Archief - Dikke Schande Van Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maartenddrv

Legacy Member
hallo,

er moet mij eventjes iets van het hart :

een week geleden heeft een Telenet-verkoper mijn grootmoeder aangeklampt.
hy wou haar natuurlijk lid maken van Telenet.

mijn grootmoeder moest hier niets van weten.

de verkoper boodt haar tenslotte aan om informatie op te sturen ... hiervoor moest ze wel eventjes een papiertje tekenen !!

nu krijgt mijn grootmoeder gisteren een brief van Belgacom waarin staat dat haar telefoonlijn overgeschakeld is naar Telenet !!!!

DIT IS PURE OPLICHTING !!!

ik weet niet hoe die verkopers werken, maar volgens mij werken die mannen op commissie !!

mijn grootmoeder heeft ook geen kopij ontvangen van wat ze getekend heeft (ook al zeer fishy als het om een contract gaat)

nu zou ik aan jullie mening hierover eens willen horen ...
zijn er nog zo gevallen bekend ?
wat kan hieraan gedaan worden ?
bij welke instantie van telenet moet ik zijn om deze abuse van de verkoper aan te geven ???

is er eventueel ook een Telenet-medewerker hier die mij eventjes te woord wil staan ?

ik ben hier echt niet goed van en dit moet en zal opgelost geraken.
graag jullie hulp, waarvoor nu al dank!

maarten

Godzilla*Akira

Legacy Member
IS spijtig geval dat wel overal eens kan gebeuren. Best eens gewoon naar telenet bellen, uitleggen en eventueel het contract beeindigen.

NeFerMeTu

Legacy Member
Normaal moet je toch binnen een bepaalde termijn kunnen afzien van die aankoop?
Ik keur zo'n methoden zeker niet goed, maar als mensen ook al eens zouden lezen voor ze iets zouden tekenen...

Preske

Legacy Member
pub.telenet.be
de klantenbelangenvereniging van telenet.
daar kunnen ze u vast helpen met die klachten.

maartenddrv

Legacy Member
NeFerMeTu zei:
Normaal moet je toch binnen een bepaalde termijn kunnen afzien van die aankoop?
Ik keur zo'n methoden zeker niet goed, maar als mensen ook al eens zouden lezen voor ze iets zouden tekenen...


mja, lezen voor je tekent ... als ze je vertellen dat het om informatie op te sturen is, blijft het oplichting

stomme vergelijking : maar wie leest de License Agreements bij installatie software ? (staan nochtans verdomd belangrijke dingen in)

ik hoop enkel dat Telenet dit niet aanmoedigd en dat de verkoper zijn verdiende loon krijgt

preske zei:
pub.telenet.be
de klantenbelangenvereniging van telenet.
daar kunnen ze u vast helpen met die klachten.

als je een klacht wilt indienen verwijzen ze gewoon door naar de helpdesk van Telenet. enig idee wat de beste weg is om die organisatie zelf te contacteren ?

belgacom en de helpdesk van telenet zullen het alvast horen

bedankt!

killgore

Legacy Member
NeFerMeTu zei:
Normaal moet je toch binnen een bepaalde termijn kunnen afzien van die aankoop?
Ik keur zo'n methoden zeker niet goed, maar als mensen ook al eens zouden lezen voor ze iets zouden tekenen...

Dat is juist, maar het blijft oplichterij (ookal doen ze alles "volgens het boekje"), en dat is nog steeds strafbaar.

Block

Legacy Member
direct annuleren, je kan dit makkelijk binnen de 14 dagen.

BambooZelD

Legacy Member
die verkopers van telenet maken u alles wijs om maar te verkopen ...


Heb ene aan de deur gehad voor digitale televisie ..

Ik zei hem dat ik zijne digitale brol niet moest hebben om dat ik uiteindelijk toch niets digitaal kom opnemen met eigen HD recorder en dat ik ook geen goesting had om 350 euro af te dokken voor hunne digirecorder waarvoor ge uiteindelijk per maand nog eens moet afdukken om iets te kunnen opnemen en dat ge dan het gene da ge hebt opgenomen hebt niets eens op DVD kunt branden.

Dieje gast mij proberen te overtuigen dat da allemaal nie waar is, dat da wel ging enz ...

echte schande telenet. Tzijn de grootste afzetters van België

Den dag dat ze hun monopolie op kabel verliezen, dan smijt ik heel diene telenetbak in de vaart !!!

FLT

Legacy Member
Dikke schande van dit topic ja!

Dus jij bezorgt Telenet een slechte reputatie (niet dat ik daar iets tegen heb :p maar het gaat om het principe) omdat uw bomma te lui is om iets te lezen vooralleer iets te tekenen?

Nuja... waarom niet hé :s

Nja flame maar op dat ze oude mensen willen bedriegen ik geef er niet om, lezen en dan tekenen

satanistje

Legacy Member
ik heb zelf voor telenet gewerkt als digital recorder verkoper en ben het na 1 dag afgestapt vanwege de onprofessionaliteit bij telenet. Ze veranderen hun contracten elke 10 seconden en verwachten dat je ze maar achterna springt.
Om nog maar te zwijgen over de ''bazen'' en hun arrogantie.

FORZA M

Legacy Member
FLT zei:
Dikke schande van dit topic ja!

Dus jij bezorgt Telenet een slechte reputatie (niet dat ik daar iets tegen heb :p maar het gaat om het principe) omdat uw bomma te lui is om iets te lezen vooralleer iets te tekenen?

Nuja... waarom niet hé :s

Nja flame maar op dat ze oude mensen willen bedriegen ik geef er niet om, lezen en dan tekenen

Lezen en dan tekenen is inderdaad aangewezen, maar kan jij dit op de één of andere manier ook maar ethisch verantwoorden? Telenet verkopers zijn net zoals alle andere verkopers irritant opdringerig, durven hun producten veel te rooskleurig voor te stellen, zijn moeilijk af te schepen,... Dit zijn allemaal "talenten" die je als verkoper niet kan ontberen, maar vlakaf liegen over de inhoud van een bindend document vind ik toch niet kunnen. Of het nu om ouderen gaat, of jongere mensen maakt niet uit.

NeFerMeTu

Legacy Member
BambooZelD zei:
die verkopers van telenet maken u alles wijs om maar te verkopen ...


Heb ene aan de deur gehad voor digitale televisie ..

Ik zei hem dat ik zijne digitale brol niet moest hebben om dat ik uiteindelijk toch niets digitaal kom opnemen met eigen HD recorder en dat ik ook geen goesting had om 350 euro af te dokken voor hunne digirecorder waarvoor ge uiteindelijk per maand nog eens moet afdukken om iets te kunnen opnemen en dat ge dan het gene da ge hebt opgenomen hebt niets eens op DVD kunt branden.

Dieje gast mij proberen te overtuigen dat da allemaal nie waar is, dat da wel ging enz ...

echte schande telenet. Tzijn de grootste afzetters van België

Den dag dat ze hun monopolie op kabel verliezen, dan smijt ik heel diene telenetbak in de vaart !!!

Persoonlijk heb ik nog ergere ervaringen met Proximus.
Ze hebben eens telefoongesprek gehad met m'n moeder en zo geregeld dat ik vast zat aan een freephone-abonnement.
Heel erg leuk: 1/ in een gesprek met persoon A ervoor zorgen dat persoon B tegen zijn weten in vastzit aan een abonnement en 2/ zelfs zonder dat 1 van de partijen iets tekent.
Hebben ze daar toch snel in orde mogen brengen.

Amaryllis

Legacy Member
Hier hebben ze ons liggen gehad met gas en electriciteit. Een vertegenwoordiger aan de telefoon. Hij zei tegen mijn vriend dat ze ons info gingen sturen... en wat krijgen een paar dagen later in de bus? Een brief dat ze onze gas en electriciteit al aan het overzetten zijn naar hun.
Nu ja, ze kunnen zich binnenkort aan een brief verwachten van een andere distributiemaatschappij dat zij onze gas en electriciteit overnemen.

Mr.Anderson

Legacy Member
Oe?? Was da diene gast nie van de reclame die kwam?
Dien met zijn geel body-warmerke?
Das nochtans nen lieven oor in de reclame :)

pr0ph3t

Legacy Member
ons ma heeft nog iets straffer voorgehad enkele maaanden / jaar leden. verkoper van een hollands bedrijf dat ook boeke over dierne verkocht. 11.30 ik lag ziek in mn bed. ineens komt moeder uit de kuiken staat daar nen hollander voor hare nues (wij hadden toen een voordeur dat ge langs buiten ook openkreeg als ze los was). hij antwoorde niet op mijn moeder haar vragen hoe en waarom hij zomaar binnekwam, maar dreigde gewoon tege mij moeder dat ze de papieren voor de boeke moest tekeken ofdat hij anders daar nog veel zou binne wandelen. na enkele kere te wiegeren zei em simpel: dan zet ik u naam eronder mevrouw. hij deed dat en wou nog niet vertrekken. ondertusse was ik door die tumult al beneden en had er maar nie beter op gevonden om onze lieve hond even binne te laten. de brave man was snel weg, en twee weke later was hij ook zn job kwijt.

ComputerVISTA

Legacy Member
FLT zei:
Dikke schande van dit topic ja!

Dus jij bezorgt Telenet een slechte reputatie (niet dat ik daar iets tegen heb :p maar het gaat om het principe) omdat uw bomma te lui is om iets te lezen vooralleer iets te tekenen?

Nuja... waarom niet hé :s

Nja flame maar op dat ze oude mensen willen bedriegen ik geef er niet om, lezen en dan tekenen

Sorry hé, maar een oud menske der in lullen met dingen waar ze niks van verstaat is easy hoor...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan