Archief - Aldi PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

r1sthebest

Legacy Member
Ik heb hem dus ook. Ziet er redelijk degelijk uit, maar wat een trage draadloze internetverbinding!!! Mijn vorige was ook een medion van bijna 10j oud, en daar was de (draadloze) intenet verbinding véél sneller. Ik heb wel "uitstekende" verbinding,wat ik op de oude zelfs niet altijd had. Maar alles opent hier veel trager op het internet! (snelheid: 36,0 Mbps) Wat kan ik daar aan doen?

Zou dit kunnen liggen aan de "kwaliteit" van de netwerkkaart. Die is van "azurewave" denk ik. Hier heb ik al iets gelezen wat een oplossing zou moeten geven Tips detail*/*Vara Kassa Maar ik snap het niet echt. Ik had bij mijn vorige wel een verlengkabeltje met antenne, maar bij die nieuwe kan ik dit niet monteren want er zit geen antenne op.

mdgf

Legacy Member
36Mbs is dat wat je haalt met een speedtest, ofwat? Zoja: wat haal je dan met je oude pc op hetzelfde netwerk?
Gebruik je dezelfde browser (zelfde versie enal)?

dexter

Legacy Member
r1sthebest zei:
Ik heb hem dus ook. Ziet er redelijk degelijk uit, maar wat een trage draadloze internetverbinding!!! Mijn vorige was ook een medion van bijna 10j oud, en daar was de (draadloze) intenet verbinding véél sneller. Ik heb wel "uitstekende" verbinding,wat ik op de oude zelfs niet altijd had. Maar alles opent hier veel trager op het internet! (snelheid: 36,0 Mbps) Wat kan ik daar aan doen?

Zou dit kunnen liggen aan de "kwaliteit" van de netwerkkaart. Die is van "azurewave" denk ik. Hier heb ik al iets gelezen wat een oplossing zou moeten geven Tips detail*/*Vara Kassa Maar ik snap het niet echt. Ik had bij mijn vorige wel een verlengkabeltje met antenne, maar bij die nieuwe kan ik dit niet monteren want er zit geen antenne op.


Ik heb zo'n kleine 2 jaar terug de Medion Akoya P6310 gekocht in de aldi en ik had daar juist hetzelfde mee aan de hand.
Zeer fustreerend een filmke op youtube kijken was een ramp,ik had geen zin om de pc terug naar medion te sturen omdat hij voor de rest perfekt werkt.
Hoe heb ik da opgelost ik heb mij een set netwerkadapters van D-LINK (200mbps)gekocht ,of ge kunt gewoon ne netwerkkabel pakken as uwe modem kort in de buurt van uwe pc staat en nu werkt mijn internet super,een filmke aanklikken op youtube en direkt kijken zonder dat hij opnieuw moet bufferen
voor de rest diene pc draait zo'n 2,5a3uur per dag in het weekend langer en ik heb buiten dat draadloos internet nog niks problemen gehad ,die doe alles wat ik er van verwacht.

westelboy

Legacy Member
Ik heb gisteren ook de pc gekocht maar ik begin toch te twijfelen. Volgende week wil ik zeker met mijn computer draadloos gaan dus ik hoop dat het internet dan nog vlot gaat, maar ik ben vooral teleurgesteld over het geluid. Ik heb op mijn vorige computers en laptops altijd gebruik gemaakt van de interne speakers maar dit is nu gewoon niet mogelijk. Wat een lelijk geluid :puke:. Het is alsof je muziek beluisterd op een oude gsm. Ook is het belachelijk dat het geluid achter het scherm is. Nu heb ik dus een extra kost. :doh: Of zijn er nog dingen aan te passen.

phate_13

Legacy Member
Interne speakers op een computer? Is dat zelfs mogelijk? Ik snap niet dat je daar zo'n punt van maakt. Zelfs als er speakers op een scherm zouden zitten (wat wel nog kan soms), is dit per definitie al slecht geluid.

Daarnaast moet je sowieso voor draadloos internet op een desktop normaal gezien een investering doen hiervoor. Het verbaast me dan ook niets dat zoiets op een goedkope desktop meer een gimmick is, die wel zal werken, maar zeker niet zo goed dan iets dat je achteraf koopt speciaal daarvoor, wat ook meer dan logisch is.

You get what you pay for. Sorry hoor, maar ik snap niet dat je er zo'n verwachtingen van hebt.

mdgf

Legacy Member
Van zo'n schermspeakers kun je inderdaad nooit iets verwachten, toch zeker niet op een LED scherm, die dingen zijn nog eens dunner dan gewoon lcd en er is dus nog minder plaats om er iets van te maken. Koop u een Koss portapro als je echt niets van enigszins doenbaar audiospul hebt liggen.

Die wifi moet wel degelijk in gang te krijgen zijn, ik heb nog nooit problemen gehad daarmee in prebuilds, het is nooit super qua verbinding, maar het werkt (en zelfs al heb je maar halve verbinding, dat zou nauwelijks invloed mogen hebben op de snelheid tenzij je serieuze snelheden haalt).

btw @r1sthebest: je kunt ook nog altijd die wifi adapter uit die oude pc gebruiken hé als het echt veel beter is daarmee.

Zitaki

Legacy Member
Ik heb die pc dus ook gekocht. Het is bovendien mijn eerste 'merk' PC en ik voel al meteen wat beperkingen.
Nu ja, ik had het wel verwacht en voor de prijs kon ik het niet echt laten.

Waar ik me dus aan erger:
- Nodeloos veel extra software. Waarom kunnen ze gewoon het OS niet basic installeren, zodat elke gebruiker dan met een bijgeleverde CD zélf kan beslissen welke software hij wil installeren.

- Dan heb ik een prangende vraag over partities. Zelf hou ik van een C-schijf voor Windows en programma's en een grotere D-partitie voor alle data (inclusief docs, muziek, installs, ...). Als alles qua instellingen goed staat neem ik dan via Norton Ghost een image van die C-schijf (partitie eigenlijk).
Nu kan ik die c-schijf niet partitioneren zonder van die andere partities dynamische stations te maken. Als ik dat doe, kan ik waarschijnlijk de recovery partitie niet meer gebruiken. Als ik in schijfbeheer kijk zijn er dus 2 primaire partities (C & D) en dan nog 2 'primaire verborgen partites' denk ik.
Eentje van 100 MB groot en 1 Gb groot dacht ik.
Hoe kan ik dat nu oplossen?
Ik heb altijd de indruk gehad (misschien ben ik mis) dat alles op C bewaren en uitvoeren de PC vertraagt. Het is ook veel makkelijker en voor mezelf overzichtelijker om alles op D partitie te bewaren. Om dan nog te zwijgen over de eenvoud om een image van uw C partitie te maken.

Wat denken jullie? Hoe pak ik dit best aan?

Bram

Legacy Member
Zitaki: ik ga beide problemen aanpakken door gewoon een clean install te doen. Heb zelf nog een legitieme Windows 7 Ultimate 64bit liggen, ik ga gewoon die op de pc zetten, had zelf ook al gemerkt dat er enorm veel bloat op stond.

Zitaki

Legacy Member
Bram zei:
Zitaki: ik ga beide problemen aanpakken door gewoon een clean install te doen. Heb zelf nog een legitieme Windows 7 Ultimate 64bit liggen, ik ga gewoon die op de pc zetten, had zelf ook al gemerkt dat er enorm veel bloat op stond.

Geloof me, ik heb er ook al aan gedacht maar nu ik bijna voor het eerst een legale versie heb, kan ik me toch moeilijk permitteren om er een illegale op te zetten. In jou geval zou ik inderdaad niet twijfelen want door al die rommel vind ik hem trouwens niet echt snel... :-)
Nu vraag ik me wel af, stel dat jij de garantie wil aanspreken wegens defect, hoe ga jij hem naar de originele fabrieksinstelling terugzetten (aankoop instellingen?)

Bram

Legacy Member
Als er iets mankeert aan de hardware gaan ze denk ik niet naar de Windows kijken... Nuja, sowieso doe ik m'n reparaties zelf.

phate_13

Legacy Member
Je mag perfect eenzelfde versie van windows als er op staat downloaden. Deze kun je er dan op installeren gebruik makende van de key die op de kast plakt.

Zitaki

Legacy Member
Bij een kennis van me moest na een defect de PC teruggeplaatst worden in zijn originele fabrieksintelling om uit te sluiten dat de software het probleem zou zijn.
Nadien werd dan zonder morren de HD veranderd.
Dus ja...

Beste phate, wat zou jij doen als je mijn eerdere vraag gelezen hebt?

phate_13

Legacy Member
Nieuwe windows installeren, de recovery staat toch op een andere partitie, laat die staan. Formateer al de rest, maak uw partitie aan voor windows, en installeren maar. :)

r1sthebest

Legacy Member
@ mdgf: dit was ik eerst van plan, maar ik heb de oude op onze zoon zijn kamer gezet. Dus daar kan hij dan ook gebruik maken van het draadloos internet. Ik ga dus waarschijnlijk voor de powerlines gaan.
En het klopt dat de interne speakers op niets trekken. Maar ze zitten wel degelijk in de monitor hoor :p

Zitaki

Legacy Member
phate_13 zei:
Nieuwe windows installeren, de recovery staat toch op een andere partitie, laat die staan. Formateer al de rest, maak uw partitie aan voor windows, en installeren maar. :)

Dus als ik een bootable disk van Win 7 Home Premium 64 Bit vind, kan ik opnieuw installeren en de key gebruiken van op de sticker?

Indien ik dat doe, kan ik inderdaad de recovery partitie laten staan maar dan zijn die 2 andere verborgen primaire partities ook nog steeds aanwezig?
Dan heb ik dus zonder de rest van de C-schijf te partitioneren 1,8 TB en in totaal 4 primaire partities.
Dan kan ik toch niet meer partioneren zonder de originele partities te coverteren naar...
Begrijp je wat ik wil zeggen want het is moeilijk uit te leggen vind ik.
Ik ken de functie van die 2 verborgen kleine partities niet (100 Mb en 1 Gb dacht ik waarbij achter eentje OEM staat).

phate_13

Legacy Member
100MB is standaard van windows, deze moet je ook formateren, deze wordt dan vanzelf ook weer terug aangemaakt door windows bij de installatie.

Zitaki

Legacy Member
phate_13 zei:
100MB is standaard van windows, deze moet je ook formateren, deze wordt dan vanzelf ook weer terug aangemaakt door windows bij de installatie.

Bedankt voor al je moeite maar ik snap nog altijd niet hoe de indeling van de schijf in partities er dan aan toe gaat.
1. C-partitie voor Win 7 - Primair
2. 'verborgen partitie door Win 7 aangemaakt 100 MB - Primair
3. D-partitie voor mijn DATA - Primair
4. Recovery partitie van Medion (50 GB)
5. 'verborgen partitie van 1 GB (OEM partitie) - Blijkbaar ook Primair

Zo zou ik het graag hebben, maar dan heb ik 5 primaire en dat kan dus niet.
Wat zie ik over het hoofd of hoe dien ik het te doen?

Alvast bedankt!

Zitaki

Legacy Member
phate_13 zei:
Die van 100MB wordt niet geteld bij mijn weten.

In het schijfbeheer zie ik die nochtans zo staan (systeem, actief, primaire partitie).
Ik heb ondertussen wat gegoogeld en er zijn nog mensen met dezelfde vraag.
Partitie
Maar nog niet echt een oplossing gevonden zonder de recovery partitie te wissen.

phate_13

Legacy Member
Ik ga sffs eens kijken op mijn pc als ik terug op kot zit, ik denk dat ik daar thans wel 4 bruikbare partities + die 100MB partitie heb. (Zoveel jaar geleden dacht ik nog dat het handig was om meer partities te hebben om een onderscheid te maken voor een paar dingen. Not true. ;) )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan