Archief - De sluiting van het Mixset Forum

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyberkef

Legacy Member
"Waar is ons mixset forum naartoe?", hoor ik jullie al massaal afvragen. Wel, het is weg. Waarschijnlijk voorgoed zelfs :(

In detail kan/mag ik niet echt treden (om het niet nog meer in de penarie te helpen :p), maar de meesten van jullie zullen wel weten uit welke hoek de wind waait :sad:

Het spijt ons (ik, DrPepper, zelfs telenet zelf) zéér dat het zo drastisch/bruusk moet eindigen maar geloof ons, het alternatief was véél slechter!

Deze keer was er geen kritiek dat er gemixed werd met illegaal materiaal (de fotobewijzen regel was een supermaatregel daartegen), maar tegen de "indirecte reproductie en verspreiding op een manier waardoor de leden van het publiek op een willekeurig moment en plaats de sets konden beluisteren".

Ook wordt er gevraagd om de sets te verwijderen van de download-locaties. Omdat dit niet op 1-2-3 mogelijk is, werd daarom de toegang tot de site met de urls (= het subforum dus) onmogelijk gemaakt.

Don't shoot the messengers :x

SaKT

Legacy Member
Omg..
Graag wat meer uitleg!!
Mja mss een speciale aparte site oprichten (die niets met telenet te maken heeft) en waarbij je erges een link er naar toe plaatst?
Petard..kvond da just zo iets wijs :/

Inv`

Legacy Member
Mja, zet allemaal jullie nieuwste mix in jullie sig

of maak een database met alle url van de mixjes

gunnie

Legacy Member
lijk me vrij obvious wie er achter vroeg :x
het zat er al lang aan te komen hé.

Destroyer

Legacy Member
miljaarde :eek: geluk dak de nieuwe PZ en desp nog afgehaald heb


:cry: :cry: een beetje uitleg is hier toch wel op zijn plaats vind ik, tis nie omda ge toegeeft da sabam zijn zegje gedaan heeft, da ze het telenet forum gaan sluiten :ironic:

Desperatozz

Legacy Member
jawadde

mjah ... kdenk dat dit ooit moest gebeuren ...

maar 't is toch een zwarte dag voor de KOPENDE muziekliefhebber ...

we zouden es op straat moeten komen ... dj's unite!

Jaws

Legacy Member
heel spijtig, ik veronderstel dat de mixcontests hier ook mee gedaan zijn :(

TRFluffy

Legacy Member
straks nieuwe thread op forum

"interessepeiling betoging tegen sabam-politiek" lol

ferre

Legacy Member
omg wa zitte gulle hier nu allemaal te blijten man, precies of heel jullie wereld stort in , en die post " een zwarte dag voor de kopende muziekliefhebber " slaagt ook nergens op, je wist dat het eens ging gebeuren en dan nu zitten ze weer allemaal te blijten en op sabam hun kap

DBK

Legacy Member
omg??? wa is er nu illegaal aan mixsets, die mensen hebben alles gekocht ( fotoproof ), als ge zo ga redeneren moogde radio ook afschaffen hé.
en what about die jump radiostationnetjes? ge gaat mij ni wijsmaken da die alles legaal hebben...

Addow

Legacy Member
We kunnen ons er alleen maar bij neerleggen, mensen. We wisten dat deze dag zou aanbreken voor ons hier op Telenet, en ahv photoproof hebben we het nog met meer dan een jaar kunnen uitstellen... chapeau zkee!

Nu is het nog een kwestie van dagen vooraleer ze 't partyforum op 't matje roepen! :D :D

Anywayz, de music community gaat niet bij de pakken blijven zitten, en zal meteen het tegendeel bewijzen door een 3de Rush'ke te houden?? Wat denken we ervan? En dat onder het motto "Let's unite !!" :P

Kyran

Legacy Member
Radio betaalt (veel) aan sabam om te mogen uitzenden.
Ge betaalt zelfs aan sabam om de radio te mogen op zetten in uw café (of gelijk welke andere plaats waar mensen bij elkaar komen).

Om een mixset voor promotionele doeleinden op uw site te mogen zetten moete 50 euro betalen per maand aan sabam.

In feite mag je niets doen met je muziek, zonder ervoor bij te betalen aan sabam.

Het zat er dus wel aan te komen dat ze het mixset forum gingen sluiten

Desperatozz

Legacy Member
ik ben pro-rush :p

desnoods zend'k es nen hele dag uit :p ... verzet tot in't oneindige ^^

Cyberkef

Legacy Member
DBK zei:
omg??? wa is er nu illegaal aan mixsets, die mensen hebben alles gekocht ( fotoproof ), als ge zo ga redeneren moogde radio ook afschaffen hé.
en what about die jump radiostationnetjes? ge gaat mij ni wijsmaken da die alles legaal hebben...

Deze keer was er geen kritiek dat er gemixed werd met illegaal materiaal (de fotobewijzen regel was een supermaatregel daartegen), maar tegen de "indirecte reproductie en verspreiding op een manier waardoor de leden van het publiek op een willekeurig moment en plaats de sets konden beluisteren".

Addow

Legacy Member
Cyberkef zei:
Deze keer was er geen kritiek dat er gemixed werd met illegaal materiaal (de fotobewijzen regel was een supermaatregel daartegen), maar tegen de "indirecte reproductie en verspreiding op een manier waardoor de leden van het publiek op een willekeurig moment en plaats de sets konden beluisteren".
Kef, ze vinden altijd wel een manier om het te verwoorden, er staat altijd wel een regeltje dat ze kunnen gebruiken in onze auteurswetgeving :|

Maar zoals je zegt, we zullen ons moeten redden met een niet-bedrijf gebonden forum... T-Spirit misschien? :p

!!AMD!!

Legacy Member
pfffffff hier kwam ik eens graag se, tssss. SABAM die kunnen men kloten kussen. Die maken gewoon de muziek kapot. Wat is er nu mis met een gezellig forum waar iedereen zen HOMEMADE mixje op neerzet... ze betalen verdomme bijna meer dan 10 euro vo een plaat is da nie genoeg mss??? Rotzakken zijn het...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan