Archief - AMD of INTEL (geen flames please)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AMD of INTEL ?


  • Totaal aantal stemmers
    186
  • Opiniepeiling gesloten.

Fir3wulf

Legacy Member
amd64 3200+ owner :) Erg goed, alleen weet ik nie wa het echte verschil is. dacht dat intel cpu's sneller warm(er) worden

Lan

Legacy Member
Mijn vorige was een P4/2800/800/HT cpu. Heel tevreden van.
Heb nu een AMD X2/3800, gewoonweg fantastisch. Eens je gewend bent 2 progs tegelijk te kunnen draaien wil je nooit meer single core cpu

Deguchi

Legacy Member
Amd k5 doet dienst als linux firewall en proxy
Amd athlon 1600+ is pc 1
Amd athlon 2400+ is pc 2 (maar heeft zo zijn slechte dagen :p)
Amd x2 4200+ is huidige werk-pc geworden
Intel 733 ligt in de kast...

Nog nooit problemen gehad met een amd, dus daarom neem ik dan ook al altijd een amd. Niet dat ik iet heb tegen intel, maar die 733 bv kon mij niet overtuigen :unsure:
Enja, de dag van vandaag zijn amd's gewoon beter. Ook zuiniger, wat zeker een rol speelt hier :)

Dayofdead

Legacy Member
Kheb een AMD64 3200+ en die draait al 2 jaar lang héél goed :)

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
Ik zit met AMD XP2500+, en ben daar nog steeds tevreden van. In combinatie met goede AGP-kaart en 1 gig ram kannek zo goed als elk game vlot draaien met een mooi detail (BF2 en FEAR mss niet meegerekend :))

Grutman

Legacy Member
Heb hier een Sempron64 2800+ @ 3400+ en nen Intel Precot 3.0EGhz.

Logisch natuurlijk, maar die Intel werkt veel vlotter hoor. In games is het verschil veel minder.
'k ben een beetje Athlon 64-fanboy maar ik verwacht het komende jaar slechte dingen voor AMD.

AMD heeft voorlopig alleen DDR2 (en DDR3, XDR) + eventuele verhoging van de FSB in het vooruitzicht (F-stepping). Daar verwacht ik eerlijk gezegd helemaal niet veel van, alleen de warmte uitstoot zal nog stijgen met het oppompen van die FSB.

Intel daarentegen zie ik helemaal terugkomen met de Conroe (Q3 '06). Ze zitten ook al op 65nm, en dat lijken ze al goed onder de knie te hebben.
Plus die Pentium-M architectuur dan nog...

Hopelijk wordt de K10 even vernieuwend als de K8 + nForce4 waren, anders vrees ik wat voor AMD :(

Edit: met de FX-60 blijkt wel degelijk dat ze trouwens aan hun plafond zitten: K8/9 @3Ghz zit er niet direct in. Tot ze natuurlijk overstappen op 65nm, maar AMD kennende kan dat nog even wachten (K10?)

Deguchi

Legacy Member
Grutman zei:
AMD heeft voorlopig alleen DDR2 (en DDR3, XDR) + eventuele verhoging van de FSB in het vooruitzicht (F-stepping). Daar verwacht ik eerlijk gezegd helemaal niet veel van, alleen de warmte uitstoot zal nog stijgen met het oppompen van die FSB.

Wel even melden dat een amd dual-core minder watt verbruikt dan een intel dual-core en bijgevolg dus ook minder warm wordt ;)
Amd heeft op dat vlak dus nog wat speling tov Intel.

*edit*
Amd zit ook nog steeds bezig op 90nm terwijl Intel reeds op 65nm aan het fabrikeren is.
Als Amd overstapt naar 65nm zal het verbruikte wattage nog wel dalen.

duploxxx

Legacy Member
Grutman zei:
Heb hier een Sempron64 2800+ @ 3400+ en nen Intel Precot 3.0EGhz.

Logisch natuurlijk, maar die Intel werkt veel vlotter hoor. In games is het verschil veel minder.
'k ben een beetje Athlon 64-fanboy maar ik verwacht het komende jaar slechte dingen voor AMD.

AMD heeft voorlopig alleen DDR2 (en DDR3, XDR) + eventuele verhoging van de FSB in het vooruitzicht (F-stepping). Daar verwacht ik eerlijk gezegd helemaal niet veel van, alleen de warmte uitstoot zal nog stijgen met het oppompen van die FSB.

Intel daarentegen zie ik helemaal terugkomen met de Conroe (Q3 '06). Ze zitten ook al op 65nm, en dat lijken ze al goed onder de knie te hebben.
Plus die Pentium-M architectuur dan nog...

Hopelijk wordt de K10 even vernieuwend als de K8 + nForce4 waren, anders vrees ik wat voor AMD :(

Edit: met de FX-60 blijkt wel degelijk dat ze trouwens aan hun plafond zitten: K8/9 @3Ghz zit er niet direct in. Tot ze natuurlijk overstappen op 65nm, maar AMD kennende kan dat nog even wachten (K10?)


moet je deze thread maar es lezen...
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=78744

een nieuwe rev van amd die er aankomt... is heel duidelijk dat het huidig proces nog beter kan, denk niet dat ze met fx60 aan max zitten

intel helemaal terugkomen... het enige wat ik zie zijn cpu updates niet al te vernieuwend. die 65nm presler etc is weer een update en wat beter, maar nog steeds geen concurentie

jaja de Yonah mooi beestje en is op sommige vlakken wel wat beter dan huidige amd64 tegenhangers, hangt wat af waar je deze mee wil vergelijken. maar om zo een drastische verandering die intel doorgevoerd heeft is het me maar een flauw beestje. en tis intel DE NIEUWE TECHNOLOGY die ze vergelijken met een cpu die er al een half jaar staat

en hun conroe.... we zien wel binnen 5 maanden :oink:
met de 'Netburst' technology houden ze de kopers al een tijdje aan de lijn

maw, ik kijk zeker uit naar het nieuwe van intel maar Yonah heeft me niet overtuigd om alles zo maar buiten te smijten.

en ik zou zeker niet zeggen dat amd toekomst er dus niet goed uit ziet
performance nieuwe socket is niet geweten en hun nieuwe soi geeft 25% hogere performance rating. kijk maar naar intel wat ze als max klok geven binnen 6 maanden voor merom: 2,33 tot 2,5ghz

petje af voor intel op gebied van marketing dat wel... zoals alle mensen 'pentium' kennen is da nu ook al met die 'centrino' hype


edit

btw mijn systemen
AMD venice 3000@2700
AMD SAn Diego 3700@2865
Intel Centrino 1400@1565

duploxxx

stormsman

Legacy Member
Ik heb een hele tijd op een P4 gewerkt (en ook vooral gegamed), ZEER tevreden van. Maar AMD is gewoon goedkoper en koeler voor dezelfde prestaties(dus de doorslaggevende factors). Ik heb dus gestemd op AMD :niceone:

Kenshi

Legacy Member
Vroeger P4 2GHz
Dan paar maand A64 3200+
En nu Opteron 144.

Als het beter is valt daar nieveel tegen in te brengen hé :D
Poll is ook wel redelijk overtuigend lol

ComputerVISTA

Legacy Member
heb atm intel; ik zou opnieuw intel gaan maar dan wel IMO he! Waarom?

Nog nooit problemen mee gehad, al deze die ik nu al had konden alles zonder moeite aan en konden een stevige air overclock verdragen.

Waarom voor mij voorlopig geen amd: troubles gehad en te veel om goed te zijn.


Doch korte uitleg voor u: Je gamed dat de brokken eraf vliegen en doet niks anders dan dat en wat surfwerk? ga voor amd

Je bent 80% van je dag bezig met dingen te unzippen en snel switchen van schermen en zware progs? ga voor intel.


das mijn info en persoonlijke raad.

kutteke

Legacy Member
amd hier

eerst amd k5 166mhz
dan p1 mmx 200mhz
dan celeron 366mhz
dan amd duron 1600mhz
dan pentium 4 2000mhz
dan amdxp 2000+ tb-b (toen hebbik leren overclocken) @ 2500mhz
dan amdxp 2600+ barton @ 2450mhz
dan amdxp-m 2600+ barton @ 2650mhz
dan amd64 3000+ winchester @2500mhz
dan amd64 3000+ venice @ 2650mhz
en nu binnekort een opteron of opnieuw een venice met hopelijk iets betere stepping :)

maw ik ben meer tevreden geweest van de amd sinds men 2000+ , die stond naast men 2.0ghz van intel en was gewoon beter :) (wss door 400mhz ram tov 266mhz ram)
sindsdien leren overclocken , toen natuurlijk voor amd gegaan voor de makkelijkheid van het ocen ervan.
toen kwamen de a64 cpu's uit en bennek daarvoor gegaan wegens al veel herhaalde redenen hier zuinig/koel/prestatie/overclocks/prijs
enige voordeel van p4 da ik inzie is de hyperthreading wat het wat "soepeler" maakt om office apps te runnen enz. maar op multitasking gebied is al bewezen dat deze technologie toch niet echt zo goed is als hun hype mensen deed geloven. daarnaast zou ik voor intel gaan alsek laptop moest kopen.

verder vind ik het ook nog spijtig dat de naam pentium te bekend is bij de "leken" en als die de naam amd zien het verleden terugroepen ofwel bang hebben omdat ze die reclame niet overal zien rondspringen voor hun ogen.

momenteel is amd een betere keuze dan intel voor desktop, moest dit veranderen , zou mijn mening over beste keuze dit ook doen

grtz

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
computer xp zei:
Je bent 80% van je dag bezig met dingen te unzippen en snel switchen van schermen en zware progs? ga voor intel.


das mijn info en persoonlijke raad.

ga dan voor een dual core AMD ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
ga dan voor een dual core AMD ;)


ja en die kosten een pak meer dan ene gewone intel met ht. Voor de rest gene persoonlijke ervaring met x2 dus kand er mij niet over uitspreken en ik ga nooit enkel uit op benches die'k op't inet zie.

KUAN-YIN

Legacy Member
Aaangezien ik beide heb gehad vind ik beide fijn :p
Ligt er gewoon aan in welke stemming ik ben in een bepaald kwartaal van het jaar....
Nu ga ik met intel trug spelen, en in april /mei trug met amd :)

RealFlub

Legacy Member
ik heb atm AMD ;)
ik zie Intel heel wat veranderen (65nm-proces)
maar AMD gaat ook verander,
ook beetje zelfde zoals duploxxx zegt :)

maar we zullen zien wat de toekomst ons brengt :):):) (kon het nie laten)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan