Archief - Aldi PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Android

Legacy Member
Mijn documenten enz wordt toch automatisch op dezelfde schijf als windows gezet of kan je dan achteraf veranderen dan?

Alvast bedankt voor de vele tips btw.

phate_13

Legacy Member
Waarom zou je "mijn documenten" niet gewoon op je ssd laten staan?

Bram

Legacy Member
Kan je perfect doen I guess, maar mijn Mijn Documenten pakken al gauw een paar 10tallen gigs in (foto's, muziek, videos...). Ik hou dat liever apart.

phate_13

Legacy Member
Ah op die manier. Ik zet muziek, series, foto's, .... gewoon in andere mappen op mijn harde schijf. Ik vind het handig dat kleinere bestanden zoals word-documentend ed. wel op mijn ssd staan. Hier word immers snelheidswinst mee geboekt bij het openen ed. :)

SXe

Legacy Member
Zeker niet slecht die Aldi pc.

Volgens mij is het onmogelijk om een gelijkaardige pc samen te stellen voor die prijs.(Zo'n HDD alleen al kost nu al 200 euro denk ik)

pegasimus

Legacy Member
Ik geloof wel dat dat een schijf is van 5400rpm als ik mij niet vergis.
Bij power4pc kosten die van 2tb aan 5400rpm ook nog 75€.
Als dat het geval is maakt die schijf het zo duur nog niet...

alilsneaky

Legacy Member
Koop geen medion, ze staan er om bekend dat ze heel slechte voedingen gebruiken.
Ben normaal zelf helemaal geen voeding nazi maar ken 2 maten die er 1 gehad hebben en bij allebei was de voeding dus ook stuk binnen de 2 jaar.

+goedkoop moederbord
+brolcase (man die aldi pcs van hen waren lawaaimakers)
+550 ti is niet echt ne vette (voor die prijs van die pc valt dat natuurlijk nog mee).

Op 5 december kondigt AMD hun nieuwe 7xxx serie kaarten aan, mss toch best die paar dagen wachten tot dan om een beslissing te maken.

phate_13

Legacy Member
Zolang ze maar binnen de 2 jaar stuk gaan dan. ;) Dan heb je nog garantie.

En bij mij weten is er niets mis met de aldi-voedingen, en gebruiken deze gewoon fortron modellen.

En natuurlijk is het een goedkoop moederbord, niet zo'n goede case. Je lijkt de prijs totaal uit het oog te verliezen. En de GTX550Ti is misschien "gene vette" maar wel stukken beter dan eender welke andere pc voor dat budget die je kunt vinden. Dus eigenlijk is deze zeer goed.

HOPLON

Legacy Member
alilsneaky zei:
Koop geen medion, ze staan er om bekend dat ze heel slechte voedingen gebruiken.
Ben normaal zelf helemaal geen voeding nazi maar ken 2 maten die er 1 gehad hebben en bij allebei was de voeding dus ook stuk binnen de 2 jaar.

+goedkoop moederbord
+brolcase (man die aldi pcs van hen waren lawaaimakers)
+550 ti is niet echt ne vette (voor die prijs van die pc valt dat natuurlijk nog mee).

Op 5 december kondigt AMD hun nieuwe 7xxx serie kaarten aan, mss toch best die paar dagen wachten tot dan om een beslissing te maken.

Ik kan dit alleen maar beamen. Heb ook een medion gekocht in de aldi en was er ook niet zo tevreden over.

En die case is zeker brol.

Wat mij betreft nooit meer geen medion!

Dan betaal ik liever 150 euro meer voor een andere goeie pc

xIO3Y

Legacy Member
Heb 1 Medion-desktop; werkt nog altijd. Alhoewel denk ik dat de netwerkkaart het sinds gisteren begeven heeft. In het verleden is hij 1x weggeweest voor een nieuwe videokaart, toen nog in garantie en je hem hier nog in België kon binnenbrengen bij (naam ontgaat mij even). Bon, na een week of 6 had ik hem terug. Vorig jaar of 2 jaar terug die grafische kaart weer laten vervangen, toen bij de plaatselijke PC-boer, omdat hij uit garantie was en ze die grafische kaarten ook niet meer maakten. Hij werkt nog wel, na 10 jaar ondertussen, maar je merkt algauw dat hij op zijn einde loopt. Goed, dat het positieve aspect van een Medion.

3 jaar terug kocht ik in de Aldi een Medion-laptop, en werkte een jaar goed. Tijdens de zomer begaf de grafische kaart het, en moest hij dus binnen voor garantie. Goed, laptop opgestuurd naar een bedrijf in Nederland die herstellingen van Medion verzorgden, en ik zou deze na een goede 2 weken terughebben. Over 2 weken begon ik weer aan de hoge school, dus had hem dringend nodig. Ik bel naar dat bedrijf om te vragen wat de status is, zijn ze daar nog niet aan begonnen en kon het nog 2 weken langer duren. Bon, zo lang kan ik niet wachten dus kocht ik een nieuwe laptop, dit keer een Sony Vaio. Na 4 weken in herstelling nog altijd geen laptop terug, dus bel ik weeral. "Ja, het duurt nog 2 weken want de stukken zijn niet binnen." Goed, na 6 weken was de laptop terug en werkte hij toch nog voor een extra maand. Na een maand was weeral de grafische kaart kapot, en heb ik vertikt hem terug op te sturen. Nu ligt ondertussen (op zolder) een laptop van 700 euro te verstoffen. Een vriend van mij had dezelfde laptop, wel een goedkopere variant, en ook deze heeft het maar een jaar of 2 uitgehouden (voeding kapot, aansluiting van accu kapot, en het scherm kapot).
Ik koop persoonlijk geen elektronische spullen, zeker geen PC's, meer van Medion. Gegarandeerd dat na een jaar iets kapot is en je ze voor een paar maanden kwijt bent. Qua uiterlijk lijken het deftige dingen, maar meestal weet je niet hoe de kwaliteit van de binnenkant is. Het zijn meestal samenstellingen van de goedkoopste componenten, al dan niet met een andere naam. Wel zijn de PC's redelijk schappelijk van prijs voor wat je krijgt, maar eens iets na een jaar of 2 kapot zit je met de problemen. Goed, dit was mijn persoonlijke mening en het is niet dat ik zeer negatief ben over Medion. De desktop staat hier nog altijd te draaien, en op eerste zicht zou ik de aangehaalde Medion ook in huis halen mocht ik niet met de slechte ervaring zitten.

mdgf

Legacy Member
Een stuk of 5 medion desktops en een laptop of 4 hier (of waar ik rechstreeks toegang toe heb) over de laatste 8 jaar en ze werken allen nog perfect :).

Je kunt uiteraard slechte ervaringen hebben met medion, alle begrip daarvoor, maar dat geldt evengoed voor elk ander merk waar je evengoed mensen kunt vinden met slechte ervaringen.
Als je hem zelf assembleert kun je ook hebben dat er een DOA bijzit, dat noemt men pech hebben en heeft niks te maken met merken tenzij er echt een kwaliteitsprobleem is (wat bij medion niet het geval is tot zover ik weet).

Matey

Legacy Member
Idem hier, heb ook nog een laptop gehad van Medion, was er zeer tevreden over. M'n ouders hebben zelfs een Targa (merk Lidl) werkt ook feiloos tot op heden en die is al 'n aantal jaren oud.

In Duitsland is Medion zelfs een gerenomeerd merk en eens je in Duitsland gelauwerd wordt om kwaliteit, wilt dit niet niks zeggen.

westelboy

Legacy Member
Dit lijkt me inderdaad een degelijke pc voor de prijs. Natuurlijk heb ik ook mijn twijfels in verband met de behuizing en het moederbord. Toch ben ik van plan om zaterdag de pc te kopen samen met het beeldscherm.

Maar ik vroeg mij af wat ik zaterdag kan verwachten. Is het de bedoeling dat je vroeg voor de deur gaat staan en dan spurten om de computer te krijgen of heb je een voormiddag de tijd om het te kopen.

Matey

Legacy Member
westelboy zei:
Dit lijkt me inderdaad een degelijke pc voor de prijs. Natuurlijk heb ik ook mijn twijfels in verband met de behuizing en het moederbord. Toch ben ik van plan om zaterdag de pc te kopen samen met het beeldscherm.

Maar ik vroeg mij af wat ik zaterdag kan verwachten. Is het de bedoeling dat je vroeg voor de deur gaat staan en dan spurten om de computer te krijgen of heb je een voormiddag de tijd om het te kopen.

Ik kan je alvast de tip geven om al vroeg voor de deur te gaan staan. Je kan vandaag of morgen eventueel eens telefoneren/informeren om te weten hoeveel stuks ze in stock hebben.

Dat is gewoon aldi... zorgen dat je er zéker op tijd bent en hopen dat die voor jou niet de laatste pc meeneemt. Lage oplages van 4 of 5 artikelen zijn niet zeldzaam. Een kennis van mij was overlaatst naar NL gereden om een laptop te halen in de aldi, hij was de 3de en had er al geen meer, slechts 2 stuks op voorraad.

SXe

Legacy Member
phate_13 zei:
Zolang ze maar binnen de 2 jaar stuk gaan dan. ;) Dan heb je nog garantie.

En bij mij weten is er niets mis met de aldi-voedingen, en gebruiken deze gewoon fortron modellen.

En natuurlijk is het een goedkoop moederbord, niet zo'n goede case. Je lijkt de prijs totaal uit het oog te verliezen. En de GTX550Ti is misschien "gene vette" maar wel stukken beter dan eender welke andere pc voor dat budget die je kunt vinden. Dus eigenlijk is deze zeer goed.

Zelfs 3 jaar garantie :p

Matey

Legacy Member
Idd... bizar genoeg kan Aldi altijd bij Medion steeds bedingen dat er 3 jaar garantie gegeven wordt. Bij de 'normale' Medion-producten is dat 2 jaar.

Extrizyo

Legacy Member
heb een jaar geleden ook een desktop gekocht in den aldi gelijkaardig met deze van nu, dat was dan 1 met een phenom II x4 en een hd 5670

die graka was echt brol, heb ze er gewoon uitgesmeten en een gtx 460 in gestoken samen met een ssd :) dat ging nog perfect zelf de voeding kon het aan zonder enige moeite, en nog nooit geen enkel probleem mee gehad dus mij hoor je niet klagen :) draai bf3 perfect op high met deze pc, en deze werkt zeer snel ook :)

en deze van nu lijkt me zeker een goede deal imo, die graka is al stukken beter en je hebt usb 3.0 wat ook wel handig is :)

Android

Legacy Member
Deze vandaag dus gekocht. Moet nog testen, want nog op het werk. In Oudenaarde om geweest, stond er al om 8u30 lol als eerste. Maar tegen kwart voor 9 stond er toch al een kleine 20man aan de deur. Gelukkig was er een volledig pallet beschikbaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan