Archief - Belgie, het land van je dromen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoe sta jij ten opzichte van België?


  • Totaal aantal stemmers
    306
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
Beste medeforumgangers,

Het valt me op dat de laatste tijd heel veel mensen zich "ergeren" aan vanalles en nog wat in België... Ik vroeg me dus af wat jullie vinden van België? Waar zouden jullie naartoe gaan indien je hier weg wilt?

Daarbij hoort een poll, gelieve je keuze te verduidelijken... Even wat info bij de opties:
  • Ik hou van België, ik ga hier nooit weg.
    Je vindt dat er niets mis is met dit land, je bent hier graag en vindt dat alles wel in orde is.
  • Ik haat dit land, ik vertrek hier zo snel mogelijk.
    Het wordt hier erger en erger, dit land stelt echt niets meer voor op economisch/politiek/sociaal/... vlak. Ik wil hier weg!
  • Ik blijf hier omdat ik het financieel/emotioneel/... niet aankan.
    Ik zou hier graag weggaan, maar ik kan het financieel (geen uitleg nodig denk ik) of emotioneel (té gehecht aan familie, vrienden, ...) of om nog een andere reden niet aan.
  • Ik blijf hier nog even maar ben uiteindelijk van plan te vertrekken.
    Ik blijf hier nog even want...
    - ik ben niet oud genoeg.
    - ik studeer nog.
    - ik wil eerst wat financieel veiliger zitten.
    - ...
  • Andere (verduidelijk)
    Duidelijk genoeg.

't Is niet de bedoeling dat dit hier een unionisten/separatisten discussie ofzo wordt. Dus in geval van separatist vervang je België maar door Vlaanderen/Wallonië. Anders genoeg topics over België, dan ga je daar maar discussieren. Discussie over waarom een ander land beter is/zou zijn dan België is natuurlijk zeer welkom.

feral

Legacy Member
we mogen blij zen dat we ier wonen !

denk dat er nie veel beter landen zijn.. maja het gras is altijd groener aan de overkant !

Time

Legacy Member
Wat een zwart-wit opties...

Ik blijf hier omdat ik het hier gewend ben en over weinig te klagen heb. Er zijn verschillende dingen mis in dit land, maar elk land heeft zulke dingen, dus ik vind het daarvoor niet de moeite te verhuizen.

Andere gestemd dus. -_-

no_way2go

Legacy Member
Time^- zei:
Wat een zwart-wit opties...

Ik blijf hier omdat ik het hier gewend ben en over weinig te klagen heb. Er zijn verschillende dingen mis in dit land, maar elk land heeft zulke dingen, dus ik vind het daarvoor niet de moeite te verhuizen.

Andere gestemd dus. -_-

+1

"Too short blablabla"

chosen1

Legacy Member
andere:

als ik slaag in mijn studies ga ik enkele jaren in het buitenland werken waar ik prolly meer zou verdienen en daarna kom ik terug om hier verder te leven.

Matt.

Legacy Member
Time^- zei:
Wat een zwart-wit opties...

Ik blijf hier omdat ik het hier gewend ben en over weinig te klagen heb. Er zijn verschillende dingen mis in dit land, maar elk land heeft zulke dingen, dus ik vind het daarvoor niet de moeite te verhuizen.

Andere gestemd dus. -_-

Het moest toch enigzins beperkt blijven he, als ge beter opties hebt zonder dat het een waslijst wordt van 10tallen opties laat het gerust weten zodat het aangepast kan worden.

Edit: De posts zijn er dan ook om je stem te nuanceren/uit te leggen, aangezien iedereen net dat ietsje anders denkt over dit (en alle andere) onderwerp(en).

marcel

Legacy Member
ik hou van België, maar ik ben niet van plan hier eeuwig te blijven

joeylee

Legacy Member
heb eigenlijk nooit begrepen waarom mensen zoveel klagen over belgie
belgie scoort altijd heel hoog qua toplanden om in te wonen (alleen scandinavische landen scoren hoger) dus zo slecht kan het toch niet zijn
1) ons hoger onderwijs is spotgoedkoop, 500euro inschrijvingsggeld is gewoon peanuts, in Nederland kost het ongeveer 1700 euro en dan zullen we maar zwijgen over Engeland of zelfs VS waar je makkelijk 25 000 euro betaalt....
2) ja, we hebben wel aantal problemen met allochtonen maar welk land niet, en overdrijf ook niet hé, we zijn geen Parijs waar elk jaar met oudjaar en andere avonden honderden auto's in brand vliegen en dan zullen we maar niet beginnen over rellen in Frankrijk
3) veel mensen zagen over ons koningshuis
allé welk koningshuis heeft geen schandalen, prins Harry en William verschijnen constant in Engelse roddelboekjes (dronkenschap, slagen en verwondingen, eventueel drugsgebruik, en handtastelijkheden), ben ik blij dat onze prins Filip zich toch iets beter gedraagd....
en Hollands koningshuis is ook niet veel beter, was het niet prinses Maxima die eventueel contacten had met maffiosi....
4) politieke toestand in belgie (communitaire dan)
pff in Nederland hebben ze dit probleem niet maar ze hebben daar ook veel problemen gehad om regeringen te vormen
als ik me goed herinner zijn ze daar in zee gegaan met een ultraconservatieve christenpartij om toch maar een meerderheid te kunnen vormen....
5) onze sociale zekerheid is echt wel iets om trots op te zijn, ge moet maar eens kanker hebben in de VS....
vele mensen zagen dat onze sociale zekerheid een vangnet is geworden, misschien wel beetke overdreven
onze pensioenen en werkloosheidsuitkeringen zijn 1 van de laagste in Europa dus nogal een vangnet hé
6) iedereen zegt dat we teveel belastingen betalen
- tja wat wil je met goedkoop hoger onderwijs en onze sociale zekerheid
iedereen kent toch wel mensen of hebben zelf gebist of getrist in hogeronderwijs, voordat je dan zaagt hoeveel belastingen je later moet betalen, denk eerst eens na hoeveel geld je niet hebt verspild van de belastingbetaler met jouw gebis
- onze loonkost is hoog, das een feit, daar zal iets aan moeten gedaan worden maar anderzijds zijn ze er in geslaagd om onze vennootschapsbelastingen omlaag te doen dankzij de notionele intrestaftrek zodat winstgevende bedrijven zoals electrabel nog amper venootschapsbelastingen moeten betalen
- we moeten misschien veel belastingen betalen maar we hebben ook zoveel aftrekposten, iedereen slaagt er wel in om geld terug te trekken

dus alles kritisch bekijkt hebben we het in belgie nog niet zo slecht

Matt.

Legacy Member
@mods, indien mogelijk mss nog volgende optie toevoegen: Ik kan niet klagen, er zijn overal problemen.

Plut0r

Legacy Member
Studies werk ik hier af maar dan ben ik weg, er is zoveel meer te ontdekken in de wereld dan dit land.

Shellshock

Legacy Member
Ik vind België Vlaanderen een goed land. Ben het hier gewoon, en ik ben blij dat ik hier woon. We hebben niet veel redenen om te klagen. Ik zou dan ook voor de rest van m'n leven hier kunnen blijven wonen, maar mocht ik de kans krijgen om een paar jaar in Amerika te gaan wonen, zou ik die kans met beide handen grijpen. Om dan later terug naar hier te keren.

Sir.Killalot

Legacy Member
marcel zei:
ik hou van België, maar ik ben niet van plan hier eeuwig te blijven

Idem. Ik zou bvb graag naar Zweden gaan wonen :) Maar ik woon hier in België ook wel heel graag..

snake880

Legacy Member
Andere (verduidelijk):
Ik zou niet direct wegvluchten omdat ik hier in pure ellende leef, maar als ik een goede werkaanbieding zou krijgen om in het buitenland te gaan werken zou ik die wel aannnemen.
Ik heb niet speciaal een band met België dat ik nergens anders zou kunnen wonen.

freeza

Legacy Member
Time^- zei:
Wat een zwart-wit opties...

Ik blijf hier omdat ik het hier gewend ben en over weinig te klagen heb. Er zijn verschillende dingen mis in dit land, maar elk land heeft zulke dingen, dus ik vind het daarvoor niet de moeite te verhuizen.

Andere gestemd dus. -_-

al bij al gaat het hier helemaal niet zo slecht, kan natuurlijk wel beter maar het is gewoon zo in ieder land!

Karre

Legacy Member
Ik haat dit land. Hoge belastingen, telecom trekt op geen zak, ... . Het enigste wat positief aan dit land is, is de sociale zekerheid.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Optie 2 en 4 zijn eigenlijk bijna hetzelfde. Als je op 4 stemt omdat je eerst nog wat financiële zekerheid wilt inbouwen, dan ga je toch ook zo snel mogelijk weg?

DieselPower

Legacy Member
Liefst zo snel mogelijk naar Zwitserland, Finland, Denemarken, Noorwegen of Zweden voor mij aub.

Epyon

Legacy Member
Optie #6 aan poll toegevoegd. Imo ook de meest logische optie :) .

nTFs

Legacy Member
Ik hou van België.
Alleen zou hier een Middellands zeeklimaat moeten zijn.

KieKsKe

Legacy Member
Ik heb 'andere' gestemd. Ik woon hier graag, heb geen klachten. Die miserie met de regering, ha i couldn't care less. Nu ondervinden wij daar toch geen problemen van? Dat die kiekens nie overeen kunnen komen, tjah.
Al die mensen die zeggen van "liefst zo snel mogelijk naar X of Y"... ale ale, denk eens na. Ga je hier je vrienden en familie achterlaten ? Dat zou ik dus niet kunnen hé. Om de 2 maand eens op bezoek komen zou niet genoeg zijn voor mij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan