Ik zie niet in waarom die daling van de lasten even hoog zou moeten zijn om het nettovoordeel even hoog te laten blijven.
Ok, wat stel je dan concreet voor om, zoals je zelf aanhaalde, niet enkele honderden euro's af te nemen?
Gaan we echt bij een fiscale hervorming de metrics laten bepalen door wie een bedrijfswagen heeft en het beleid op die personen af stemmen? Zijn mensen met een salariswagen dan zo speciaal ofwat?
You tell me; in je vorige post trek je in twijfel dat het hen enkele honderden euro's zal kosten, nu mag het plots wel? Wat is het nu?
En dat mensen met een laag brutoloon minder rsz of belasting betalen, dat is nu ook zo dus eigenlijk zou het resultaat op gebied van sociale zekerheid of belasting gelijk zijn dan nu. Waarom moeten we er dan zo hard tegen zijn?
Again, you tell me; ik werk verder op hetgeen aangebracht wordt.
Als ik aangeef dat top x% verdieners (die al veel bijdragen) niet zelden ook een wagen hebben, dan krijg ik naar het hoofd gesmeten dat dat nu vooral de lager dan laag verdieners zijn die met een wagen gecompenseerd worden.
Als ik dan vraag of het eerlijk is dat die lager dan laag verdieners enkele honderden euro's kunnen verliezen, dan is het plots "waarom zou dat gebeuren" want er is toch een fiscale hervorming.
En als ik dan vraag of het dan plots wel eerlijk is dat die groep dan de netto compensatie krijgt en als dusdanig nog steeds amper tot niet bijdraagt, dan is het plots dat we het beleid niet gaan afstemmen op zij die het vandaag al hebben, dat ze niet zo speciaal zijn, en dat ze toch zo al niets bijdragen dus dat dat geen verschil is.
Als dat de redenering is, dan is de enige vraag die resteert: waarom zou je dan eigenlijk nog iets gaan aanpassen. Just for the fun of it? .