Archief - Wikipedia

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boris Barowski

Legacy Member
Hallo iedereen,

Er wordt op dit forum enorm veel verwezen naar wikipedia, maar dragen jullie zelf ook bij tot wikipedia?

Hebben je al zelf hele artikels geschreven? of kleinere aanpassingen doorgevoerd ? Of op welke andere manieren ben je betrokken bij het wikipedia project?

En welke artikels heb jij dan geschreven ?


EagleEye

Legacy Member
Ik ben een fervent gebruiker ervan, maar qua editing heb ik enkel af en toe wat bemerkingen gezet in de discussieruimtes van de artikelen... Direct editing zonder opmerkingen enkel voor dode links of dergelijke.

Bontus

Legacy Member
Ik heb zelf een 4tal artikels geschreven.
Er kruipt imo iets teveel tijd in, en als je iet of wat Engels kan vind je gegarandeerd een pracht van een artikel op de Engelse wikipedia.

Dakantochnie

Legacy Member
Het is mij al een paar keer overkomen dat ik er eerst de spellingsfouten uithaalde en dan pas het artikel las.

Anoniem04

Legacy Member
Paar aanpassingen gedaan in een artikel over een game.

Fighting Hobbit

Legacy Member
Het enige wat ik ooit gedaan heb is symbolen van fysische grootheden aangepast naar internationale conventies om zo verwarring te vermijden.

LSDsmurf

Legacy Member
Fouten aanpassen, info bijvoegen, foute info verwijderen en updaten doe ik vrij regelmatig. Maar nieuwe artikels toevoegen slechts amper.

deathsythe

Legacy Member
ik heb er vroeger als ik mijn geschiedenis moest leren een artikeltje voor fun over de gatlin gun geschreven, dat het eerst zijn intrede deed in de amerikaanse burgeroorlog, maar kvinnet niet meer weer, wss gedelete na nen tijd dat er ni naar gezocht werd ofzo

*edit
ah gevonde :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gatling_gun

Therif

Legacy Member
Foutjes uithalen...
Soms zijn er in 't Frans of Nederlands zinnen die gewoon niet kloppen en dan verbeter ik da... als 'k tijd heb tuurlijk :)
Ben niet 100% op mijn gemak om Engelse zinnen te verbeteren(behalve als het flagrant is)

ironhorn

Legacy Member
gebruik het, voeg soms kleine dingen toe (maar geen artikels enz.)

killgore

Legacy Member
Ik zit regelmatig op de engelse aanpassingen te maken.
Vooral wetenschappen & muziek.

Het enige nadeel is dat op muziek vlak veel van die aanpassingen onmiddellijk leiden tot discussie, vuil subjectief gedoe :p.

vyeate

Legacy Member
Paar spellingsfouten en 1 keer een geschiedenis fout verbeterd

Gromme

Legacy Member
Maar dan kan je eigenlijk gewoon toevoegen wat je wilt? Als je dan van die stelletje jackassen heb die foute info toevoegen.

Gentille

Legacy Member
Ik gebruik wel veel wikipedia maar zelf stukken toegevoegd heb ik nog niet gedaan.

TiZon

Legacy Member
Gromme zei:
Maar dan kan je eigenlijk gewoon toevoegen wat je wilt? Als je dan van die stelletje jackassen heb die foute info toevoegen.

er is altijd wel controle hoor :)

Gentille

Legacy Member
Gromme zei:
Maar dan kan je eigenlijk gewoon toevoegen wat je wilt? Als je dan van die stelletje jackassen heb die foute info toevoegen.

Alles wat word toegevoegd door gebruikers wordt nagekeken.

a242050

Legacy Member
Ik verbeter regelmatig spellingsfouten of gewone fouten, of voeg wat info. toe, maar een heel artikel toevoegen heb ik nog niet gedaan.
En ahja fout info. wordt er echt wel direct verwijderd en dan krijgt hij die het gepost heeft op zijn ip een warning, als je een paar warnings hebt, wordt je ip van wikipedia geband. Ik weet dit omdat ik ooit eens op 21 januari mijn verjaardag heb gepost en ze hebben dat binnen de 20 minuten verwijderd. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan