Archief - wifi stelen illegaal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sephiroth

Legacy Member
als ge nu bv "toevallig" op uw gebuur zijn netwerk zit met uw usb wifi stick...en die gaat er mee naar de politie (paranoia dattem is) kunnen ze dan iets doen? is het strafbaar met gevangenisstraffen/boetes?
dit vraag ik niet omdat ik het doe maar gewoon louter omdat ik me afvraag of het wel illegaal is of niet. maar het probleem is, als die zijn router als acces point instelt, heeft iedereen toch in principe de toestemming om erop te verbinden?

orez

Legacy Member
als em da ni beveiligd eeftem pech.
Dan is da een "public accesspoint"

WEP/WPA bestaat ervoor om die public accesspoint net private te maken..

Messias.

Legacy Member
Niets kan u verbieden om golven in de lucht op te vangen, die zijn namelijk van iedereen, mààr een beveiliging omzeilen mag niet.

GMotha

Legacy Member
Als ze't niet beveiligen, vragen ze'r zelf om.
Want als ze kunnen zien dat ge op hun wifi zit, zullen ze waarschijnlijk ook weten hoe het te beveiligen.

SuperstarDragon

Legacy Member
Als iemand zijn voordeur niet dicht doet en er ligt 2000 euro op de grond en dat wordt gestolen. Dan vraag je er gewoon om.

Messias.

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
Als iemand zijn voordeur niet dicht doet en er ligt 2000 euro op de grond en dat wordt gestolen. Dan vraag je er gewoon om.

Mja, subtiele nuance: onbeveiligde WiFi golfjes opvangen is niet stelen.

KULeest

Legacy Member
Sinds 1 september 2006 is er een wet die het VERBIEDT om op draadloze netwerken te surfen van buren, ook als die niet beveiligd zijn. Bij toestemming van de buren mag het wel...

zotteluc

Legacy Member
zoals in:

hey cool sinds ik nieuwe buren heb kan mijn laptop op internet

euhm

zal wel aan windows update liggen zeker :unsure:

Sephiroth

Legacy Member
ma als die nu bv de flikken bellen, kunnen ze mij dan nog altijd pakken? kbedoel het enigste wa ik moe doen is die usb stick wegsmijten dan? of kunnen ze het achterhalen via weblogs enzo?

zotteluc

Legacy Member
ge moet er van uitgaan dat zowat alles wat ge doet in windows wel ergens gelogd wordt. Dus, als dien buur kan zien dat gij op zijn netwerk zit, dan zal die daar zeker ook wel een logfile van hebben met uw ip adres ofzo.

Sephiroth

Legacy Member
mijn ip adres? hoe kan dat nu ik gebruik zijn ip adres... het enigste wat hij krijgt van mij is mijn mac adres

Drolsmurf

Legacy Member
Als ge nen onbeveiligde wifi hebt, gaat ge ook nie kunnen achterhalen ofda iemand eraan zit :p

Dr. Doezel

Legacy Member
Drolsmurf zei:
Als ge nen onbeveiligde wifi hebt, gaat ge ook nie kunnen achterhalen ofda iemand eraan zit :p

wou ik ook net zeggen :D


Begin wel niet te downloaden op een ander zijn account, als die plots op smallband zit gaat em ook niks vermoeden :ironic:

SMa

Legacy Member
hoe kan die buur nu zien dat jij op zen netwerk zit...
en het is niet dat je een moest kraken om op zijn netwerk te kunnen


maar in feite is het zowiezo wel stelen he
bandbreedte, download, upload, ...

Kandul

Legacy Member
edraket zei:
alsem u mac adres heeft, kan hij het nog altijd tracen...

En hoe doe je dat dan wel niet? Bestaan er programma's die meten vanuit welke richting die specifieke golven komen ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan