Archief - wifi stelen illegaal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

QplQyer

Legacy Member
prozackx zei:
zijn buur is toch bandbreedte kwijt?
Het ging over een bestand kopiëren, niet de bandbreedte (die is hij niet kwijt bij een bestand over het netwerk kopiëren, noch het bestand is hij kwijt).

Suicide Monkey

Legacy Member
Ik heb nog nooit echt misbruik gemaakt van een draadloos netwerk zonder beveiliging buiten ene keer in barcelona waar ik vlug efkes een paar adressen opzocht op internet maar als je eens met je pda een kort ritje maakt in de buurt verschiet je ervan hoeveel mensen er zijn die geen beveiliging hebben op hun netwerk. Bij mijn vriendin haar nonkel was er ook eens iemand langsgeweest die zijn draadloos netwerk ging beveiligen maar blijkbaar had die enkel op de laptop de beveiliging ingeschakeld had zonder iets te veranderen op de router :D

Laurens100

Legacy Member
Ik vind niet dat men moet beginnen profiteren van onbeveiligde netwerken, maar ik vind het toch wel erg dat je strafbaar bent als je even op het internet van de buren zit. Windows maakt automatisch verbinding met onbeveiligde draadloze netwerken en voor je het zelf weet zit je er op.
Je wordt gewoon gestraft omwille van de ontwetendheid van iemand anders!
Ik vind dat zij ook zouden moeten gestraft worden! Dat is toch ook zo bij mensen die hun auto open laten staan?

ShPonGle

Legacy Member
je kan het ook tegenkomen (lees: zelf doen) zonder dat je het wil (dhcp - onbeveiligd netwerk in de buurt - wireless zero configuration service) dus ja je kan er over blijven discussieren

Blood_Raven

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Nie zeveren hé, der zijn genoeg mensen die niet weten hoe ze zo iets moeten beveiligen.

Ze laten zo iets instaleren door een neefje die der toevallig iets van kent, die beveiligt dat niet, die mensen zelf zijn er zich niet van bewust maar de lokale pubergebuur kan er wel van profiteren.

Wat ook veel voorkomt is dat het origineel wel beveiligd is tijdens de instrallatie door telenet(of anderen) maar dan komt 'den Jos' me zennen laptop en dien zaagt da em nen key moet ingeven vo op't internet te geraken.
Waarna de mensen dat hele zootje maar resetten waardoor 'den Jos' der wel op kan.
Met als gevolg dat iedereen kan meeprofiteren.

MAC adressen hebben geen waarde voor een onderzoek, ze zijn heel snel aanpasbaar.
Sommige van mijn PC's hebben een spoofed MAC omdat dit wat makkelijker is voor mij om te herkennen.

Lijn uit mijn DHCP table:
enira 192.168.0.100 de-ad-be-ef-ca-fe May/18/2007 22:14:38

Trouwens die MAC's komen niet buiten uw lokaal netwerk dus nen scan op ISP niveau is onnuttig (zoals iemand zei).

night ghost 128 zei:
LOL?

Goei voorbeelden die lectoren. :p
Jah Windows XP durft soms automatisch verbinding te maken met zulke netwerkjes.

pieta

Legacy Member
er bestaat tochook een iste met alle onbeveiligde netwerken(dat door mensen die het ontdekken wordt toegevoegd)

L0k1-

Legacy Member
Blood_Raven zei:
Trouwens die MAC's komen niet buiten uw lokaal netwerk dus nen scan op ISP niveau is onnuttig (zoals iemand zei).


ahhzo, ik dacht altijd dat men u langs dat toch kon opsporen, alhoewel als dit waar zou geweest zijn, zou men een probleem hebben met zelfde MAC adressen op nationaal niveau. is dus eigenlijk wel logisch :p

Garmir

Legacy Member
Hier in de straat zijn er een 40 tal netwerken. 1/3 er van is niet beveiligd.

Op die van mij zalje in elk geval niet opgeraken. we zitten hier met een 128bit encrypted key :) 26 tekens random. Ja ik ken dat ding compleet uit mijn hoofd :p

EverlastingHate

Legacy Member
ALs ge in een appartement woont is het zeker aan te raden uw netwerk te beveiligen. Veel moet dat niet zijn, 64bit wep encryptie is meer dan genoeg.

ComputerVISTA

Legacy Member
EverlastingHate zei:
ALs ge in een appartement woont is het zeker aan te raden uw netwerk te beveiligen. Veel moet dat niet zijn, 64bit wep encryptie is meer dan genoeg.

Overal is dan aan te raden ^^

QplQyer

Legacy Member
L0k1- zei:
ahhzo, ik dacht altijd dat men u langs dat toch kon opsporen, alhoewel als dit waar zou geweest zijn, zou men een probleem hebben met zelfde MAC adressen op nationaal niveau. is dus eigenlijk wel logisch :p
MAC-adressen zijn normaliter uniek.

En 64 bit WEP? Dan toch liever WPA, WEP is nogal snel gekraakt als men het wilt.

Robinvv

Legacy Member
Hier ook voorgehad al ...

Buur stond inééns tussen mijn netwerk :D
Maar wij zijn ook al op dat van hem geweest dus ...(zo printen 'u netwerk is onbeveiligd' zou nog wel een tip zijn :lol: (moet nemen en delen in het leven) :applause:
Ik denk dat er in totaal al 3 buren ofzo op mijn signaal ooit geconnecteerd hebben. Nuja, zitten ze er constant op dan activeer ik MAC-filter wel

Maar zit er zo iemand een uurtje ofzo op, en niet dag achter dag, zit ik er niks mee in.

Mij zetten ze nooit meer op Smallband :naughty:
Nooit van mijn leven meer :D

Edit* open is open; beveiligd is beveiligd ... Ik vind dat als het open is niet illegaal is. Moeten maar beter hun gebruiksaanwijzing lezen

Denk niet dat er iemand een onbeveiligd tegenkomt, dat die het niet zou laten om erop te connecteren,
Btw; op véél onbeveiligde netwerken staat wel de MAC-filter aan heb ik horen zeggen.

FLT

Legacy Member
QplQyer zei:
MAC-adressen zijn normaliter uniek.

En 64 bit WEP? Dan toch liever WPA, WEP is nogal snel gekraakt als men het wilt.

Niets van de wireless security op je routertje zal je helpen als men echt wil binnen geraken: mac filter, wpa(2), ...

Het is gewoon de bedoeling om de "toevallige" voorbijganger buiten te houden, en dit gaat al met een simpele WEP beveiliging. Dan zit je al 95% safe.

QplQyer

Legacy Member
FLT zei:
Niets van de wireless security op je routertje zal je helpen als men echt wil binnen geraken: mac filter, wpa(2), ...

Het is gewoon de bedoeling om de "toevallige" voorbijganger buiten te houden, en dit gaat al met een simpele WEP beveiliging. Dan zit je al 95% safe.
Neen, maar waarom stoppen bij WEP als je het nog veiliger kan maken, aangezien WPA activeren dezelfde moeite vraagt.

Crashtestdummy

Legacy Member
als ge nu met een laptopke op iemand zen internet zit en nooit op uw eigen internet...

ist dan mogelijk dat iemand ooit te weten komt wie ge zijt? :/

EverlastingHate

Legacy Member
QplQyer zei:
Neen, maar waarom stoppen bij WEP als je het nog veiliger kan maken, aangezien WPA activeren dezelfde moeite vraagt.

Pure luiheid mss, wep is vaak de standaardoptie :p, en vereist kortere paswoorden.

Ik kan ook wep 256 bit nemen. Mac filtering. Wpa psk, en wpa 802.1x

Radiance

Legacy Member
Dude87 zei:
als ge nu met een laptopke op iemand zen internet zit en nooit op uw eigen internet...

ist dan mogelijk dat iemand ooit te weten komt wie ge zijt? :/
Krijgt er hier iemand schrik ? :lol:

Alles kan, als ik uw internet gebruik begin te traceren weet ik in no-time wie gij zijt. Maar dan hebben we 't al over gerechtelijke procedures, een thuisgebruiker kan dat niet (als je 't maar af en toe gebruikt ook niet hoor).

Als de eigenaar natuurlijk in zen router logs gaat zoeken gaat ie daar uw MAC adres wel tegenkomen, wat uniek is voor uw netwerkkaart.

EverlastingHate

Legacy Member
QplQyer zei:
Neen, maar waarom stoppen bij WEP als je het nog veiliger kan maken, aangezien WPA activeren dezelfde moeite vraagt.

Pure luiheid mss, wep is vaak de standaardoptie :p, en vereist kortere paswoorden.

Ik kan ook wep 256 bit nemen. Mac filtering. Wpa psk, en wpa 802.1x, maar wep 64bit was nu eenmaal de eerste optie :p.

De meeste gebruikers weten trouwens niet eens hoe zwak of krachtig wep en wpa & co zijn of wat de verschillen zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan