Archief - redelijkheid van leerkrachten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
23-10-2006,een dag om nooit meer te vergeten,een dag om ieder jaar even bij stil te staan.

De ochtendzon kon er niet tegen optornen,geen goede SB,geen gelach,niets,werkelijk niets.

Vanmorgen het bericht gekregen dat een meisje van onze school dood is...oorzaak: zelfmoord,opgehangen.:angry:

Ik stond werkelijk aan de grond genageld toen ik het nieuws hoorde vanmorgen van iemand vanop school. Meisje van 15 dood,kan toch niet? Zo drastisch,plots,opeens,zo direct,zo fucking hard onbeschrijfelijk.

Wat me ongeloofelijk hard stoort is dat wij langs geen kanten zijn ingelicht geweest.

Voor de 4e jaars was er deze morgen een korte samenkomst maar de rest van de leerlingen? Ahja,dat kan ons niet schelen éh! Sorry beste leerkrachten maar mij,als 17 jarige houd het me wel dégelijk bezig.

Iedere fucking,achterbakse leerkracht doet alsof er niets is gebeurd,er even bij stilstaan? Ahnee éh,de leerstof is véél belangrijker dan iemand die nooit meer terug komt....
Kutmentaliteit,waar zijn de redelijke leerkrachten?

Alle leerkrachten hadden afgesproken om een kaars te laten branden in klas en een gedichtje voor te lezen bij het begin van ieder lesuur.

3e lesuur: test van boekbespreking,ahja,véél belangrijker natuurlijk!
In het 4e lesuur had ik toch een klein gebaar verwacht van onze klastitularis. Juist niets,nada,rien,nothing,geen kaars,geen gedicht.
5e lesuur: Biokatalysatoren zijn natuurlijk véél belangrijker
6e lesuur: Eindelijk iemand die een kaarsje laat branden en het gedicht voorleest
7e lesuur: Frans,niets gezien

Is het omdat het de leerkrachten niet intresseert dat het ons,de leerlingen,niets intresseert?
Waar is de samenhang,de solidariteit?

SweetEmmaRose

Legacy Member
Zou je je beter niet bezig houden met te begrijpen waarom ze het heeft gedaan?
Alle, gebt ws iemand nodig om kwaad op te zijn, maar wees dan kwaad op haar ..
Idd, tis heel erg. Kweni, als je er zelf nu over was begonnen in de les had, denk ik, geen enkele leerkracht gewoon u genegeerd..

Dakantochnie

Legacy Member
Het zou me niets verbazen moest de leerkrachten gevraagd zijn erover te zwijgen.

Nuja, indien niet vind ik het redelijk schandalig en deel ik je mening moet ik zeggen. Er zijn soms van die leerkrachten die de grens van de redelijkheid aftasten en er soms ver onder gaan, maar ja...

Matja

Legacy Member
maja kwe nie. als da op de school gebeurde waar ik zat werd da omgeroepen tijdens de middag en werd er minuut stilte gehouden.
Verder werd daar in de andere lessen ook niemeer over gesproken. Meeste van de school kenne die persoon dan wss ook nie.
Voor de klas zelf van betrokkene werde we opgevangen in speciale lokalen en hebbe we 3 dage geen lessen gehad en begrafenis mogen voorbereiden enzo.

den Acid Burn

Legacy Member
het is toch normaal dat dat niet over heel de school rondgebazuind wordt door leerkrachten?
enkel de klas waarin dat meisje zat moet daarover ingelicht/opgevangen worden imo.

en zelfmoord plegen = lame

ManhunteR

Legacy Member
toch vrij normaal
ge hebt er uiteindelijk niets mee te maken, en moest het nu om een meiske van een ander school gaan, was er toch niets veranderd

gij zijt er curieus naar, en gij wilt da da int midden van de belangstelling staat, mss ni zo goe voor de mensen die er ECHT verdriet voor hebben, laat hen da verwerken, niet iedereen.

ik denk dat uw nieuwsgierigheid gewoon de bovenhand heeft en emoties hier nie veel aan te pas komen.kvindet goe van de leerkrachten dazer gene show rond hebbe verkocht, het zijn uw zaken ni, en hoe minder aandacht er van de massa komt die er niets mee te maken heeft (en dus ook diegenen die zich interessant willen maken met 'hun versie' van de feiten, want die zijn er altijd), hoe beter de mensen die er wel om geven het kunnen verwerken

EverlastingHate

Legacy Member
Er vallen constant dooi, moeten we daarom er constant bij stilstaan, dan bewogen we gewoonweg niet meer. Ge kende ze wsl nog niet eens.

En elk uur een gedichtje zou me wat te veel van het goede zijn.

WillemVM

Legacy Member
zelfmoord= lame idd (allee in de meesten gevallen toch)

en tis normaal da ze daar niks over zeggen, als da meiske ni in u klas/jaar zat, die moeten zwijgen.
Waarom denk je dat nooit de reden wordt vertelt wanneer een leerkracht niet op school is?

Stancke

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Zou je je beter niet bezig houden met te begrijpen waarom ze het heeft gedaan?

Waarom? Vrijdag stond ze nog te huppelen en te puppelen als een teletubbie,er zijn duidelijk problemen maar niemand wist er iets van,haar zus niet,niemand gewoon. Duidelijk was dit het verkeerde beeld naar de buitenwereld toe. Het is én blijft voor mij een raadsel. Het is al de 2e "tiener" in minder dan 2 maand tijd die ik verlies

Dakantochni zei:
Het zou me niets verbazen moest de leerkrachten gevraagd zijn erover te zwijgen.

Waarom nemen dan leerkrachten het initiatief van een kaars en een gedicht?
Tijdens de 6e lesuur (geschiendenis). Een héél schappelijke mens,Den Freddie zal dit wel beamen.
Die kaars brande al van in het begin van de les en de leeraar was duidelijk geirriteerd dat wij van niets wisten,leraar heeft zelf geweent,ookal gaf hij geen les aan het meisje.

lttuvix

Legacy Member
bwa, als je haar persoonlijk zou kennen dan zou ik idd ook wel de reden willen weten, ma als je haar zou kennen zou je da mss al weten.
If u don't know her don't start about it, hetzelfde met andere leraren die er geen les van hebben

Tis erg, maar als haar niet kent hoef je je er niet bij de moeien, gewoon omdat ze in uzelfde school zit? :)

ge kunt toch nie verlangen dat leraren die dat klas niet heeft gehad en haar niet kende erover rouwen?
na een tijdje word er wel eens over de speelplaats gesproken en weet je de reden ook

Die kaars brande al van in het begin van de les en de leeraar was duidelijk geirriteerd dat wij van niets wisten,leraar heeft zelf geweent,ookal gaf hij geen les aan het meisje.

ben ik nu onmenselijk als ik zeg dat dit wel heeeel raar en onlogisch is :wtf:

Zero Grav

Legacy Member
Wilt ge misschien ook 5 minuten pauze voor elk negertje dat sterft in Afrika? :ironic: Waarom zoudt gij in godsnaam bezinning moeten hebben en nog belangrijker, waarom overdrijft ge zo zwaar? Als gij het zo belangrijk vindt om een gebaar aan die ouders te tonen, ga dan naar de mis/begrafenis en maak duidelijk aan die ouders dat ge er voor hen zijt..

En goh, wat zijn die leerkrachten toch achterbaks, ze geven les terwijl iemand die totaal onbekend is zelfmoord pleegt, burn them!
Een kaars branden elk begin van het lesuur.. Ja, dat is wel dé oplossing!

Lijkt hier eerder alsof ge dat meiske haar dood in het belachelijke trekt dan iets anders met uw overroepen gedoe.

PapaGanz

Legacy Member
Precies of het zijn uw zaken wat dat meisje bezielde?
Moet haar dood over heel uw school uitgesmeerd worden?
Nogal logisch dat dat niet in elke klas wordt besproken

dibo

Legacy Member
Jij hoort liever 7 keer op een dag van elke leraar hetzelfde ofzo? Ik ben er zeker van dat er in de kapel van uw school iets zal staan/iets zal georganiseerd worden om dat meisje te herdenken. Kan je dan daar over de middag niet naartoe gaan? Sommige leerkrachten achten zich misschien niet in staat om erover te praten (in de ene klas zal dit al beter gaan dan in de andere), wat ik maar al te goed begrijp. Dat zijn ook geen supermensen hoor...

Allei, no offence hoor... Ben zelf leerkracht van opleiding. ;)

EverlastingHate

Legacy Member
Bij ons is er nooit meer geweest dan een minuut stilte of zo, maar meer ook niet.

En achteraf hoorde de vragen:" wie was dat", "kende gij dien".

Joown

Legacy Member
overreact!!
ken je het meisje persoonlijk?! Ok dan kan ik denken van ja het is erg. Ken je haar niet, kun je natuurlijk wel een teken van medeleven geven, maar om daar een hele tijd bij stil te staan...neen! Ok iedereen herdenkt een overledenen op zijn eigen manier. Maar een kaarsje branden en een gedichtje voorlezen gaat het meisje niet terug brengen. Er gebueren elke dag zo een dingen. Face it gewoon!

lttuvix

Legacy Member
ge moet ook inzien dat leraars heel veel studenten gaan verliezen

dus ze mogen ook niet te close geraken met hun leerlingen, anders gaan ze opt einde der ook door geraken
*edit*
ik vind de reacties hier ook wel vrij ongepast tbh

er gebeuren elke dag wel zo een dingen, ma daarom moet ge het nog altijd niet als vanzelfsprekend zien tbh en zeker nie oordelen dat mensen zielig zijn, je kan dat denken maar zo een dingen zeg je niet
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan