in games?

Online games laden maar zo snel als je internet dat toestaat
Offline games zoals o.a. Skyrim hebben amper een laadtijd tenzij je het op die halve seconde hebt wanneer je door een deur gaat.
Speel jij online games? Het valt voor dat als je een game joint je pas begint als de rest al bezig is. Dat is zeer vervelend. Offline games laden helemaal niet zo snel, maar als voor jou dat wachten niet erg is, dan is dat zo. Ik vind dat niet erg, maar als ik de keuze heb tussen een SSD waar nog 60Gb op vrij is en een 'gewone' HD, dan is mijn keuze wel snel gemaakt. Gij zou die SSD gewoon zo laten? 60Gb onbenut?

ShotaCat

Legacy Member
BramVroy zei:
Het is gewoon geldverspilling en niéts meer dan dat.



Speel jij online games? Het valt voor dat als je een game joint je pas begint als de rest al bezig is. Dat is zeer vervelend. Offline games laden helemaal niet zo snel, maar als voor jou dat wachten niet erg is, dan is dat zo. Ik vind dat niet erg, maar als ik de keuze heb tussen een SSD waar nog 60Gb op vrij is en een 'gewone' HD, dan is mijn keuze wel snel gemaakt. Gij zou die SSD gewoon zo laten? 60Gb onbenut?

Daarom koopt de meerderheid een 64GB, en loading time is nooit groter als 1 seconde. Serieus over wa zit gij nu te discussieren? :) Ik kan er ook niet aan doen dat uw PC aangesloten zit aan een aardappel e man :)

__MC__

Legacy Member
ShotaCat zei:
Daarom koopt de meerderheid een 64GB, en loading time is nooit groter als 1 seconde. Serieus over wa zit gij nu te discussieren? :) Ik kan er ook niet aan doen dat uw PC aangesloten zit aan een aardappel e man :)

Haha :rofl:

-BVR-

Legacy Member
ShotaCat zei:
Daarom koopt de meerderheid een 64GB, en loading time is nooit groter als 1 seconde. Serieus over wa zit gij nu te discussieren? :) Ik kan er ook niet aan doen dat uw PC aangesloten zit aan een aardappel e man :)

Allez ja, als gij niet kunt discussiëren, veel plezier dan hé. Denk gewoon twee keer na voor ge iets zegt als 'als ge uw SSD naar de klote wilt helpen moet ge er vooral games op zetten'. Dat is mijn les voor u.

En de meerderheid koopt helemaal geen 64Gb SSD. Maar bon. Smell ye later.

ATI

Legacy Member
Ik installeer alles op mijn ssd .Ik zie gewoon dat ze niet vol geraken,laat altijd een spatie over.

Ik zou echt maar 8gb ram pakken,want ik heb 4gb ram en alles draait perfect en ik speel zware games bv metro 2033,bf3,bad company 2 etc

Videokaart zou ik zeker niet pakken zo'n 570gtx.Ik zou 2 amd HD 6870 pakken kost evenveel ongeveer.

__MC__

Legacy Member
hmm ik heb gehoord dat 2x 6870 soms voor problemen kan zorgen zoals lag en hoge temps die 570gtx is echt super krachtig en als de prijs zakt later nog één bij kopen :)

Massie

Legacy Member
misschien een Corsair Carbide 500R Black ipv jou case of de Corsair Graphite 600T (prijs kan duurder zijn dan jouw case, hangt af van waar je die koopt).
Case is natuurlijk voor het grootste deel smaak.

phate_13

Legacy Member
Man man man. Ik ben één dag niet online door de dag en dan ontstaat er hier zo'n "quatsch" topic.


  • Geheugen :
    Zoals reeds werd aangehaald. Met 8GB kom je ruim toe. 4GB is in 99% van de gevallen al genoeg. Meer dan 8GB ga je de komende jaren niet nodig hebben.

  • Moederbord :
    Dat moet helemaal niet zo duur. Met een ASRock Z68 Extreme3 Gen3 of MSI Z68A-G45 B3 kom je ook ruim toe. (En dat sabertooth het beste moederbord in zijn prijsklasse? Laat me niet lachen. In die prijsklasse heb je Z68 (ipv P67) moederborden met 3 pci-e sloten en andere extra's.)

  • Dvd-schrijver :
    Dat kan veel goedkoper, je hebt er ook voor 20 euro. Dat is gewoon geld weggooien hoor.

  • Case :
    Persoonlijk zou ik iets anders nemen. Maar dat is een persoonlijke keuze, als je die zelf ruim de mooiste vind, dan moet je die maar nemen.

  • Grafische kaart :
    Met dat budget, wacht nog even. De 9de januari komen de HD7970 en HD7950 uit. De HD7950 zou zo'n 350 euro moeten kosten. En dat voor de prestaties van een GTX580. Dan is mijn keuze toch snel gemaakt precies. ;)

  • SSD :
    Je kiest gewoon wat je op je ssd zet. Sneller verslijten, dat boeit echt niet. Een ssd zal bij gewoon zwaar gebruik al snel 10 jaar mee gaan. En deze gaan zelfs langer mee dan aangegeven. (Op een forum ergens is men een test aan het doen, door massaal veel data te schrijven naar hun ssd's. Daar zitten ze met verschillende ssd's al over de "aangegeven maximum" heen. Zonder problemen.) Het is inderdaad zo dat games over het algemeen bitter weinig baat hebben bij het gebruik van een ssd. Maar je ssd er mee vern***en, neen dat zul je er absoluut niet mee doen.

ATI

Legacy Member
2x 6870 lag geven?Eerste ik daarvan hoor en 2x 6870 is goedkoper en krachtiger.

Hitte zal iets warmer zijn dan 1 videokaart natuurlijk,maar 2x570gtx is nog erger.

Kijk jij komt raad vragen,maar je weet het altijd beter.

Ik zou nat eerder wachten en 1 7950 kopen dat zal beste zijn wat je kan doen.

-BVR-

Legacy Member
ATI zei:
2x 6870 lag geven?Eerste ik daarvan hoor en 2x 6870 is goedkoper en krachtiger.

Slechte scaling of gewoon geen/slechte crossfire-ondersteuning waarschijnlijk.

En ik op phate_13 aan het wachten, dank u dat ge gearriveerd zijt. :)

__MC__

Legacy Member
phate_13 zei:
Man man man. Ik ben één dag niet online door de dag en dan ontstaat er hier zo'n "quatsch" topic.


  • Geheugen :
    Zoals reeds werd aangehaald. Met 8GB kom je ruim toe. 4GB is in 99% van de gevallen al genoeg. Meer dan 8GB ga je de komende jaren niet nodig hebben.

  • Moederbord :
    Dat moet helemaal niet zo duur. Met een ASRock Z68 Extreme3 Gen3 of MSI Z68A-G45 B3 kom je ook ruim toe. (En dat sabertooth het beste moederbord in zijn prijsklasse? Laat me niet lachen. In die prijsklasse heb je Z68 (ipv P67) moederborden met 3 pci-e sloten en andere extra's.)


  • Dvd-schrijver :
    Dat kan veel goedkoper, je hebt er ook voor 20 euro. Dat is gewoon geld weggooien hoor.

  • Case :
    Persoonlijk zou ik iets anders nemen. Maar dat is een persoonlijke keuze, als je die zelf ruim de mooiste vind, dan moet je die maar nemen.

  • Grafische kaart :
    Met dat budget, wacht nog even. De 9de januari komen de HD7970 en HD7950 uit. De HD7950 zou zo'n 350 euro moeten kosten. En dat voor de prestaties van een GTX580. Dan is mijn keuze toch snel gemaakt precies. ;)

  • SSD :
    Je kiest gewoon wat je op je ssd zet. Sneller verslijten, dat boeit echt niet. Een ssd zal bij gewoon zwaar gebruik al snel 10 jaar mee gaan. En deze gaan zelfs langer mee dan aangegeven. (Op een forum ergens is men een test aan het doen, door massaal veel data te schrijven naar hun ssd's. Daar zitten ze met verschillende ssd's al over de "aangegeven maximum" heen. Zonder problemen.) Het is inderdaad zo dat games over het algemeen bitter weinig baat hebben bij het gebruik van een ssd. Maar je ssd er mee vern***en, neen dat zul je er absoluut niet mee doen.


Als ik dan toch commentaar moet geven die hd7950 komt pas in februari uit :)

en bedankt voor je mening

__MC__

Legacy Member
ATI zei:
2x 6870 lag geven?Eerste ik daarvan hoor en 2x 6870 is goedkoper en krachtiger.

Hitte zal iets warmer zijn dan 1 videokaart natuurlijk,maar 2x570gtx is nog erger.

Kijk jij komt raad vragen,maar je weet het altijd beter.

Ik zou nat eerder wachten en 1 7950 kopen dat zal beste zijn wat je kan doen.

Ik zei dat ik het gehoord heb van ergens :oink:

en ja die 7950 ziet er intressant uit maar is wel nog een maandje wachten

phate_13

Legacy Member
Officiële launch staat thans nog altijd gepland om 9 Januari bij mijn weten. Ik zou toch minstens wachten tot deze datum voor daar iets rond te beslissen. Indien dan blijkt dat de HD7950 nog wat langer op zich zal laten wachten zou ik dan bekijken wat te doen. Al lijkt het mij toch de moeite er op te wachten. (Desnoods koop je een HD6870 om de tussentijd te overbruggen. Ik denk niet dat je meer dan 50 euro zult verliezen. Dat gaan kaartjes zijn met een zeer hoge resale-value.)

ATI

Legacy Member
BramVroy zei:
Slechte scaling of gewoon geen/slechte crossfire-ondersteuning waarschijnlijk.

En ik op phate_13 aan het wachten, dank u dat ge gearriveerd zijt. :)

Hij wilt met de tijd 2x570gtx steken die scalen nog slechter.:D

__MC__

Legacy Member
phate_13 zei:
Officiële launch staat thans nog altijd gepland om 9 Januari bij mijn weten. Ik zou toch minstens wachten tot deze datum voor daar iets rond te beslissen. Indien dan blijkt dat de HD7950 nog wat langer op zich zal laten wachten zou ik dan bekijken wat te doen. Al lijkt het mij toch de moeite er op te wachten. (Desnoods koop je een HD6870 om de tussentijd te overbruggen. Ik denk niet dat je meer dan 50 euro zult verliezen. Dat gaan kaartjes zijn met een zeer hoge resale-value.)

http://http://be.hardware.info/nieuws/25803/amd-radeon-hd-7950-nog-niet-in-januari
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan