Archief - Censuur op 9Lives

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VMax

Legacy Member
Hoi,

Zoals iedereen wel weet zijn de mods niet verlegen om een postje te verwijderen. Ik wil hier een volwassen discussie over! Sorry jongens :)
Vind jij dat er teveel verdwijnt van het forum?
Dat de mods zich teveel permitteren?
Censuur?
Vrije meningsuiting?

Persoonlijk merk ik dat er een bepaald aantal users geviseerd wordt. In sommige gevallen heeft de post dan wél eens een nuttige inhoud maar verdwijnt de post nog. Opbouwende kritiek (die al dan niet op een slordige manier gebracht wordt) aannemen zijn ze ook niet zo goed in.

Ze overdrijven een beetje.

snake880

Legacy Member
Dat heb ik ook al gemerkt.
Er zijn misschien posts die wat grof zijn maar veelal zeggen ze wel wat we allemaal denken. Er zou dus wel wat losser gemodereerd mogen worden vind ik.

KO

Legacy Member
-V-Maxxor- zei:
Ik wil het probleem inderdaad nog eens opfrissen.

Het niveau van de gebruikers is misschien wat gedaald over de jaren, maar dat van de mods is er ook niet veel op vooruitgegaan.

Van vooruitgang is er geen sprake :)

JohnDodger

Legacy Member
Ik vind dat het nog meevalt, oftewel valt het mij gewoon niet op.

Dirty_Col

Legacy Member
Zolang ge zelf geen kritiek geeft op andere users, merkte der idd niet veel van :)

Robust²

Legacy Member
Ze viseren dan ook steeds dezelfde gebruikers, de gebruikers die vaker eens een sarcarstisch toontje durven opzetten in hun posts en commentaar durven geven op andere members.

ng

Legacy Member
Ik ervaar er weinig last van. Als ik iets report, dan komt daar wel reactie op. Misschien dat ze soms wel wat te snel verwijderen, maar ik merk het niet echt op.

Crashtestdummy

Legacy Member
kben blij da morpheus weg is, da was nen ergen int verwijderen :s

ericbetaald

Legacy Member
Het geval 'Hmgrwngd' is nu wel wat verminderd, maar hij wordt hier behandeld zoals de allochtonen in België.

Als je hem via argumenten de grond inboort wordt die post gewoon verwijderd, en blijft zijn hoela-gezever gewoon staan.

Als je dan toch vrije meningsuiting toepast, doe het dan in 2 richtingen.

Ook al het commentaar op de wedstrijd wordt hier verwijderd en regelrecht genegeerd, zelfs al bevat het geen flame.

russian

Legacy Member
Ik krijg als moderator eerder PM's dat er te weinig wordt opgetreden dan dat er te veel wordt opgetreden, en veel leden klagen dat hun reports niet telkenmale worden uitgevoerd. Ergens moet een gulden middenweg gekozen worden, en de laatste tijd tolereren we hier meer dan vroeger.

Je mag ook altijd om uitleg vragen waarom jouw post is verwijderd. We zijn op IRC te vinden en ook een PM is voldoende.

killgore

Legacy Member
russian zei:
Ik krijg als moderator eerder PM's dat er te weinig wordt opgetreden dan dat er te veel wordt opgetreden, en veel leden klagen dat hun reports niet telkenmale worden uitgevoerd. Ergens moet een gulden middenweg gekozen worden, en de laatste tijd tolereren we hier meer dan vroeger.

tgaat er niet zozeer om van te weinig op te treden. Het gaat erom dat er vaak met 2 maten en gewichten wordt gewerkt.

Kritiek op moderators moet je op algemeen vaak niet wagen (of toch niet bij elke mod) en dan ben je verkeerd bezig. En anderzijds mogen sommige gebruikers duidelijk meer als anderen. Hoewel ik daar tot op zekere hoogte nog kan inkomen, maar vaak gaat het erover, zoals ericbetaald al aanhaalde.

edit: en ² ericbetaald.

stoomboot

Legacy Member
Opfrissen? Dat ander topic is van april geleden...
Der is dus maw niks veranderd!

Ochja, mijn conlusie: Er mag hier allerlei nonsens gepost worden, maar onderling discussiëren wordt hier haast niet toegestaan. Zelfs als het volledig over het onderwerp gaat. Dan worden alle berichten van beide partijen gewoon volledig gewist met de uitleg "anders liep het binnenkort uit de hand"...

russian

Legacy Member
killgore zei:
tgaat er niet zozeer om van te weinig op te treden. Het gaat erom dat er vaak met 2 maten en gewichten wordt gewerkt.

Kritiek op moderators moet je op algemeen vaak niet wagen (of toch niet bij elke mod) en dan ben je verkeerd bezig. En anderzijds mogen sommige gebruikers duidelijk meer als anderen. Hoewel ik daar tot op zekere hoogte nog kan inkomen, maar vaak gaat het erover, zoals ericbetaald al aanhaalde.

edit: en ² ericbetaald.

Het is altijd mogelijk dat iemand die doorgaans positieve bijdragen levert onbewust op een beetje meer krediet kan rekenen. Indien je jezelf voelt geviseerd, kan het helpen om er met een moderator over te spreken of naar de ombudsdienst te gaan.

@ niels
Discussies zijn wel mogelijk, zie b.v. welvaartdraadje bij politiek waar er op het scherp van de snee wordt gediscussieerd.

killgore

Legacy Member
russian zei:
Het is altijd mogelijk dat iemand die doorgaans positieve bijdragen levert onbewust op een beetje meer krediet kan rekenen. Indien je jezelf voelt geviseerd, kan het helpen om er met een moderator over te spreken of naar de ombudsdienst te gaan.

Natuurlijk, dat is het deel waar ik geen probleem mee heb. Maar de gevallen zoals ericbetaald aanhaalde zijn er ook. Hmgrwngd lokte CONSTANT flames uit en het heeft maanden geduurd voor jullie hem banden. En zo zijn er nog wel wat individuen gepasseerd.
edit: en ivm hmgrwngd & die serpent-mensen bv.: ik heb die tientallen keren gereport zonder dat er actie tegen kwam.

Anderzijds krijgen er nu mensen infractions omdat ze commentaar hebben op die wedstrijd. Ok, ik kan het begrijpen dat het geen simpel initiatief is voor jullie, maar waar zijn we gebleven als je al geen commentaar meer mag geven ... .

russian

Legacy Member
killgore zei:
Natuurlijk, dat is het deel waar ik geen probleem mee heb. Maar de gevallen zoals ericbetaald aanhaalde zijn er ook. Hmgrwngd lokte CONSTANT flames uit en het heeft maanden geduurd voor jullie hem banden. En zo zijn er nog wel wat individuen gepasseerd.
.

Het is altijd mogelijk dat de moderators meer achtergrondkennis van een persoon hebben en hem daardoor -terecht- anders behandelen. Stel bijvoorbeeld dat er een jongen met autisme onder ons is (fictief voorbeeld) e.d.

We proberen dat dan met de nodige communicatie op te lossen.

Je mag altijd gefundeerde commentaar geven (jouw posts zijn dan ook niet verwijderd, b.v.).

SMa

Legacy Member
nielseke zei:
Ochja, mijn conlusie: Er mag hier allerlei nonsens gepost worden, maar onderling discussiëren wordt hier haast niet toegestaan. Zelfs als het volledig over het onderwerp gaat. Dan worden alle berichten van beide partijen gewoon volledig gewist met de uitleg "anders liep het binnenkort uit de hand"...
²nd
vooral dan die nonsens, soms lijkt het hier wel pure zwam
discussies worden soms verwijdert omdat de posters elkaar persoonlijk beginnen aanvallen, daar kan ik nog inkomen

het duidelijkste zwam-voorbeeld is in mijn ogen deze thread, de titel alleen al :ironic: en dat wordt dan nog een sticky :wtf:
-> discussie? nee; zwam? ja
-> zoiets hoort trouwens bij "Algemene info - Mededelingen - Feedback"

stoomboot

Legacy Member
En dan refereer ik graag naar het BeTN-topic bij TV ;)

Ik geef mijn mening (op een vriendelijke, eerlijke manier) over de deelnemers, los van de reeds woelende discussie van een of andere mod en een deelnemer.
Toch worden al mijn reacties verwijderd en krijg ik een dreigement met "ban" als ik en anderen de deelnemer nog zouden viseren.
BV/BN of niet, sins wanneer mogen die gespaard blijven van meningen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan