Archief - Mp3-speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NeoGeo

Legacy Member
[EZ] zei:
Creative Zen Micro (Photo) is goedkoper, meer HD-ruimte, radio-ontvanger, recorder, deftige oortjes

iPod is duur :p

Dat de iPod de perfecte MP3-speler is, is natuurlijk zever. Maar je mag een Zen Micro niet met een iPod Nano vergelijken he ;)

Een Zen Micro heeft een HDD, wat hem niet enkel kwetsbaarder maakt (bij het joggen b.v.) maar ook groter en zwaarder maakt. Die extra snufjes zijn idd een pluspunt voor wie het nodig heeft maar je gaat me niet vertellen dat de oortjes die je erbij krijgt goed zijn he... Ze zijn miss beter dan die je bij de iPod krijgt maar als je een goede geluidskwaliteit wil koop je best Creative EP630's ofzo.

Beide spelers hebben zo hun voor- en nadelen, ieder zijn voorkeur he :)

Wat ik bijvoorbeeld heel goed vind aan een iPod is de bediening, maar wie weet heb jij liever zo'n verticale touchpad he, smaken verschillen!

steffoe

Legacy Member
wete ge kunt kleiner blijven maken
maar mijne creative zen photo is al klein genoeg ze
kleiner is ni altijd functioneler

[EZ]

Legacy Member
NeoGeo zei:
Dat de iPod de perfecte MP3-speler is, is natuurlijk zever. Maar je mag een Zen Micro niet met een iPod Nano vergelijken he ;)

Een Zen Micro heeft een HDD, wat hem niet enkel kwetsbaarder maakt (bij het joggen b.v.) maar ook groter en zwaarder maakt. Die extra snufjes zijn idd een pluspunt voor wie het nodig heeft maar je gaat me niet vertellen dat de oortjes die je erbij krijgt goed zijn he... Ze zijn miss beter dan die je bij de iPod krijgt maar als je een goede geluidskwaliteit wil koop je best Creative EP630's ofzo.

Beide spelers hebben zo hun voor- en nadelen, ieder zijn voorkeur he :)

Wat ik bijvoorbeeld heel goed vind aan een iPod is de bediening, maar wie weet heb jij liever zo'n verticale touchpad he, smaken verschillen!
Ja ik bedoelde de de CZM(P) betere oortjes heeft dan de iPod's
En iPod Nano heeft idd flash geheugen, da beter tegen schokken kan dan een HDD :s

acquisitor

Legacy Member
[EZ] zei:
Ja ik bedoelde de de CZM(P) betere oortjes heeft dan de iPod's
En iPod Nano heeft idd flash geheugen, da beter tegen schokken kan dan een HDD :s


pikante detail :

verleden jaar was er een tekort aan NAND geheugen en apple heeft 500 miljoen dollar aan Samsung en Toshiba betaald om zeker te zijn van voldoende voorraad voor Nano.. ;)

[EZ]

Legacy Member
acquisitor zei:
pikante detail :

verleden jaar was er een tekort aan NAND geheugen en apple heeft 500 miljoen dollar aan Samsung en Toshiba betaald om zeker te zijn van voldoende voorraad voor Nano.. ;)
Ik kom den iPod nie verdedige ze ;)
In tegendeel, mijne Creative Zen Micro Photo is al besteld :D

coap

Legacy Member
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1096118

hier vinde ne schone revieuw van de creative zen micro photo( en duzende mensen die em super vinde)

en over da flash geheugen , de creative zen micro heeft nen buffer van 16 mb dus als ge jogt zulde er nooit ne schok van merken.

en heb hem nu paar dagen en moet zeggen , wow Het voel stevig in de hand , het is super klein , ..... . Ge moet wel ff wennen aan de toetsen want er is maar fysieke toets (aan/uit) .

evil aardappel

Legacy Member
acquisitor zei:
er is maar 1 echte mp3 speler, = iPod..

al moet ik toegeven dat de nieuwe Sansa ook vrij mooi is..indien uw budghet beperkt is

Die spelers kunnen tegen geen stootje zenne, de shuffle toch niet en die is bedoelt voor sport enzovoort. Om dan nog maar te zwijgen van oorkes.
En als ik die aansloot op een andere computer, waren al die liedjes er af.

Anyway, ik heb een of ander lowbudget mp3speler van 50 euro of meer met 512 mb, die heeft de shuffle dik verslaan imo.
Sony moet ge ook niet direkt kopen, is een beu systeem om liedjes over te zetten, mss bij die nieuwe niet meer, dat weet ik niet.
Den besten die ik al gehad heb (denk ik, want is lang geleden) was van mpman ofzoiets... meen mij toch te herinneren dat die goed was.

The Frak

Legacy Member
coap zei:
en over da flash geheugen , de creative zen micro heeft nen buffer van 16 mb dus als ge jogt zulde er nooit ne schok van merken.

Je hebt gelijk dat je terwijl je aan het joggen bent geen muziek zal horen skippen; zelf merk je het niet. Maar de (mini) harde schijf in je mp3speler merkt het WEL !!
Gevolg: harde schijf kapot.
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn Muvo². Ik heb hem gebruikt tijdens het sporten en na twee maanden begon hij wat te haperen (moeilijk opstarten, vastlopen, ...) en nog een maand later was ie helemaal kapot.

Conclusie?
Gebruik GEEN HDD speler als je gaat sporten of je zal er niet lang van kunnen genieten.

matthias

Legacy Member
de mensen die het hier gekocht hebben hebben die het alemaal bij exxell gekocht ???

steffoe

Legacy Member
eu mp3 shop
tja
als ge nu bij exell koopt
dan kunde da daar ook binnedoen als em kapot is enz
en anders moetem nog laten leveren
maar exell gaat miss failliet en wordt miss overgenome
dus kweet et ni

evil aardappel

Legacy Member
Ik heb die, is goed voor zijn geld en gaat langer mee dan een shuffle, heeft een scherm etc.
Nen aanrader als ge geen geld in een mp3speler wilt steken. Heb ervaring met redelijk wat mp3spelers (sony, ipod, mpman en nog enen, dunno de welken), en dieje is het meest prijs/kwaliteit.
Een minpunt, het schermpje gaat rap kapot (ik gebruik hem bij veel sporten waar je wel eens valt), maar werken blijft hij doen. Heb hem al meer laten vallen dan al mijn anderen. (Aleja, bij mijn kameraden gaat het schermpje niet kapot :p, maar ik gebruik die bij snowboarden en skateboarden etc.)

coap

Legacy Member
steffoe zei:
eu mp3 shop
tja
als ge nu bij exell koopt
dan kunde da daar ook binnedoen als em kapot is enz
en anders moetem nog laten leveren
maar exell gaat miss failliet en wordt miss overgenome
dus kweet et ni
ge moet garantie regelen met creative en niet met excell , dat hebben ze mij toch gezegt :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan