Archief - Kat gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Onze kat is sinds gisteren overleden. (had tumor en moest inslapen).

Nu zijn we erover aan't denken om weer een kat in huis te halen maar we zoeken eerder naar een soort.

Een kat dus met heel veel haar, zodat ze een beetje ontploft lijkt. Onze vorige kat (god hebbe haar ziel) was ook al zo-eentje in die aard maar nu willen we nog extremer gaan. Liefst met kleuren als ros/rossig/grijs.....

Ben zelf van antwerpen.

Weet iemand wat voor soort kat dat je daarvoor moet aanspreken?

Mr zappa

Legacy Member
... hier in gent kan je ze anders zo van de straat plukken en meenemen... :D

..Ze hebben hier een ganse boot met poezen die ze niet kwijtgeraken...
(Ge weet wel dienen poezenboot waar die blonde poes, joyce, de meter van is) :D

**Timme**

Legacy Member
Gromme zei:
Onze kat is sinds gisteren overleden. (had tumor en moest inslapen).

Nu zijn we erover aan't denken om weer een kat in huis te halen maar we zoeken eerder naar een soort.

Een kat dus met heel veel haar, zodat ze een beetje ontploft lijkt. Onze vorige kat (god hebbe haar ziel) was ook al zo-eentje in die aard maar nu willen we nog extremer gaan. Liefst met kleuren als ros/rossig/grijs.....

Ben zelf van antwerpen.

Weet iemand wat voor soort kat dat je daarvoor moet aanspreken?
Dan denk ik spontaan aan een Perzische kat, zoals we er thuis ook 1 hebben lopen. Als je nog extremer zoekt... zou ik niet direct weten.

Gromme

Legacy Member
Een perzische kat idd, maar ik denk er zelfs over om ineens twee katten in huis te nemen, tegelijk. Waarom? Omdat ze elkaar dan toch nog als gezelschap hebben, omdat het eigenlijk echt voor binnen is.

**Timme**

Legacy Member
Gromme zei:
Een perzische kat idd, maar ik denk er zelfs over om ineens twee katten in huis te nemen, tegelijk. Waarom? Omdat ze elkaar dan toch nog als gezelschap hebben, omdat het eigenlijk echt voor binnen is.
Is wel een goed idee 2 katten nemen, zo hebben ze altijd gezelschap. Wij hebben thuis naast een perzische kat, ook een cornish rex. Deze laatste heeft een heel goed karakter. Maar niet iedereen vindt die mooi. Gewoon 2 perzische is ook geen enkel probleem natuurlijk.

Varathx

Legacy Member
Koop u nen Maine coone, ze zijn de schoonste en de grootste katten die er zijn en superlief maar toch niet zonder karakter. Zeker aan te raden :)
Wel geen kat voor buiten te laten zitten want ze pakke ze zo mee, maar de Maine coone heeft ook geen behoefte om dagelijks buiten te zitten. Alhoewel onze kat al eens graag in den hof komt als het goed weer is :)

Groooote kater, lovely persies ne leeuw

Gromme

Legacy Member
Maine Coon : De Maine Coon is het grootste en zwaartste natuurlijke (huis)kattenras, gekenmerkt door een halflangharige vacht met brede kraag rond de nek en vaak pluimpjes op de oren.

Noorse boskat :

Noorse boskatten zijn intelligente en tolerante katten, ze zijn speels en hebben veel energie. Aan de andere kant zijn ze ook arrogant en eigenwijs. Ze willen graag een maatje hebben in de vorm van een andere kat of hond, een Noorse boskat kwijnt weg als hij alleen wordt gehouden. Ze zijn graag in het gezelschap van mensen.

De Noorse boskat is een redelijk grote kat met een dubbele vacht. Een dikke, wollen ondervacht en een gladde, wat vettige bovenvacht. In het voorjaar verliest de Noorse boskat veel vacht waardoor hij er uit kan zien als een kortharige kat. In de herfst komt de vacht weer terug en heeft de Noorse boskat een volle kraag, veel haar op de flanken en achterpoten en een pluimige staart.
Katers wegen gemiddeld 5 tot 8 kilo en poezen zo'n 3 tot 6 kilo. Ze hebben stevige botten en zijn gespierd. Het duurt gemiddeld 3 à 4 jaar voordat een Noorse boskat volledig volgroeid is.
Qua uiterlijk lijken ze veel op de Maine Coon en de Siberische kat.


Deze twee vorige samen met de Perzische kat beleven bij mij de voorkeur.

Edit :

@ Varathx : ja die lijken me echt prachtig, maar hebben die geen buitenruimtes nodig?.... Het is zo dat wij in een vrij groot huis wonen met een iets kleiner tuintje. Binnenshuis ruimte zat, buiten iets minder en zo'n kat wil ik niet op straat. Mijn ouders gaan wel binnenkort meer naar het groene landschap trekken dus ja.

**Timme**

Legacy Member
Van Maine Coone had ik nog nooit gehoord. Maar echt wel mooie katten. Perzen kunnen perfect binnen in huis blijven.

Varathx

Legacy Member
Gromme zei:
@ Varathx : ja die lijken me echt prachtig, maar hebben die geen buitenruimtes nodig?.... Het is zo dat wij in een vrij groot huis wonen met een iets kleiner tuintje. Binnenshuis ruimte zat, buiten iets minder en zo'n kat wil ik niet op straat. Mijn ouders gaan wel binnenkort meer naar het groene landschap trekken dus ja.


Bwaa het valt echt wel mee ze, als het zomer is wil ze wel af en toe is buiten in den hof en het is dan ook een plezier om de een 1/2uurtje buiten te zien spelen maar voor te rest heeft ze niet echt behoefte om dagelijks buiten te willen zijn. Als ik straks thuiskom (kzit op werk atm) zal is ff een fotoke laten zien van onze Suki, kheb al veel pics gezien van main coons maar kvin die van ons toch nog altijd de mooiste :)

JohnDodger

Legacy Member
Varathx zei:
Koop u nen Maine coone, ze zijn de schoonste en de grootste katten die er zijn en superlief maar toch niet zonder karakter. Zeker aan te raden :)
Wel geen kat voor buiten te laten zitten want ze pakke ze zo mee, maar de Maine coone heeft ook geen behoefte om dagelijks buiten te zitten. Alhoewel onze kat al eens graag in den hof komt als het goed weer is :)

Groooote kater, lovely persies ne leeuw
How man kerel :eek: Da heb ik nog nooit gezien :eek:

Mephisto

Legacy Member
Gromme zei:
Maine Coon : De Maine Coon is het grootste en zwaartste natuurlijke (huis)kattenras, gekenmerkt door een halflangharige vacht met brede kraag rond de nek en vaak pluimpjes op de oren.

Noorse boskat :

Noorse boskatten zijn intelligente en tolerante katten, ze zijn speels en hebben veel energie. Aan de andere kant zijn ze ook arrogant en eigenwijs. Ze willen graag een maatje hebben in de vorm van een andere kat of hond, een Noorse boskat kwijnt weg als hij alleen wordt gehouden. Ze zijn graag in het gezelschap van mensen.

De Noorse boskat is een redelijk grote kat met een dubbele vacht. Een dikke, wollen ondervacht en een gladde, wat vettige bovenvacht. In het voorjaar verliest de Noorse boskat veel vacht waardoor hij er uit kan zien als een kortharige kat. In de herfst komt de vacht weer terug en heeft de Noorse boskat een volle kraag, veel haar op de flanken en achterpoten en een pluimige staart.
Katers wegen gemiddeld 5 tot 8 kilo en poezen zo'n 3 tot 6 kilo. Ze hebben stevige botten en zijn gespierd. Het duurt gemiddeld 3 à 4 jaar voordat een Noorse boskat volledig volgroeid is.
Qua uiterlijk lijken ze veel op de Maine Coon en de Siberische kat.


Deze twee vorige samen met de Perzische kat beleven bij mij de voorkeur.

Edit :

@ Varathx : ja die lijken me echt prachtig, maar hebben die geen buitenruimtes nodig?.... Het is zo dat wij in een vrij groot huis wonen met een iets kleiner tuintje. Binnenshuis ruimte zat, buiten iets minder en zo'n kat wil ik niet op straat. Mijn ouders gaan wel binnenkort meer naar het groene landschap trekken dus ja.
Wij hebben thuis een perzische kat en een heilige birmaan (pic, pic en pic). Zo'n beesten kan je moeilijk buiten laten, ze zouden die nogal rap meenemen denk ik. Enfin, die zitten dus altijd binnen, zo erg lijken die dat niet te vinden. Af en toe laten we de perzische wel es loslopen in de tuin (als wij erbij zijn offcourse), beestje is vrij kalm, ge hebt het wel tijdig door als em naar de buren sluipt. :D

Beide hebben genoeg haar, die beesten ruien ook heel het jaar door. :p

Ge moet ook maar eens zoeken naar de Heilige birmaan. Naar mijn weten zijn dat ook lieve, sociale katten. Hebben half-lang tot lang haar dus zien er ook vrij fluffy uit. :) Katers worden ook vrij stevig.

Bolteh

Legacy Member
XoN`- zei:
http://www.movie-animals.co.uk/Images/Birman-(Seal-Point)---Octav.jpg

heilig birmaan seal point, zoals wij eentje hebben hier :)

ge kunt die in alle kleuren krijgen: seal, chocolate, blue, turtle ...

ogen zijn FENOMENAAL als ge dr henne kijkt, zo blauw echt prachtig !

Waren vroeger bewakers van tempels :p


Ok, later koop ik me zo'n kat.. 'k Vind zo'n ogen echt zalig, beke glijk een Siamese kat, maar die Siamese kunnen vrij arrogant en aggresief zijn (ervaring met 3 verschillende katten, alle 3 waren ze agressief >_<)

Mr. SLASH

Legacy Member
XoN`- zei:
http://www.movie-animals.co.uk/Images/Birman-(Seal-Point)---Octav.jpg

heilig birmaan seal point, zoals wij eentje hebben hier :)

ge kunt die in alle kleuren krijgen: seal, chocolate, blue, turtle ...

ogen zijn FENOMENAAL als ge dr henne kijkt, zo blauw echt prachtig !

Waren vroeger bewakers van tempels :p

heel mooie kat , keer ik alleen woon , is dat eerste huisdier , vind die zo mooi , heb die al aantal keren gezien , spijtig genoeg is mijne pa tegen huisdieren dus moet ik wachten tot ik alleen woon , maar heb altijd al een kat gewild en deze zijn echt vree mooi
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan