Archief - Game pc 1000-1200 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

__MC__

Legacy Member
ik zou graag een game pc willen samenstellen die elke game op de hoogste settings moeiteloos kan spelen met hoge fraps

Dit zijn de settings die jullie mogen verbeteren :D

( eerste keer dat ik een samenstel )

Geheugen: G.Skill 16 GB DDR3 1600 Quad-Kit 89,90 euro

Hardeschijf: Western Digital WD20FEARS 2TB 139,90 euro

Moederbord: ASUS P8P67 EVO 157,90 euro

Behuizing: Aerocool XPredator Evil Back Edition 119,90 euro

Voeding: XFX 850W Semi Modular black Edition 129,90 euro

CPU : Intel Core i5 2500k 209,90 euro

Grafischekaart: MSI N560GTX Ti Twin Frozr II / OC 219,90 euro

CPU Koeler: Enermax-ETS-T40-TA 39,99 euro

DVD reWriter Serial ATA : Plextor PX-L890SA 34,99 euro

SSD 2,5 inch : Kingston SH100S3/12 HYPER X 199,90 euro

= 1.342,18 euro

Vic 40+

Legacy Member
Ik denk dat 8gb ram meer dan voldoende is,b.v.,
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3 - Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit €43
Wat het moederbord betreft zou ik een z68 chipset nemen,b.v.,
ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - MSI Z68A-G45 (B3) €115
De voeding is ook wel overkill,de volgende zou prima voldoen,ook met crossfire/sli,
ALTERNATE - HARDWARE - Voedingen - meer dan 600 Watt - XFX 650W Semi Modular XXX Edition €90
Over de volgende ssd heb ik goeie dingen gelezen,maar dat mag je zelf uitmaken,die van jou is me niet zo bekend,ik kan zo ook niet zien hoe groot (opslag) die is,
ALTERNATE - HARDWARE - Solid State Drives - SATA - 2,5 inch - Samsung MZ-7PC0128D/EU €200

Ik heb maar bij alternate gekeken,ik weet niet waar jij gekeken hebt.Bij mekaar schelen de aanpssingen als je daar voor kiest toch het een en ander in de prijs,behalve dan de ssd,maar zoals gezegd,die keuze durf ik niet te maken.

__MC__

Legacy Member
Bedankt voor de reactie en ja heb ook bij alternate gekeken

en de SSD is 120gb


en kan ik dan me die setup elk game op max spelen ?

Timotiza

Legacy Member
Is eigenlijk een I5 echt beter als een I7?
Sorry ik ken er ook niet heeeeel veel van maar je zou toch denken nieuwer = beter?
duurder = beter ?

Ben ook aant overwegen een game pc trg te maken maar ik zou dan eerder een I7 nemen dan een I5 (mss ook eerder omdat I7 nieuwer / sneller is in GHZ en kwa toekomst je langer toekomt met een I7 dan een I5?)

En welk type geheugen is best? 2x 4gb? of 1x 8gb?
Ik zou ook eerder 16GB in mijn systeem hebben dan gewoon 8GB, je moet dit toch wel degelijk merken op game gebied? Zeker in de volgende generatie games die na BF3 gaan komen?

ATI

Legacy Member
8 of 16gb merk je niet qau gaming

i5 2500k presteert evengoed als een i7 in games,maar de i5 is veel goedkoper.

Als ssd kan je ook is naar een crucial m4 128gb kijken,heb die zelf en zeer tevreden van.

Musk

Legacy Member
Het is eigenlijk niet zo interessant om nu een nieuwe pc te gaan kopen. Over een week komen er nieuwe grafische kaarten uit (7xxx), over paar maand nieuwe Intel CPU's (Ivy Bridge) + de 7950 zal er dan ook wel zijn.


Lijkt mij dus echt een enorm slecht moment om nu een pc te kopen als het niet uitermate dringend is.

__MC__

Legacy Member
Ja die crucial ziet er niet slecht uit maar kingston hyper x is wel sneller

crucial 415 / 175 MB/s

kingston 555 / 510 MB/s

en ja de i5 presteert even goed dan de i7 in gamen

Musk

Legacy Member
__MC__ zei:
Ja die crucial ziet er niet slecht uit maar kingston hyper x is wel sneller

crucial 415 / 175 MB/s

kingston 555 / 510 MB/s

en ja de i5 presteert even goed dan de i7 in gamen

Staar je niet blind op die cijfertjes :)


Die crucial is enorm betrouwbaar, en sneller dan dat ga je ook niet merken, eender welk programma daar opstaat zal in minder dan enkele seconden opstarten. (de meesten starten bij mij gewoon instant op, zonder wachttijd)

ATI

Legacy Member
Ja maar die kingston is wel met sandforce controller en ik wil niks meer met sandforce controller.

Wegens minder betrouwbaar.

Vic 40+

Legacy Member
Ik ben niet zo'n hardcore gamer dus vind het moeilijk om te bepalen wat max. settings zijn voor mensen.Het beste wat je kunt doen voor b.v. de graka is er reviews over lezen.Ik denk wel dat je van wat ik ervan gelezen hebt dat je met die graka heel ver gaat komen.

Wat de prestaties van de cpu betreft,die,2500k,doet het in reviews even goed in games als de i7 2600k,daar zou ik geen extra geld in steken,dan kan je 'm beter overklokken als je meer snelheid wilt hebben al is de graka in deze set-up al de limiterende factor,wat het geen slechte graka maakt!.

In het volgende review word die graka tegen de nieuwste van amd gezet+wat andere(gtx 570),kijk 'm even helemaal door,
AMD Radeon HD 7970 review | Hardware.Info Nederland
Je zou natuurlijk als je mijn suggesties opvolgt het geld wat je bespaard in de volgende kunnen steken,die doet het toch weer een stuk beter,zie review,
ALTERNATE - HARDWARE - Grafische kaarten - PCIe kaarten NVIDIA - GeForce GTX - Club 3D GeForce GTX 570 CoolStream €299

Timotiza

Legacy Member
Wat is het meest gekochte of betere merk voor gaming; Nvidia of AMD?
Ik zou ook SLI / crosfire wille doen als het zover is natuurlijk.

Max settings voor mij zijn grafisch alles op Ultra (max.) zonder je game begint te hakkelen of stotteren en echt een super mooi beeld weergeven.

Games zoals crysis 2 zijn hierin pareltjes...

__MC__

Legacy Member
die 7970 ziet heel goed uit maar wel duur prijskaartje van 500euro daar heb je 2x MSI N560GTX Ti Twin Frozr II voor dus dan weet ik wel wat kiezen :)

Vic 40+

Legacy Member
Als het stroomverbruik je niet uitmaakt geef ik je wel gelijk.

Je kan natuurlijk ook de gtx 570 kopen en eens afwachten,wat er gaat gebeuren op de 2e hands markt met die nieuwe kaarten die er aankomen het komende jaar,ook van nvidia heb ik begrepen,en er daar tegen die tijd nog één van bijkopen.

Lastige keuzes.;)

__MC__

Legacy Member
ja dan zou ik eerder voor de gtx 570 gaan maar dan de MSI N570GTX Twin Frozr III versie

en idd heel lastige keuzes :)

Timotiza zei:
Wat is het meest gekochte of betere merk voor gaming; Nvidia of AMD?
Ik zou ook SLI / crosfire wille doen als het zover is natuurlijk.

Max settings voor mij zijn grafisch alles op Ultra (max.) zonder je game begint te hakkelen of stotteren en echt een super mooi beeld weergeven.

Games zoals crysis 2 zijn hierin pareltjes...

Zowel nvidia als AMD heeft goeie kaartjes dus het is meer eigen keus :)

Vic 40+

Legacy Member
Daar heeft __MC__ wel gelijk in en het het hangt soms ook af van het spel wat je speelt oftewel is het geoptimaliseerd voor de één of de ander,dat is ook wel eens het geval.

Die twinfrozr is wel €50 duurder,dat zou het mij niet waard zijn,maar goed dat is uiteindelijk jouw keuze.

__MC__

Legacy Member
Ik denk dat het die 50euro meer wel waard is als je de orginele 570 en de twinfrozr vergelijkt is er toch wel wat verschil qua prestatie zowel in performance als in koeling

JackIsBack

Legacy Member
Ook al ga je die hd 7970 of ivy bridge niet kopen, best wachten. Ik verwacht dat de prijzen van nvidea en amd huidige kaarten gaan verlagen en net hetzelfde voor de sandy bridge cpu's

__MC__

Legacy Member
voor videokaart zou ik mss wel wachten maar die nieuwe cpu's komen pas in april uit dus en de intel i5 2500k is bij mij weten toch een super cpu voor games

Timotiza

Legacy Member
2x een 6990 in crossfire zou precies ook wel smaken in mijn systeem...
Al lijkt in filmpjes (vooral voor Battlefield 3) de 2x 590 het beter te doen.

Dus wat zou je nemen?

2x 6990 of 2x 590
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan