Archief - CS:S > Peiling School voor counterstrike source

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wacko2000

Legacy Member
Hi,

Deze thread is gemaakt om te peilen of er interesse is voor het volgende :

Ik heb het al een tijdje in mijn hoofd en nu zou ik de mogelijkheden hebben om eraan te beginnen: Een 'school' voor counterstrike source.

Deze vraag is gericht naar de jonge/nieuwe counterstrike source speler. Zowel als naar teamleaders en actieve clanleden maar voor je iets replied eerst het volgende.

Ik ben irl beroepsmilitair en doe nagenoeg niets anders dan hele dagen met mensen werken, opleiding geven en onderricht geven in specifieke gevechtsprocedes. Ok dat is niet hetzelfde als css maar ik weet exact hoe ik structuur in een les moet brengen en de zaken interessant kan houden.
Zelf ben ik een aantal jaar clanleader geweest en mijn laatste clan was levitation waar ik backup was.

Ik kan je nog niet exact zeggen welke lessen er precies gaan gegeven worden maar ik kan je wel een algemeen beeld geven zoals de zaken er nu voorstaan. Om te beginnen zullen er Basic lessen gegeven worden en daarmee bedoel ik de verschillende wapens leren kennen qua doeltreffende dracht, kracht en recoil. Tips om beter te aimen, de mapkennis (meestgebruikte plaatsnamen, wallbangs, smokes,...). Movement (duckjump, bunnyhop, boosts, tricks,...) en tenslotte de individuele tactics of hoe je postities kunt houden, wanneer je best terugtrekt, hoe je flashes gebruiken, wanneer je best wapens opraapt en wanneer niet enz. De volgorde van deze cursi moet nog besproken worden want ik ben zeker niet van plan om deze lessen allemaal zelf te geven. Ik heb dan ook heel goede medeonderrichters waaronder een Belgische topspeler en een Nederlander. De bedoeling is dat we spelers klaarmaken om voor de eerste keer in een clan te stappen of om beter te worden. De lessen zijn dan uiteindelijk ook gericht naar het clangamen.

Hier is dan de eerste vraag want dit alles pakt een hele hoop voorbereidingen.
Hoeveel mensen zouden hierin geinteresseerd kunnen zijn? Hou het bij positieve antwoorden want das wss makkelijker te tellen, Thnx.

Er zullen ook mogelijkheden zijn om Leadership (specifiek voor teamleaders) te volgen. Tactics en communications. Hoe je tactics kunt ontwikkelen en verbeteren aan de hand van het kunnen van je teamleden. Ook voor compleet nieuwe mappen. Communications gaat dan weer over de afspraken die je maakt en hoe je teamspeak en ventrilo het best integreerd in je spel. Natuurlijk ook tips voor wanneer je iets exact moet timen.
Dit is de tweede vraag. Interesse? post it.

Verder worden er nog technische cursi voorzien:

• User configs, scripts and general css cvars
• Server configs, plug ins (zblock, cvarblock, clanbase, caleague, esl, ED anticheat,...)

Ook hier weer de vraag. Interesse? Post it

Tenslotte (en dat kan alleen als er voldoende mensen op afkomen) synthese oefeningen, mogelijk een bootcamp en/of een lanparty. Synthese oefeningen zijn uiteraard pcw's en indien er een bepaalde regelmaat van spelers is zelfs de mogelijkheid om officials te organiseren.

Veeeel werk dus vandaar eerst deze kleine peiling.
Het project zal zeker nog niet voor dit jaar zijn want ik ben zelf nog in afghanistan tot November 2007 doch ben nu al bezig met de content te schrijven voor de meeste Basic lessen.

De host voor dit project is ouN-gaming. Er zal op tijd en stond een link komen op hun website www.oun-esports.com naar de pagina voor inschrijvingen etc.
Natuurlijk kunnen we dit allemaal niet gratis doen maar ik beloof je dat de kosten zeer beperkt zullen zijn aangezien er niemand van ons iets aan wil verdienen doch slechts een bijdrage wil leveren aan de opbouw van een community. In elke sport begin je bij de jeugd ook in e-sports dunkt me.

Ben benieuwd

Wacko

PiXeL

Legacy Member
User configs en scripts zou ik niet direkt hulp aan geven, hoe minder hier aan geprutst wordt hoe beter of course! :p

gl met de rest van het project :)

Questro

Legacy Member
cs leerde imo al doende, maar als ge het opgestart krijgt, chapeau en wil ik er zeker aan helpen :D

wireke

Legacy Member
ff offtopic sry dervoor : edited by Gamb|t dan moet je het niet posten
ontopic : gl maar denk ni da er veel intresse gaat zijn

wacko2000

Legacy Member
Questro zei:
cs leerde imo al doende, maar als ge het opgestart krijgt, chapeau en wil ik er zeker aan helpen :D

Dat is nu is het verschil met mensen zoals jij die het wel zien en leren zonder verdere uitleg maar ik verzeker je dat er mensen zijn die wel degelijk een uitleg nodig hebben en die daardoor beter gaan spelen. Zeker niet iedereen is een natuurtalent en hoe sneller je zaken kan leren hoe minder tijd je moet besteden aan alles zelf uitzoeken. Ik kom van een andere game en heb 0.0 uitleg gehad over counterstrike, ik heb er dan ook een lange tijd over gedaan om op een redelijk niveau te komen.
Alle hulp die ik kan gebruiken is welkom.

Cheers

BioHzRd.^.'

Legacy Member
Moesten we in america leven waar je met games je leve kunt sponseren cava.

Mooi initiatief maar gaat helaas in mijn ogen niet veel nut hebben. Leuk voor gaste die beginne en er nog wa geld in willen steken.
Spijtig maar ik denk dat je teveel moeite erin gaat steken.

Maar toch veel geluk en laten we hope dat ik het mis heb !

Gsus^!

Legacy Member
Een goed idee om spelers te trainen enz, alleen denk ik niet dat er zullen zijn die geld voor willen geven... :)

Knacky

Legacy Member
Zijn da dan online lessen en uitleg ?
sorry ik begrijp het nog niet 100% :(

wacko2000

Legacy Member
Het geld gaat echt belachelijk weinig zijn maar het moet iets zijn anders gaat er weinig sprake zijn van discipline.

Pieter-Geert

Legacy Member
gl met project, zou natuurlijk mooi voor jullie zijn mocht dit lukken, al denk ik ook dat dit bvb in landen zoals america enz beter zou aanslaan (als het lukt mss internationaal gaan ;) en stinkend rijk worden aan amerikaanse rijkeluiskindjes )

Oct

Legacy Member
Gl ermee, leer ze btw ook om 'schuin' op ladders te kruipen, kbegin het wa beu te worden van altijd achter die trage slakken te hangen :)

naga

Legacy Member
Dit meen je toch niet man. I'm sorry for wrecking the dream, maar stop ermee. Games zijn fun, de leercurve maakt deel uit van die fun. De mensen die willen betalen om lessen in games te willen volgen moeten worden beschermd van zichzelf, zeker als ze die lessen willen volgen van iemand die nauwelijks ervaring heeft. Tot daartoe (EN DAN NOG) als een Europees topspeler (EN DAN NOG²) lessen wil geven...

N/O

Oct

Legacy Member
fraG^ zei:
HAHAHAH CS-SCHOOL, deze forum wordt lamer en lager met de dag. Wake up, tleven bestaat ni uit cs

Ksnap nie wa je er zo belachelijk aan vindt tbh? Ge kunt tegenwoordig voor alles al online lessen volgen...

En als mensen een paar lessen willen volgen waardoor ze beter gaan presteren op pubs dan gaan ze er toch meer plezier aan beleven niet?

Voor mij persoonlijk zou het niet nodig zijn omdat ik al veel fps games heb gespeeld voor css, maar ik zie dagelijks wel mensen die al een lange tijd spelen en die met een paar simpele tips een veel hoger kd ratio zouden halen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan