Wagen gebruiken tijdens uren

En kunnen we stoppen met het gebruiken van eigen afkortingen. Waar staat ww voor? Als je wil dat mensen u helpen mag men ook enige moeite doen om een duidelijke vraagstelling te formuleren.
Ik denk dat ww voor werk-werk verkeer staat.
 
Ik begrijp het ook niet goed. Wat is het verschil met woon-werk verkeer van iemand die een vaste standplaats heeft? Dat wordt toch ook gewoon als privéverkeer gezien?
Die kan daarvoor gemakkelijker een abo regelen. Als je plots ergens anders naartoe moet, moet je werkgever dat voorzien als arbeidsmiddel. Net zoals je ook je computer niet zelf moet betalen.
 
Ik ben ook nog altijd niet mee met wat voor wagen je moet ophalen. Ik mis nog een deel van het verhaal. Wat voor wagen moet opgehaald worden? Waar moet die opgehaald worden? Verwacht jij dat uw woon-werk verplaatsing in uw werkuren geteld worden, of extra vergoeding omdat je naar het werk komt?

Een buschauffeur moet ook eerst zelf naar het depot voor dan daar met de bus te vertrekken.
Uw variabelen zijn irrelevant.
Ik zou mijn privé wagen moeten gebruiken, tijdens mijn uren, om te 'werken' (aka een wagen gaan halen, uiteraard met 2 personen..).
En dat zonder een vergoeding en dat vind ik niet oké.
 
Uw variabelen zijn irrelevant.
Ik zou mijn privé wagen moeten gebruiken, tijdens mijn uren, om te 'werken' (aka een wagen gaan halen, uiteraard met 2 personen..).
En dat zonder een vergoeding en dat vind ik niet oké.
Is dat eenmalig of elke week?
 
Uw variabelen zijn irrelevant.
Ik zou mijn privé wagen moeten gebruiken, tijdens mijn uren, om te 'werken' (aka een wagen gaan halen, uiteraard met 2 personen..).
En dat zonder een vergoeding en dat vind ik niet oké.
Maar dat was voor mij (en vele andere afgaande op de andere posts) niet duidelijk. Dus neen, mijn variabelen zijn niet irrelevant. Vandaar dat ik de vergelijking maakte met een buschauffeur, of een vrachtwagenchauffeur. Die moet ook eerst naar zijn depot om van daaruit te vertrekken.

Er ontbreekt nog context, je hebt nog altijd niet vermeld waarom je die wagen moet gaan ophalen, of wat voor wagen dat is. Waarvoor heb je die wagen nodig? En zoals Pan aangaf, wat is de frequentie? Is dat 's morgens en 's avonds om met een werk camionette uw ronde te gaan doen? Is dat om een wagen naar een ander afhaalpunt te brengen? Wat als je geen eigen wagen hebt? … Er zijn zoveel opties.
 
Laatst bewerkt:
TS bedoelt (zo lees ik het toch) dat hij, nadat hij al op zijn werk(plek) is aangekomen met zijn privé voertuig naar elders moet rijden in functie van zijn werk.

Of dat nu dagelijks,wekelijks of ene keer int jaar is doet toch niet terzake*? En wat voor wagen dat is en waarom dat moet nog minder.
Alleen de verplaatsing van thuis tot (eerste) arbeidsplaats kan de werkgever normaal onvergoed "eisen" (en dit is vaak ook al vergoed, t is gewoon niet overal altijd en ook niet verplicht)



*hoogstens relevant in die zin dat ge voor uw eigen moet uitmaken of ge op uw strepen gaat staan voor iets dat zelden voorkomt ifv andere niet-helemaal-reglementaire regelingen die er zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaTi
Dus unaniem bepaald hier zou ik toch minstens een vergoeding moeten krijgen?
Viel bijna van mijn kruk de eerste keer, nu ook wel nog maar 2 WG (WG WG WG) gehad.
Ik wil graag de unanimiteit breken ; zolang er geen duidelijkheid is over de frequentie van desbetreffende verplaatsing en het exacte doel van de verplaatsing kan ik niet in u voordeel uitspreken.

Als ge 1e keer me uwen eigen auto naar de garage moet rijden om uwen bedrijfswagen af te halen.. gohja kijkt.

Als ge wekelijks moet gaan, dan kunde daar al is over klappen.
 
Ik wil graag de unanimiteit breken ; zolang er geen duidelijkheid is over de frequentie van desbetreffende verplaatsing en het exacte doel van de verplaatsing kan ik niet in u voordeel uitspreken.

Als ge 1e keer me uwen eigen auto naar de garage moet rijden om uwen bedrijfswagen af te halen.. gohja kijkt.

Als ge wekelijks moet gaan, dan kunde daar al is over klappen.
de "gohja kijkt" is wel gewoon wettelijk geregeld he. Zelfs al is dat 1x, dan hoort uw werkgever u daarvoor te vergoeden.
Hij kan evengoed een taxi bellen voor die 2e chauffeur he...
 
de "gohja kijkt" is wel gewoon wettelijk geregeld he. Zelfs al is dat 1x, dan hoort uw werkgever u daarvoor te vergoeden.
Hij kan evengoed een taxi bellen voor die 2e chauffeur he...
Correct, maar nu en dan eens 'iets toegeven' voor uw werkgever zal op lange termijn renderen.
Ik wil persoonlijk ook vergoed worden voor al mijn werk, maar hier en daar een uitzondering en wat goede wil is ook nodig vind ik.

Uiteraard als het over 1 keer gaat. Indien het op vaste frequentie is zou ik er ook iets voor willen terugkrijgen.
 
Als ge 1e keer me uwen eigen auto naar de garage moet rijden om uwen bedrijfswagen af te halen.. gohja kijkt.
Zal de werkgever even soepel zijn met het betalen van alle schade indien de eigen wagen een accident tegenkomt?

Als er bedrijfswagens in het spel zijn, is de kans heel groot dat de op even goed met een collega zijn bedrijfswagen kan meerijden. Of waarom niet met de wagen van de bedrijfsleider? ;)



Voor zo'n situaties zijn er regels: de werkgever voorziet bedrijfsmateriaal. Afwijkingen kunnen als de werknemer daar zin in heeft, maar hij moet niet. Net zoals werkgever geen soepelheid moet hebben en enkel het wettelijke moet voorzien.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan