Archief - wifi stelen illegaal?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dircstaut

Legacy Member
Radiance zei:
Krijgt er hier iemand schrik ? :lol:

Alles kan, als ik uw internet gebruik begin te traceren weet ik in no-time wie gij zijt. Maar dan hebben we 't al over gerechtelijke procedures, een thuisgebruiker kan dat niet (als je 't maar af en toe gebruikt ook niet hoor).

Als de eigenaar natuurlijk in zen router logs gaat zoeken gaat ie daar uw MAC adres wel tegenkomen, wat uniek is voor uw netwerkkaart.
hoe kunt ge dan in no time weten wie ge zijt als ge connectie maakt met persoon X zijn draadloos onbeveiligd netwerk als je via zijn IP adres op het internet zit en je eigen MAC adres softwarematig veranderd?

QplQyer

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Pure luiheid mss, wep is vaak de standaardoptie :p, en vereist kortere paswoorden.

Ik kan ook wep 256 bit nemen. Mac filtering. Wpa psk, en wpa 802.1x, maar wep 64bit was nu eenmaal de eerste optie :p.

De meeste gebruikers weten trouwens niet eens hoe zwak of krachtig wep en wpa & co zijn of wat de verschillen zijn.
Omwille van dat laatste is het dan ook dat men beter WPA aanraadt aan die mensen dan WEP. Aangezien zij het verschil niet weten.

Radiance zei:
Als de eigenaar natuurlijk in zen router logs gaat zoeken gaat ie daar uw MAC adres wel tegenkomen, wat uniek is voor uw netwerkkaart.
Zoals reeds gezegd is dat gemakkelijk te vervalsen natuurlijk.

FLT

Legacy Member
QplQyer zei:
Neen, maar waarom stoppen bij WEP als je het nog veiliger kan maken, aangezien WPA activeren dezelfde moeite vraagt.

Ik zeg ook niet dat je daar moet stoppen, ik zeg gewoon dat het al voldoende is om je netwerk te beschermen tegen mensen die vlug willen leechen.

Piejie

Legacy Member
Als je gewoon enkel de gewenste MAC-adressen toevoegd ben je toch ook al redelijk veilig? Dan staat er wel dat je netwerk "niet beveiligd" is, maar iemand anders kan er ook niet op omdat hij niet tot de veilige lijst van MAC-adressen behoort die je toegevoegd hebt.

Dit klopt toch hé?

Sephiroth

Legacy Member
nie echt dan spoofen ze gewoon de mac adressen die toegelaten zijn

Feignasse

Legacy Member
MAC-beveiliging is heel eenvoudig te omzeilen.

Ik maak thuis gebruik van WPA-encryptie, MAC-filtering, paswoord op configuratiescherm router, DHCP uitgeschakeld, aangepast subnet mask en ssid broadcast uitgeschakeld.

Feignasse

Legacy Member
Er moet maar één whizzkid in de buurt wonen...
Waarom halfslachtig te werk gaan, je netwerk grondig beveiligen neemt echt niet veel tijd in beslag.

ShPonGle

Legacy Member
Ulixes zei:
MAC-beveiliging is heel eenvoudig te omzeilen.

Ik maak thuis gebruik van WPA-encryptie, MAC-filtering, paswoord op configuratiescherm router, DHCP uitgeschakeld, aangepast subnet mask en ssid broadcast uitgeschakeld.
join the club :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan