Archief - Ik ben te groot...jij ook?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoe groot ben je?


  • Totaal aantal stemmers
    283
  • Opiniepeiling gesloten.

JelleMees

Legacy Member
Je gaat broeken kopen in de "Jabebis", je vind praktisch niets in jouw maat.
Je gaat witte sportschoenen kopen in Hasselt, slechts 1 paar maat 47 in HEEL hasselt.
Je gaat zitten in de bus, je benen zijn te lang.
Je zit na 2 maanden vakantie opnieuw in de les en je krijgt na 2 maanden opnieuw pijn aan je rug en knieën.
Je gaat achteraan in een auto zitten, je zit met je hoofd tegen het plafon.
Je gaat achteraan in een auto zitten, je zit met je knieën tegen de zetel voor je.
Je gaat zitten achter het stuur in een auto, de zetel kan niet ver genoeg naar achter.
Je zit thuis achter de bureau, de bureau is te laag voor je benen.
Je moet in de klas naar voor komen om aan het bord te scrhijven, het bord kan niet ( of niet hoog genoeg ) omhoog.
Je loopt de trappen af op school, bij elke "bocht" moet je je bukken voor het laag plafon.
Je gaat naar beneden in de kelder, je moet je constant bukken.
Je koopt een bed dat groter is dan 2m10cm, je vind geen beddegoed voor zo'n bed.
Je wil een mountain-bike kopen, je vind er praktisch geen waar het stuur en de zadel hoog genoeg kunnen.
Je vriendinnnen vinden zich zo klein als ze langs je staan ( kan je niets aan veranderen natuurlijk :D ).
Je gaat naar een pretpark, je mag niet meer in bepaalde atracties omdat je groter bent dan 1m90.
Je gaat zitten aan een tafel op cafeé of in een eettent, het tafeltje is te laag.

Onze maatschappij past zich maar niet aan aan het stijgend aantal grote mensen. Is er EEN iemand die kan zeggen dat hij niet iemand kent die groter is dan 1m 90? Ik ben zelf 1m93cm en ik ken 5 mensen in mijn dorp die groter zijn dan mezelf. En ik ken niet eens zoveel mensen :)

Omdat ik zo "groot" ben is shoppen een ware hel en door alle zitplaatsen die niet gemaakt zijn voor mensen groter dan 1m80 heb ik last van mijn rug en knieën.

Ik vraag mij af hoe lang het nog moet duren voordat de miserie ophoud...de landen aan het noorden van ons zijn zich al jaren aan het aanpassen. Zo vind je in Nederland al héél mat meer schoenen in maat 46 of hoger...

TimeFtw

Legacy Member
Ik ben ook 1m92, maar kheb gelukkig maar een schoenmaatje 44,5, wat toch een verschil uitmaakt met 46 qua keuze.
Ik heb het echter totaal niet lastig met mijn grootte, kben zeker niet de grootste op school en ook kleren kopen vind ik niet zo problematisch, ik heb voor de meeste zaken een maatje XL en het aanbod in die maat is toch vrij groot vind ik.
Ivm dat bukken, dat klopt wel, hier thuis moet ik me ook altijd bukken om onder elke deur te gaan en als ik eens twee weken niet thuis geweest ben en ik kom terug dan stoot ik mijn hoofd overal tegen :p

JelleMees

Legacy Member
screwielowie zei:
Ivm dat bukken, dat klopt wel, hier thuis moet ik me ook altijd bukken om onder elke deur te gaan en als ik eens twee weken niet thuis geweest ben en ik kom terug dan stoot ik mijn hoofd overal tegen :p

Hier moest ik even mee lachen :lol: , omdat ik hetzelfde probleem heb. Een kameraad van mij heeft een grote kroonluster hangen bij de entree van zijn voordeur. Als ik er een paar maand niet meer geweest ben loop ik er ook tegen :D

dr.salt

Legacy Member
1m92 - schoenmaat 46/47


yeh, i know how much this sucks -_-

Darkness

Legacy Member
1m93, schoenmaat 44

wat op mij van toepassing is:
Je gaat zitten in de bus, je benen zijn te lang.
Je zit na 2 maanden vakantie opnieuw in de les en je krijgt na 2 maanden opnieuw pijn aan je rug en knieën.
Je gaat achteraan in een auto zitten, je zit met je hoofd tegen het plafon.
Je gaat achteraan in een auto zitten, je zit met je knieën tegen de zetel voor je.
Je gaat naar beneden in de kelder, je moet je constant bukken.
Je koopt een bed dat groter is dan 2m10cm, je vind geen beddegoed voor zo'n bed.
Je vriendinnnen vinden zich zo klein als ze langs je staan ( kan je niets aan veranderen natuurlijk ).
+
spiegel op kot hangt laag genoeg om van heup tot nek te kunnen bekijken, ik moet mij op mijn stoel zetten om mijn pruik te kunnen gellen :(

rechtervoet

Legacy Member
1m85 maar ik heb maat 46...i just got big feet:p
btw ik ga altijd in brussel achter schoenen, daar hebt je praktisch elke maat. Hier in nieuwpoort kijken ze me verwonderd aan als ik een 46 vraag.

koebeest

Legacy Member
1m90 hier en maat 46 schoen. Allemaal heel leuk enzo, groot zijn. MAAR op de hogeschool in die aula (vaste stoelen) zit ik met men knieen tegen de stoel voor mij geduwd (dus ik ga me aan de kant moeten zetten. Alsook in de bus heb ik hier last van. Ook als ik achteraan in de auto zit heb ik last met men benen en in sommige wagens (mijn eigen gelukkig niet) zit ik met men kop tegen het dak. Nuja , toch vind ik het leuk om zo groot te zijn.

tgc_9012

Legacy Member
rechtervoet zei:
1m85 maar ik heb maat 46...i just got big feet:p
btw ik ga altijd in brussel achter schoenen, daar hebt je praktisch elke maat. Hier in nieuwpoort kijken ze me verwonderd aan als ik een 46 vraag.
1m 75 schoenmaat 46/47. Das nog slechter. Tis maar een raar zicht, zo ne kleine gast me grote voeten :p

Defees

Legacy Member
kheb maar ne 45 en ik ben ne meter 95

en zo erg ist allemaal nie ze. ik ben al gewoon om iets meer gebogen rond te lopen (later ga da wel gevolgen hebben maar boeie)

JelleMees

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Later is de langste tijd van u leven lol.

Inderdaad. En ik zit nog 3 jaar achter de schoolbanken. Mijn rug is nu al zo zwak als die van een 60-jarige.

Wat grappig is is dat mensen zeggen "je moet iets heffen met je knieën, zo spaar je de rug", dan zeg ik "maar daar heb ik ook last van :D ".

RCoasterB

Legacy Member
Vergeet niet dat als ge ne meter 90 zijt dat ge niet meer in den Dalton Terror moogt in Walibi! :p

Ik heb net hetzelfde probleem met men 1.92m :(

Beetje de kreupele uithangen helpt u er nog op...

JelleMees

Legacy Member
RCoasterB zei:
Vergeet niet dat als ge ne meter 90 zijt dat ge niet meer in den Dalton Terror moogt in Walibi! :p

Ik heb net hetzelfde probleem met men 1.92m :(

Beetje de kreupele uithangen helpt u er nog op...

Idd, ik heb mij ook iets of wat laten inzakken om er in te mogen.
Belachelijk gewoon. De attractie is nogtans niet ZO oud.

TimeFtw

Legacy Member
Ja haha ik mocht ook niet op die dalton terror
Maar het heeft ook z'n voordelen hé, groot zijn

Epyon

Legacy Member
Zelf ben ik 1m92 (schoenmaat 46), maar ondervind niet echt veel problemen. Het is soms wat krap achteraan in een gewone auto en soms hangt er wel eens een luster in de weg (hé Cyberkef :angry: ), maar daar valt mee te leven. Dankzij mijn redelijk 'athletische' (smalle taille, brede schouders) lichaamsbouw heb ik ook niet echt een probleem om kleren te vinden. Ik vind zelfs dat de kledingstukken de laatste jaren ook 'meegroeien' met de bevolking.

Enkel bij het studeren is het wel lastig omdat je dan redelijk voorovergebogen over je bureau zit. En bij heffen doet je rug ook wel snel pijn vind ik. Maar voor de rest ben ik zeer tevreden over m'n gestalte :p .

RCoasterB

Legacy Member
JelleMees zei:
Idd, ik heb mij ook iets of wat laten inzakken om er in te mogen.
Belachelijk gewoon. De attractie is nogtans niet ZO oud.

Wat ge ook moogt doen is ne brief schrijven naar de DNV, die keuren die attracties, als ge die overtuigt krijgt ist goed. (btw: als ge er niet opmoogt en ge gaat naar de klachtenservice krijgde een ticket voor ergens in te gaan zonder te schuiven.)

Want ik ben zo'n bezeten pretparkmens en in exact dezelfde torens mag ik overal in, buiten dat ding in Walibi. En gaat dan eens in die attractie ernaast 'The Buzzsaw', probeert u daar eens in te wurgen als 1.92m mens? Daar gade kapot als dat ding overkop hangt.... :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan