Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die partij zet toch echt in op de klassieke "het was vroeger allemaal beter"-crowd hé. Zo het (meestal oudere) volk dat de wagen nog zou nemen voor 100 meter.
Hoe worden auto's dan gepest?Lol de reacties hier alweer…
Hoe staat hun boodschap gelijk aan “nog slechter openbaar vervoer en gevaarlijke fietspaden”?
Autobestuurders worden hoe langer hoe meer gepest. Ja, gepest. Met allerhande belastingen en regels. Dat zien jullie toch ook?
Als het van een partij zoals Groen afhangt, mogen we binnenkort helemaal niet meer rondrijden in de grootsteden. Allemaal met de bakfiets of het OV. Yay. Zelfde met het vliegtuig. Des duivels is dat, nog meer belasten die handel.
Iedereen met de trein of de deelbus naar Zuid-Frankrijk. Of gewoon thuisblijven, nog beter voor het milieu.
In het partijprogramma zelf zal je dat (nog) niet zo terugvinden, maar wie die clowns bezighoort weet voldoende.
Steeds meer regeltjes en steeds minder keuzevrijheid.
Ik dacht het niet!
Welke subsidies zijn er?Er gaan nog altijd miljarden subsidies naar auto's, op allerlei manieren. In die mate gaan er geen subsidies naar fietsen of openbaar vervoer.
Welke subsidies zijn er?
(Ik heb het niet overal firmawagen of electrische wagen, want ik heb deze nietg). Ik vraag me dus af welke subsidies de overheid me geeft?
En moest ik subsidies krijgen (wat ik betwijfel) zal ik x keer dit bedrag wel terugbetaleb door allerbei belastingen en taks/accijnzen)(verkeerstaks, etc..)
Het is niet alsof er enkel een keuze bijkomt, auto's worden wel degelijk ook vaak geweerd, zoals de plannen er nu uitzien zullen er ook wel mensen zijn voor wie een auto nu nog een financieel haalbaar alternatief is dat in de toekomst niet meer is.Hoe worden auto's dan gepest?
Werden fietsers en voetgangers dan gepest in het verleden?
Er gaan nog altijd miljarden subsidies naar auto's, op allerlei manieren. In die mate gaan er geen subsidies naar fietsen of openbaar vervoer.
Ik vind juist dat ik meer keuzevrijheid krijg, ik krijg steeds meer de mogelijkheid om het openbaar vervoer of de fiets te nemen ipv omwille van budgettaire of tijdsredenen als enige mogelijkheid de auto te hebben.
Dat is ook de tactiek van zo'n partij: afbreekpolitiek, 'Wij kunnen het beter' (Anderenbeter), inspelen op het nostalgische gevoel (vroeger was alles beter)...'Neem onze vrijheid niet af'', 'de rest zijn graaiers'...etc... Simpele, eenvoudige slogans die voor de rest niet veel zeggen. Zo hol als wat, maar het werkt. Dat ze dan af en toe zelf zondigen en met de vetpotten naar huis gaan (Marijke Dillen etc...-uittredingsvergoedingen) hoeft zelfs niet een imminent probleem te zijn want ja...'de rest doet het toch ook?'Die partij zet toch echt in op de klassieke "het was vroeger allemaal beter"-crowd hé. Zo het (meestal oudere) volk dat de wagen nog zou nemen voor 100 meter.
En het beste is dan nog het VB dat in het Frans adverteert in tweetalig Brussel.
Phate_13 had het over auto's niet over landbouw e.a.Dat is een nieuwe. Wil dat zeggen dat bijvoorbeeld de landbouw geen subsidies krijgt omdat jij geen boer bent?
Autorijden, vliegen, worden allemaal priviléges voor de elite als het van partijen als groen/ecolo afhangt (hun stemmers zijn volgens mij ook vnl de gegoede elitaire Dansaert Vlamingen waarop hun maatregelen uiteraard 0 impact hebben financieel). Alleszins een Kevin De Bruyne zal er geen "supercar" minder door kopen, maar Jan met de Pet is gedoemd tot een toekomst onder de kerktoren.Lol de reacties hier alweer…
Hoe staat hun boodschap gelijk aan “nog slechter openbaar vervoer en gevaarlijke fietspaden”?
Autobestuurders worden hoe langer hoe meer gepest. Ja, gepest. Met allerhande belastingen en regels. Dat zien jullie toch ook?
Als het van een partij zoals Groen afhangt, mogen we binnenkort helemaal niet meer rondrijden in de grootsteden. Allemaal met de bakfiets of het OV. Yay. Zelfde met het vliegtuig. Des duivels is dat, nog meer belasten die handel.
Iedereen met de trein of de deelbus naar Zuid-Frankrijk. Of gewoon thuisblijven, nog beter voor het milieu.
In het partijprogramma zelf zal je dat (nog) niet zo terugvinden, maar wie die clowns bezighoort weet voldoende.
Steeds meer regeltjes en steeds minder keuzevrijheid.
Ik dacht het niet!
Een auto heeft dan ook helemaal niets te zoeken in het centrum van een grootstad. Ik denk niet dat je een genie qua urban planning moet zijn om te beseffen dat dichtbevolkte gebieden waar ieder zijn persoonlijk voertuig heeft, leidt tot fileleed en parkeerfrustratie voor de automobilisten en een verminderde leefbaarheid voor de lokale bewoners.Lol de reacties hier alweer…
Hoe staat hun boodschap gelijk aan “nog slechter openbaar vervoer en gevaarlijke fietspaden”?
Autobestuurders worden hoe langer hoe meer gepest. Ja, gepest. Met allerhande belastingen en regels. Dat zien jullie toch ook?
Als het van een partij zoals Groen afhangt, mogen we binnenkort helemaal niet meer rondrijden in de grootsteden. Allemaal met de bakfiets of het OV. Yay. Zelfde met het vliegtuig. Des duivels is dat, nog meer belasten die handel.
Iedereen met de trein of de deelbus naar Zuid-Frankrijk. Of gewoon thuisblijven, nog beter voor het milieu.
In het partijprogramma zelf zal je dat (nog) niet zo terugvinden, maar wie die clowns bezighoort weet voldoende.
Steeds meer regeltjes en steeds minder keuzevrijheid.
Ik dacht het niet!
Dat blijft inderdaad hallucinant.Echt hemeltergend om te zien hoeveel een piepklein land als Belgie inzet op salariswagens terwijl het openbaar vervoer jaar na jaar zakt qua kwalitatieve dienstverlening.
So ? Het is niet omdat jij de subsidie niet krijgt voor jouw auto dat auto gebruik/bezit niet gebaseerd is op subsidiesPhate_13 had het over auto's niet over landbouw e.a.
Een auto heeft dan ook helemaal niets te zoeken in het centrum van een grootstad. Ik denk niet dat je een genie qua urban planning moet zijn om te beseffen dat dichtbevolkte gebieden waar ieder zijn persoonlijk voertuig heeft, leidt tot fileleed en parkeerfrustratie voor de automobilisten en een verminderde leefbaarheid voor de lokale bewoners.
Willen we terug naar zo'n situaties? Als inwoner van het Antwerpse Zuid verkies ik toch een park op die locatie. Echt hemeltergend om te zien hoeveel een piepklein land als Belgie inzet op salariswagens terwijl het openbaar vervoer jaar na jaar zakt qua kwalitatieve dienstverlening.
Anderzijds weet ik niet of dat zo een grote impact heeft https://www.wegenwiki.nl/Autobezit - of hoe moet je die cijfers juist zien?Dat blijft inderdaad hallucinant.
"Er zijn teveel files en auto's, + klimaat!!" --> maakt auto's fiscaal spotgoedkoop.
Maar goed, opnieuw de schuld van de kiezer zelf natuurlijk.
(Ook op BG volgens mij geen meerderheid te vinden voor het afschaffen van dat onlogisch gedrocht, afgaande op de 500 discussies van de laatste jaren)
OV is hier goedkoop (velen betalen nauwelijks iets)Dat blijft inderdaad hallucinant.
"Er zijn teveel files en auto's, + klimaat!!" --> maakt auto's fiscaal spotgoedkoop.
Maar goed, opnieuw de schuld van de kiezer zelf natuurlijk.
(Ook op BG volgens mij geen meerderheid te vinden voor het afschaffen van dat onlogisch gedrocht, afgaande op de 500 discussies van de laatste jaren)
Goedkoop is duurder dan spotgoedkoop. Dus het spotgoedkope alternatief wordt meer gebruikt.OV is hier goedkoop (velen betalen nauwelijks iets)
Pinokkiotest. Hebben wij effectief “ongeveer het goedkoopste openbaar vervoer van Europa”?
“We hebben ongeveer het goedkoopste openbaar vervoer van Europa, en zeker in vergelijking met andere deelstaten van dit land.” Dat zei N-VA-voorzitter Bart De Wever eerder deze week in debat met Groen-voorzitter Meyrem Almaci. Klopt dat ook?www.hln.be
Openbaar vervoer abonnement kan je gratis krijgen van je werkgever (en per abonnee de lijn betaald overheid nu 2000 euro)Goedkoop is duurder dan spotgoedkoop. Dus het spotgoedkope alternatief wordt meer gebruikt.
Bovenop natuurlijk andere aspecten zoals stiptheid, aansluitingen,...
Openbaar vervoer abonnement kan je gratis krijgen van je werkgever (en per abonnee de lijn betaald overheid nu 2000 euro)
Bedrijfswagen kost u sowieso geld: inruilen brutoloon en belasting VAA
Enige reden dat er veel bedrijfswagens zijn is de algemene lasten op arbeid die hoog liggen en erbarmelijke ruimtelijke ordening
De belasting (via VAA) is exact hetzelfde als op loon.Ik vind het wel een gekke stelling dat dat de enige reden is. Al zou de belastingdruk op arbeid heel laag liggen, zolang de belastingdruk op bedrijfswagens nog lager ligt, zal dat altijd interessanter blijven.
Je antwoord wat naast mijn post door lijkt het. Je reduceert het tot simplismen, terwijl het juist een complexer geheel is in zijn totaliteit.