Archief - WIP: modelbattle > Ironpole

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ironpole

Legacy Member
Dag beste vriendjes,

als beginneling dacht ik ook eens mee te doen.
Ik heb dan ook mijn origineelste beentje vooruit gezet.

Voertuig

Dit is de basis zowat, er moet nog een hele boel gebeuren, maar je kan het concept toch al bekijken.

De manier van voortbewegen: straalmotoren bevestigt aan de middelste module (waar de bestuurder dus zit) stuuwt het voort, en de grote cirkels die er rond hangen draaien dan op het aardoppervlak. Op die grote cirkels komen nog zuignappen voor grip, en met een hendel kan je de zuigcapaciteit vermeerderen of verminderen zodat het voertuig naar links of naar rechts draait. Er komt nog bescherming voor de chauffeur, hij mag echt niet doodvriezen :p.

De snelheid zou zowat 20 Km/uur zijn en rijdt het best op vlakke ondergronden.


Hopelijk haal ik niet de laatste plaats en doen er nog beginnelingen mee.

Groeten,
Ironpole

Holy Paladin

Legacy Member
zuignappen? maak daar eens kickass scherpe dingen van ofzo :p

Lo_fi

Legacy Member
Is toch wel origineel hoor..vind ik dan. Ik ben benieuwd naar de verdere uitwerking.

Lo_fi

Legacy Member
Ik weet niet..bij ijs en sneeuw denk je vrij vlug aan ski's, schaatsen, voertuigen op rupsbanden..Is toch verdienstelijk dat iemand de moeite doet een alternatieve manier van voortbeweging te bedenken? ..

Holy Paladin

Legacy Member
mja zo een voertuig is al eerder gedaan (bvb starwars epi 3) maar voertuig op ski's en rupsbanden ook dus ge moet nie zagen he :)

ZeeraaR

Legacy Member
Chip 'n Dale Rescue Rangers!! Die hadden ook zo'n voertuig waarmee ze dan langs de muur en de plafond konden rijden zonder dat die cabine ondersteboven hing. Weet niet meer hoe ze draaide :crazy: Waarschijnlijk op 1 van die zuignappen.
Vind helaas geen fotootje :(

DJ_Trash

Legacy Member
laat die straalmotoren toch a kost teveel
beter low gear motorokesopsteken; veel goedkoper.

me ulle darn expensive stuff altijd :p

dresse

Legacy Member
tis zoals hardware. nu zijn straalmotoren high end, ma binnenkort zit er op de vliegtuigen al iets veel nieuwers en zijn straalmotoren eigenlijk afdankers :p. en kost da niks meer :)

Lo_fi

Legacy Member
In 2560 zullen straalmotoren te sparen zijn bij de ontbijtgranen..(puntjes knippen)

DeMoN

Legacy Member
jaja en als uwe voet es uitschuift draait em onder da ding en breekt em af ofzo :p

Ironpole

Legacy Member
Ijsvoertuig2.jpg


- Pedalen gedaan (moet er nog 1 bijkomen).
- 2 veiligheids muurtjes, ik ga er 1 nog openbaar maken zodat de bestuurder er toch nog in kan.
- 1 moer derbij gedaan, want die ontbrak :p

Heb ook al straalmotoren gemaakt maar daar heb ik nog geen render van.

DeMoN

Legacy Member
der moet dan ook nog ne veiligheidsgordel rond uw middel en benen want anders kannet nog slecht aflopen... enneuh.. hoe gade da gevaarte in gang krijgen en draaiend houden zonder motor? da weegt precies wel iet :p

DeMoN

Legacy Member
als ge nu eens boven en onder die stoel motoren plaatst die die wielkes aandraaien? dan zou da toch vooruit moeten gaan tegen behoorlijke snelheid? :)

dresse

Legacy Member
dan blijft misschien u rad op zen plaats en begint die stoel kei hard te tollen :)
das ook ni de bedoeling...

kvind dat het er wel ni echt futuristisch uitziet :)

en wa als em op zijn zij valt?

Ironpole

Legacy Member
dresse zei:
dan blijft misschien u rad op zen plaats en begint die stoel kei hard te tollen :)
das ook ni de bedoeling...

kvind dat het er wel ni echt futuristisch uitziet :)

en wa als em op zijn zij valt?

Da valt ni opzij. Wat als er een duif in uw ding vliegt?

Hij is belange nog nie af eh, de futuristischiteit moet nog komen :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan