Archief - AMD of INTEL (geen flames please)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AMD of INTEL ?


  • Totaal aantal stemmers
    186
  • Opiniepeiling gesloten.

SMa

Legacy Member
nog een vraagje
ik heb een P4 640, dus 1ne met HyperThreading
cpu gebruik bij games en zware toepassingen is ALTIJD 50%
door de patch van ATI is het soms 58% bij het gamen (bij 3DMark05 is het wel nog altijd maar 50%...)

is dit ook zo met de X2's van AMD?
zullen hiervoor ooit drivers ontwikkeld worden? om tot 100% te komen


nog een opmerking:
in feite zou iedere nieuwe pc HT of een dual core moeten hebben. vanaf de eerste seconde dat je ermee werkt, kun je het niet meer missen
-> tijdens het gamen speelt men tv op het andere scherm
-> spybot tijdens (niet al te zwaar) gamen
-> muziek tijdens zware toepassingen (zonder dat het systeem ook maar 1sec blokkeert)
IMO is het echt zen geld waard, wel jammer dat games en vele andere toepassingen het nog niet volledig gebruiken

Lan

Legacy Member
Die 50% hangt er van af. Sommige progs gaan wel naar 100% op een dual-core, andere niet. Het hangt niet af van drivers of je tot 100% kan gaan maar wel of een programma multi-threaded is.

cooly

Legacy Member
Ik heb nu een amd,ik vond het toen de beste keuze,mss dat het nu anders zou zijn als ik zou upgraden of een nieuwe pc kopen,dat valt dan te zien op dat moment.
Maar ik haat het wel dat er mensen zijn die zeggen van,amd slecht,intel slecht,fanboys dus.
Ik kijk gewoon wat op dat moment de beste keus is.

Davion

Legacy Member
HyperThreading is niet hetzelfde als DualCore, door de architectuur lijkt het alsof u P4 640 maar 50% verbruikt, maar eigenlijk verbruikt hij een pak meer, rond de 80-90% van zijn capaciteit eigenlijk :), een DualCore zou wel ECHT maar 50% gebruiken, dit is zeer simpel:

Een HyperThreading Enabled processor is 1 CPU, uiteraard heeft Intel een zeer lange pipeline nodig, nu het probleem zit em zo dat deze uit een aantal stappen bestaat, in het BESTE geval (ideaal) zitten al deze stappen 'vol' en zijn deze aan het werk, nu dit is NOOIT het geval, der zal soms al eens nen stap leeg blijven.. En daar komt HT in actie, doordat een 2de processor 'gesimuleerd' word gaat Windows op de 2de proc iets anders plaatsen, waardoor die lege stappen worden opgevuld, maar ge moet weten dat u proc in feite al veel meer dan 50% aan het doen is, dit in tegenstelling tot een DualCore waarvan wel 1 core eeffectief zit te niksen..

boostah

Legacy Member
probleem met die HT was dacht ik ook dat in sommige progs(dacht vooral games) die de pc eigenlijk vertraagd

vindt de review ni meer maar weet nog dat ze getest hadden met HT aan en HT uit en sommige prog's ondervinden grote boost met HT anderen dan weer een terugval (van max 5% dacht ik)

ma idd zoals al gezegt, unzippen, unrarren, encoden enzo ga zeker voor intel (enkel voor single core in dual is amd daarin dan weer beter), gamen amd, dualcore sowiezo amd

citrofenwick

Legacy Member
atm een intel 2.4 @ 3.0
maar men volgende wordt een amd x2
(ik kan mijn pc 3200 geheugen behouden en het is goedkoper)

dawN_-

Legacy Member
AMD64 3500+ winchester.
goede proc
overclockt zeer goed (voor het type core)
loopt lekker koud.
;)
AMD dus

SMa

Legacy Member
@boostah
dat het de pc soms vertraagd zou me verwonderen
testj:
@ 4010MHz HT - SuperPi 1M: 34.969s (usage 50%)
@ 4010MHz - SuperPi 1M: 35.109s (usage 100%)
in SuperPi maakt het dus niet zo'n verschil (de cpu usage buiten beschouwing gelaten
maar ik ergerde me wel dat ik niets kon doen tijdens het opstarten

kzal strax nog es 3DMark05 laten testen

boostah

Legacy Member
dacht vooral dat het te voorschijn kwa bij fps average van games, dat die logische core (HT dus) soms voor een kleine vertraging zorgde (is eigenlijk ni veel bv 2 fps op 50 ofzo dus verwaarloosbaar, maar er was 1 game waar het veel uitmaakte dacht ik) ma de winst in andere prog's (encoden) is dan weer veel groter

distinct

Legacy Member
sheep zei:
@boostah
dat het de pc soms vertraagd zou me verwonderen
testj:
@ 4010MHz HT - SuperPi 1M: 34.969s (usage 50%)
@ 4010MHz - SuperPi 1M: 35.109s (usage 100%)
in SuperPi maakt het dus niet zo'n verschil (de cpu usage buiten beschouwing gelaten
maar ik ergerde me wel dat ik niets kon doen tijdens het opstarten

kzal strax nog es 3DMark05 laten testen
hihi, mijn amd loopt nu in de 31.9's met 2.8 Ghz :=) en ocz pc3200 rams ;)

Dayofdead

Legacy Member
Het is nu niet zo da ge het verschil merkt in games tussen intel en AMD volgens mij. Het voornaamste onderdeel is nog altijd u videokaart. Gewoon gaan voor wat er het goedkoopst staat en daar wint AMD voor de moment...

Fir3wulf

Legacy Member
daarmee da de meerderheid ook amd heeft, deze poll laat da al goe zien :)
Waarom meer betalen als je met minder evengoede/zelfs betere resultaten krijgt.
Maar hoe zit het nu met topicstarter; weet je nu al wat je gaat nemen ?

torquenstein15

Legacy Member
Amd als het voor te gamen is zeker en vast.
Maar als ge dan voor iemand een pc moet in elkaar zetten die heel veel bezig is met videobewerking Adobe ea. Wat moet ge dan gaan aanraden in benches zijn dan die intels weer beter. Als het gamen is Amd maar anders? Daarom ook wss dat grote fabrikanten van kant en klare pc's er intels instoppen omdat ze ervanuit gaan zeker dat die mensen niet gamen.

Vraag dus moede intel nemen voor video of X2 ofzo?

Stampertje

Legacy Member
ik heb amd gekozen en zit zelf op een amd x2 4400+ gebruik deze voor gaming, 3d rendering, webdesign en ben er erg tevreden van.

als het zuiver gamen is hou het dan niet bij een single core want binnen een jaar ofzo lopen die enorm veel achter op de dualcore modelen. Je hebt het instapmodel van amd (3800+ x2) maar die is volgens mij niet zo een aanrader. Het is nuttiger of voor een zwaardere dual core te gaan die toch enkele jaren mee gaat.

gebruik je dan pc meer voor zware rekenkracht raad ik je toch aan voor de intels te gaan zoals vele benchmarks al hebben aangetoont zijn die daar gewoonweg sterker in.

ben je iemand zoals ik die van beiden iets doe neem dan amd want amd scoor op gaming vlak veel hoger dan intel en op rekenkracht niet zoveel minder dan intel. dus algemene score ligt hoger

Mr. M

Legacy Member
Sindweller zei:
neem Amd, die zijn het beste voor games
ik ben er mee akkoord da em voor amd zou moete gaan, ma er zijn wel andere en belangrijkere dinge die ge op ne pc kunt doen dan games he :p

Nahrtent

Legacy Member
hehe lolz :p ja ge hebt gelijk maar zelf al was het om naa rporno te kijken zou ik amd nog teeds aanraden ;)

Gothrek

Legacy Member
Howitzer zei:
Ik heb een Intel Prescott 3.0Ghz processor..
Zeer goed beestje, doet zijn werk goed.
Is mss niet de beste noch goedkoopste, maar de eerste die zegt dat deze 'slecht' is liegt, AMD is beter dan Intel atm, maar dat maakt Intel niet persé slecht.
wrm dan een intel kopen als je voor de zelfde prijs een 3200+ kan krijgen :eek:
anywayz, moeste het niet merken aan de ava, tis AMD hier
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan